;
coinex

تایر سری V محصول جدید شرکت تولیدی یزد تایر برای خودروهای سواری جدید

تایر های سری V شرکت یزد تایر

تایر سری V شرکت یزد تایر ، شرکت تایر سازی ایرانی یزد تایر محصولات جدید خود با برچسب سرعت V را به بازار ارائه کرد.

تایرها از مهمترین اجزای خودرو های سواری و باری به حساب می آیند. بدون وجود تایر مناسب قابلیت های زیادی از خودرو های سواری، باری و کشاورزی سلب می گردد. در صورتیکه تایر مورد استفاده مرغوبیت لازم را نداشته باشد باعث عدم پایداری خودرو در سرعت های بالا و ایجاد حالت های Oversteer و Understeer در هنگام عبور از پیچ ها شده و با ایجاد عدم پایداری احتمال از دست رفتن کنترل و در نهایت واژگونی خودرو را به میزان قابل توجهی بالا می برد .

understeer و oversteer خودرو ور هنگام عبور از پیچ ها

ایجاد وضعیت عدم پایداری خودرو در صورت استفاده از تایر با کیفیت نامرغوب و اثر آن بر ازدست رفتن سیستم فرمان خودرو

 

همچنین بی کیفیتی تایر های مورد استفاده باعث کاهش شدید قدرت ترمز گیری خودرو می گردد. عدم خروج آب و هوا از مابین شیارهای روی تایر که اصطلاحا” به آنها گل یا آج گفته می شود نیز از عوامل مهم در ایجاد عدم پایداری در خودرو می گردد.

یکی از مهمترین عواملی که در هنگام استفاده از تایر باید به آن توجه شود، حداکثر سرعت قابل تحمل تایر می باشد. در صورتیکه سرعت خودرو بیش از سرعت قابل تحمل تایر باشد احتمال ترکیدگی و از دست رفتن کنترل خودرو وجود دارد.

سرعت قابل تحمل تایر ها به صورت یک حرف انگلیسی بر روی دیواره تایر در کنار نشانگر سایز تایر خودرو درج می گردد. به عنوان مثال درصورتیکه تایر مورد استفاده با علامت R نشان دهنده حداکثر سرعت قابل تحمل 106 مایل یا 170 کیلومتر بر ساعت بوده و علامت H نشانگر حداکثر سرعت قابل تحمل 130 مایل یا 210 کیلومتر بر ساعت است.

به همین دلیل پر واضح است که استفاده از تایر با رتبه سرعت مناسب یکی از عوامل مهم در حفظ ایمنی خودروها به حساب می آید.

تکنولوژی ساخت تایر های با درجه سرعت بالا پیشرفته تر از سایر مدل ها است و نیاز به دستگاه هایی جدید و پیشرفته دارد. در ایران نیز با توجه به تردد خودروهایی مانند رنو مگان، مزدا 3 جدید و قدیم، نیسان ماکسیما و … تولید تایری داخلی که در کنار کیفیت لازم برای حفظ امنیت این خودروها قیمت مناسبی نیز داشته باشد ضروری به نظر می رسید.

شرکت تولیدی یزد تایر تولید کننده تایر سری V

 

بعد از انقلاب اسلامی و خروج شرکت های بزرگ تایر سازی جهان از ایران که مشغول همکاری با شرکت های تولید کننده تایر داخلی بودند، این صنعت رو به واردات اقلام مورد نیاز خود از خارج از کشور نمود.

شرکت تولید تایر یزد تایر نیز اقدام به تولید و عرضه تایرهایی با این رده بندی سرعت در ایران نموده و با جلوگیری از خروج ارز برای واردات اینگونه تایرها گام مهمی در این صنعت برداشته است. تایر سری V شرکت یزد تایر آخرین ارائه این شرکت برای خودروهای سواری می باشد.

شرکتهایی همچون شرکت تولیدی لاستیک دنا که با تکنولوژی شرکت ژاپنی بریجستون (Bridgestone) و شرکت پیروزی که با تکنولوژی شرکت پیرلی (Pirelli) ایتالیا در حال تولید تایرهایی با کیفیت برتر جهانی بودند به ناگاه از تولید دست کشیدند

در این بین شرکت تولید یزد تایر در اواسط دهه 1360 هجری شمسی در شهر یزد تاسیس شد. این شرکت در ابتدا به تولید تایر و تیوب برای دوچرخه و موتور می نمود. در اواسط دهه 1370 با توجه به نیاز بازار با تولید تایر های رادیال (Radial) که مورد استفاده بسیاری از خودرو ها همچون پراید و پژو بود شرکت تولیدی یزد تایر قرارداد همکاری با شرکت تولید تایر فردشتیان (Vredstein) هلند بست.

این شرکت شروع به تولید تایرهایی با کیفیت مناسب و با تکنولوژی روز اروپا نمود. شرکت یزد تایر با تولید تایر هایی در سایز رینگ های 13 اینچ و 14 اینچ و سپس 15 اینچ برای خودروهایی مانند پژو 405 ، پژو پارس ، پژو 206 ، پراید و پی کی و … نمود تا بازار را از ورود این سایزها بی نیاز نماید.

یزد تایر | تولید کننده تایر های رادیال سیمی و تایر سری V  در ایران

بخش قابل توجهی از محصولات یزد تایر برای تامین مصرف شرکتهای خودروساز و کارخانجات ساخت موتورسیکلت و دوچرخه در کشور بکار می رود و مابقی فروش داخلی از طریق شبکه نمایندگی در سراسر کشور توزیع می گردد صادرات محصولات یزد تایر در زمان کوتاهی پس از تولید به سایرکشورها شروع شد و تاکنون همواره سیر صعودی را طی نموده بطوریکه در سالهای 1378-1384-1391-1392-1393 به عنوان صادر کننده نمونه کشوری برگزیده شده است.

یزد تایر نماینده تولید محصولات با کیفیت شرکت فردشتاین هلند در ایران

 

تولیدات جدید یزد تایر با مشارکت شرکت وردشتاین هلند در نیمه دوم سال 92 به بازار عرضه شده است محصولات جدید تایر سری V  می باشند که قابلیت تحمل سرعت 240 کیلومتر در ساعت را داشته و برای اولین بار در کشور ساخته می شوند. این دسته از تایرها که تاکنون همگی از خارج وارد می شده است در تعداد محدودی از خودروهای ساخت داخل مانند مگان  و مزدا و برخی از اتومبیل های وارداتی بکار می روند.

تولید این سایزها این امکان را به مردم می دهد که خودروهای خود را با کمترین قیمت مجهر به تایر هایی با آخرین فناوری روز اروپا نمایند.

تایر سری V شرکت یزد تایر ایران مناسب برای فصول خشک با قابلیت تحمل حداکثر سرعت 240 کیلومتر بر ساعت

 

تایر سری V شرکت یزد تایر که با نام تجاری نپتون (NEPTUNE) تولید می گردند در سایز های مختلف رینگ ارائه شده اند. این سایز های عبارتند از سایز 195/60/15 مناسب برای خودروهای سمند، 205/55/16 ، 215/60/16 و 215/55/17 مناسب برای خودرو های روز بازار از جمله تویوتا کرولا، مزدا 3، نیسان ماکسیما و … هستند.

این تایر های با طراحی زیبای ظاهری خود به سادگی آب را از مابین شیارهای خود به بیرون هدایت کرده و موجب پایداری و چسبندگی خودرو به سطح جاده و در هنگام عبور از پیچ ها می گردد. این تایرها با توجه به درجه سرعت خود بیشتر مناسب استفاده در فصول گرم تر سال مانند بهار و تابستان هستند.

این تایر ها که قابلیت توانایی تحمل حداکثر سرعت 150 مایل بر ساعت یا 240 کیلومتر در ساعت دارند با قیمت مناسب و پایین تر از نمونه های خارجی همچون تایرهای بریجستون (Bridgestone) ، یوکوهاما (Yokohama) ، کومهو (KUMHO) و … دارای کیفیت بسیار بالایی نیز می باشند.

البته این نکته قابل ذکر است که شرکت تولید یزد تایر با ارائه خدمات پس از فروش گسترده و مناسب در تلاش است مالکین خودروهای سریع بازار را به استفاده از محصولات این ترغیب نماید. باتوجه به اینکه در بدترین حالت این تایرها دارای کیفیت به مراتب بالاتری نسبت با تایرهای متفرقه و بی کیفیت چینی هستند.

منبع : تکرا

 

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر