;
coinex

وزارت حمل و نقل آلمان: با احتیاط بیشتری از سیستم اتوپایلوت تسلا استفاده کنید

آلمان از صاحبان خودروهای تسلا می خواهد با احتیاط از سیستم اتوپایلوت استفاده کنند

سیستم اتوپایلوت تسلا (قابلیت کمکی شبه اتوماتیک) در ماه های اخیر با انتقادات بی سابقه ای مواجه بوده است. اوایل سال جاری، تصادف خودروی تسلایی که در حالت اتوپایلوت بود، منجر به مرگ راننده خودرو شد. در پی از این سانحه، تحقیقاتی زیادی در مورد ایمنی این قابلیت در خودروهای تسلا صورت گرفت. در این میان، کشور آلمان نیز در میان موسسات و دولت هایی است که در خصوص این قابلیت نگران است. وزارت حمل و نقل آلمان، هفته ی گذشته اعلام کرد، سیستم اتوپایلوت تسلا مدل اس، خطر قابل توجهی برای ترافیک است. حال رویترز گزارش می دهد، این کشور در حال برقراری تماس مستقیم با رانندگان خودروهای تسلا است تا از آنها درخواست کند، با احتیاط بیشتری از این قابلیت استفاده کنند.

طی این اعلام، وزارت حمل و نقل کشور آلمان به صاحبان خودروهای تسلا یاد آور شده، قابلیت اتوپایلوت، یک قابلیت کمک راننده محسوب می شود و هنوز هم نیازمند بررسی های تکمیلی است. این چیزی است که خود شرکت تسلا هم به آن اذعان دارد، اما هنوز هم نگرانی هایی وجود دارد؛ رانندگانی که از سیستم اتوپایلوت استفاده می کنند، کاملا متمرکز نیستند و به کارهای دیگر مشغول می شوند.

تصادف مرگبار ماه مه، تنها تصادف گزارش شده از سیستم اتوپایلوت نبوده است، بلکه در ماه ژوئیه هم تصادف مشابهی رخ داد که خوشبختانه تلفات جانی در برنداشت. البته هنوز مشخص نیست که در این تصادف، سیستم اتوپایلوت تا چه حد مقصر بوده است. همچنین، تصادف دیگری در ماه اوت در چین رخ داده تا این سوال را در پی داشته باشد که، شرکت تسلا دقیقا به چه شکلی در مورد نحوه به کار گیری سیستم اتوپایلوت به مشتریان خود اطلاع رسانی می کند؟ شاید نام سیستم اتوپایلوت این شبه را ایجاد کند که خودرو به تنهایی قادر به رانندگی است، اما به طور قطع چنین چیزی نیست.

.

منبع: engadget

 

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر