;
coinex

اپلیکیشن نقشه گوگل برای اندروید میانبری برای نمایش ترافیک اطراف اضافه کرده است

نقشه گوگل

با انتشار به روز رسانی جدید اپلیکیشن نقشه گوگل برای پلتفرم اندروید، میانبری کاربردی و جدید برای کمک و پیدا کردن ترافیک‌های گره خورده و سنگین اطراف اضافه شده است.

قابلیت «Traffic nearby» یا همان «ترافیک اطراف» در نسخه‌ی 9.39 اپلیکیشن نقشه گوگل در دسترس است و خیابان‌ها و جاده‌های شلوغ اطراف نقطه‌ی حضور شما در نقشه را نشان می دهد. این قابلیت به شما اجازه را می‌دهد که به سادگی برای رفتن به مقصد بعدیتان، مسیرتان را انتخاب کنید. این قابلیت بدون احتیاج به فعال کردن حالت رانندگی (Driving mode) و یا وارد کردن مقصد بعدی در اپلیکیشن فعال می شود و برای گشت و گذار روزانه یا بازار گردی‌ها کاربرد بسیاری دارد.

google-maps-traffic-nearby-screenshots

شما می‌توانید در هوم اسکرین خود نیز به این قابلیت دسترسی داشته باشید! بسیار ساده به منوی ابزارک‌های (Widgets) لانچر اندروید خود رفته و در میان میانبرها و ابزارک‌هایتان، «Traffic nearby» را انتخاب کنید و در اندازه 1×1 یا هر اندازه‌ی دلخواه دیگر، آن را به صفحه‌ی اصلی تلفن هوشمند خود یا هر صفحه‌ی دلخواه دیگری از دستگاه اضافه کنید.

این ویژگی نیز مانند دیگر قابلیت‌های اضافه شده توسط گوگل، در تلاش برای کارآمدتر کردن اپلیکیشن نقشه گوگل توسط شرکت برای رانندگان شکل گرفته است؛ قبل‌تر هم این شرکت قابلیت استفاده‌ی کلامی را نیز اضافه کرده بود. با این روش شما می‌توانید از دستورات کلامی برای پیدا کردن مکان‌ها و آب و هوای منطقه و همچنین دیگر مسائلی همچون اضافه کردن چندین مسیر برای مسافرت خود در یک راه اصلی استفاده کنید. این تلاش‌ها برای بهبود اپلیکشن نقشه گوگل گام بزرگی به شمار می روند؛ برای امن‌تر و راحت‌تر کردن رانندگی و همچنین اتلاف کمترین وقت، که این روزها دغدغه‌ی بسیاری از مردم شده، کاربرد زیادی دارد.

ویژگی Traffic nearby هنوز بر روی پلتفرم iOS عرضه نشده است اما پیش بینی می‌شود که با پایدار شدن کامل نسخه 10 این سیستم عامل، این ویژگی همراه با تغییرات دیگری برای سیستم عامل iOS نیز عرضه شود.

.

منبع: thenextweb

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر