;
coinex

آمبلین پارتنرز ؛ شرکت فیلم‌سازی اسپیلبرگ و علی‌بابای چین خواهد بود!

آمبلین پارتنرز ؛ شرکت فیلم‌سازی اسپیلبرگ و علی‌بابای چین خواهد بود!

همکاری چین و ایالات متحده امریکا در عرصه فیلمسازی در قالب شرکت فیلم‌سازی آمبلین پارتنرز بالاخره رقم خورد! شرکت فیلمسازی آمبلین متعلق به استیون اسپیلبرگ و بخش رسانه گروه عظیم تجارت الکترونیکی علی‌بابا، روز یکشنبه اعلام همکاری کردند تا از این پس برای مخاطبان جهانی فیلم‌های هیجان‌انگیزی تولید کنند! این توافق و همکاری چین و ایالات متحده که ارزش آن به بیش از چند میلیارد دلار می‌رسد، شرکت‌های چینی و استودیوهای هالیوودی را گرد هم می‌آورد تا از سفره پربرکت بازار رسانه چین منفعت بیشتری کسب کنند.

روز یکشنبه در رویداد پرطمطراقی در پکن، استیون اسپیلبرگ و جک ما اعلام کردند که این شرکت‌ها از این پس در بازاریابی، توزیع و ارائه محصولات شرکت‌ فیلم‌سازی آمبلین در چین با یکدیگر همکاری خواهند کرد و این همکاری مشترک در قالب شرکت آمبلین پارتنرز خواهد بود. علی‌بابا پیکچرز نیز از این پس می‌تواند در پروژه‌های جهانی شرکت‌ آمبلین به صورت مشترک سرمایه‌گذاری نماید. به گفته این شرکت‌ها، علی‌بابا پیکچرز بخش کوچکی از شرکت فیلم‌سازی مشارکتی آمبلین پارتنرز را تصاحب خواهد کرد. آمبلین با مالکیت مشترک اسپیلبرگ، استودیوهای دریم‌ورکز، رسانه پارتیسیپنت، شرکت ریلاینس اینترتینمنت و شرکت اینترتینمنت وان را ادغام خواهد کرد. البته جزئیات مالی این ادغام هنوز اعلام نشده است.

علی‌بابا با مدیریت جک ما بزرگ‌ترین شرکت تجارت برخط چین است و در سال 2014 توانست 60 درصد سهام شرکت هونگ‌کونگی بزرگ سرگرمی‌ساز را از آن خود کند، شرکتی که نام آن را علی‌بابا پیکچرز گذاشت. علی‌بابا هم‌اکنون صاحب یوکو تودو است که خدمات ویدیویی برخط ارائه می‌دهد. اسپیلبرگ در این باره می گوید: “امیدواریم این همکاری چیزهای بیش‌تری از امریکا به چین بیاورد و چیزهای بیش‌تری از چین به امریکا ببرد. به نظر من فرق زیادی بین شرق و غرب نیست و تنها در سبک و سیاق داستان‌گویی با هم متفاوت‌اند.”

همچنین شائو ژیائوفونگ، رییس علی‌بابا پیکچرز نیز ابراز داشت که این مشارکت «به دنبال راهبرد مهم جهانی‌سازی ما برای دستیابی به مخاطب چینی و بین‌المللی است. ما از امکانات گروه علی‌بابا به مثابه محملی برای ساخت فیلم‌های آمبلین پارتنرز استفاده خواهیم کرد تا بتوانیم به صدها میلیون مصرف‌کننده چینی خدمت ارائه کنیم.»

.

منبع:  Holly wood Reporter و NYTimes

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر