;
coinex

نگاهی نادر از ایستگاه فضایی بین المللی به کره شمالی با دوربین Iris

تصاویر نادر ایستگاه فضایی بین المللی از کره شمالی با دوربین Iris

کشور کره شمالی با فضای بسته و شرایط عجیب و غریب حاکم بر آن، مرموزترین و عجیب ترین کشور جهان محسوب می شود، بدیهی است، قسمت اعظمی از این مرموز بودن، به دلیل عدم دسترسی به اطلاعات کافی از این کشور است. اما شرایط فضا کمی فرق می کند. آنجا دسترسی به کشوری مثل کره شمالی و پایتخت آن پیونگ یانگ بسیار راحت است!

دوربین Iris ساخت کمپانی Uthercast که از سال 2014 به ایستگاه فضایی بین المللی متصل است، تصاویر بسیار با کیفیت و دقیقی از نواحی مختلف جهان ضبط می کند. این دوربین، روز 30 مه، ویدئوی 4K از شهر پیونگ یانگ ضبط کرد. این ویدئو پنجشنبه هفته گذشته، توسط Uthercast منتشر شد.

image

در این ویدئو (رجوع به لینک منبع) مرکز شهر پیونگ یانگ را با ترافیکی سنگین مشاهده می کنیم، چیزی که برای شهری با جمعیتی حدود 3.3 میلیون قابل توجه است. همچنین در این ویدئو خودروهای کمی دیده می شوند اما برخی از نشانه های برجسته شهر، از جمله استادیوم کیم ایل سونگ، سفارت چین و طاق پیروزی (بنای یادبود مقاومت کره در برابر ژاپن 1925-1945) نیز قابل مشاهده هستند.

هر کجا که ایستگاه فضایی بین المللی پرواز کند، دوربین Iris هم، تصاویر خیره کننده ای با وضوحی حدود 1 متر در هر پیکسل از آنجا ضبط می کند، کیفیتی که برای دیدن سایه افراد نیز کافی خواهد بود!

.

منبع: stuff

 

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر