;
coinex

چگونه می توان مکان را در موقعیت یاب جی پی اس دستگاه های اندرویدی جعل کرد؟

چگونه می توان موقعیت یاب جی پی اس را در دستگاه های اندرویدی جعل کرد؟

احتمالاً برای شما هم پیش‌آمده که بخواهید به یک سایت بروید و از سرویس آن استفاده کنید ولی به یک باره با  اخطار محدودیت مکانی (که توسط موقعیت یاب جی پی اس ارائه می شود) روبرو می شوید. در اینجا چند راه‌حل را پیش روی شما می گذاریم تا بارو بندیل خود را ببندید و به مکان تحت سرویس سفر کنید؛ امروز را با تکرا همراه باشید تا روش آسان‌تر یعنی جعل کردن مکان جغرافیایی خود در موقعیت یاب جی پی اس را بیاموزید (البته برای کارهای درست).

اینترنت دنیای بسیار شگفت‌انگیزی را در بر دارد، حتی اگر از پنجره کوچک گوشی خود به آن نگاه کنید. متأسفانه بخشی از این دنیای بی‌انتها از قبل برای مناطق و مکان‌های خاص رزرو شده و همه نمی‌توانند از آن بخش‌ها بهره ببرند؛ یکی از بارزترین مثال‌ها، برخی سرویس‌های گوگل برای ما ایرانی‌هاست. برخی اپلیکیشن‌ها و برخی وب‌سایت‌های دیگر نیز این ویژگی خوب یا بد را دارا هستند. به این موضوع فکر کنید که سرویس مورد نظر شما فقط در ایالات متحده ارائه می‌شود یا فقط در کشوری که شما ساکن هستید، خبری از خدمت رسانی نیست؛ این اتفاق برای شما چقدر ناخوشایند خواهد بود؟ آیا تنها راه، جابه‌جایی فیزیکی و رفتن به مکان مورد نظر است؟ یا راه دیگری هم وجود دارد؟

همان‌طور که خیلی از شما می‌دانید، سیستم‌عامل اندروید قابلیت‌های بسیار زیادی را در خود جای داده است و اگر هر روز هم دنبال کشف یکی از این قابلیت‌ها باشید باز هم چیزهایی  برای سورپرایز کردن شما در آن وجود خواهد داشت. یکی از این قابلیت‌های جذاب جعلی کردن مکان جغرافیایی شما در موقعیت یاب جی پی اس است که خوشبختانه صرف نظر از کمپانیِ تولیدکننده، در هر دستگاه مدرنِ اندرویدی این قابلیت وجود دارد. دلایل بسیاری برای تصمیم شما به جعل کردن موقعیت جغرافیایتان وجود دارد (امیدواریم همه آن‌ها قانونی باشند). درباره جعلی کردن مکان جغرافیایی هم اصلاً به دل خود هیچ هراسی راه ندهید چون انجام آن مانند آب خوردن آسان است. نگرانِ روت کردن موبایل خود هم نباشید چون در اینجا نیازی به انجام این کار نیست.

آموزش تغییر دادن مکان جغرافیایی در موقعیت یاب جی پی اس در دستگاه های اندرویدی

پس از بالا آمدن پنجره‌ی پیغام، گزینه تنظیمات مکان (Location Settings) را لمس کنید تا به منوی بعدی که مربوط به تنظیم حالت (Mode) است بروید ادامه این حالت در مرحله 5 قرار دارد که قبل آن باید یک سری پیش‌نیازها را فعال کنید.
۱ – در گام اول باید یک نرم‌افزار مناسب برای جعل کردن مشخصات جغرافیایی را دانلود کنیم، نرم‌افزارهای زیادی برای این کار وجود دارد که ما در بین آن‌ها یکی از مناسب‌ترین‌ها را به نام فیک جی.پی.اس لوکیشن اسپوفر (Fake GPS Location Spoofer) را انتخاب نموده‌ایم که پیشنهاد می‌کنیم شما هم این نرم‌افزار را دانلود و نصب کنید تا کارمان را شروع کنیم. پس از نصب کردن اپلیکیشن، آن را اجرا کنید. اگر موقعیت یاب جی پی اس (GPS) موبایل شما در حالت فعال باشد، اپلیکیشن از شما درخواست می‌کند که آن را غیر فعال کنید. همچنین نرم افزار از شما درخواست می‌کند تا برای انجام بهتر عملیات و داشتن خروجی بهینه‌تر، وای-فای (Wi-Fi) گوشی خود را هم خاموش‌کنید (دستگاه‌های اندرویدی معمولاً هم از وای-فای و هم جی.پی.اس استفاده می‌کنند تا به سرعت مکان شما را دریافت کنند). پس از بالا آمدن پنجره‌ی پیغام، گزینه تنظیمات مکان (Location Settings) را لمس کنید تا به منوی بعدی که مربوط به تنظیم حالت (Mode) است بروید ادامه این حالت در مرحله 5 قرار دارد که قبل آن باید یک سری پیش‌نیازها را فعال کنید.

خب در این گام باید یک سری پیش‌نیاز را فراهم کرد، یعنی دومین گامی که برای جعل کردن مشخصات مکان جغرافیایی خود پیش رو دارید این است که یک دولوپر (developer) یا همان گسترش دهنده شوید. نترسید نیاز نیست که مهارت سال‌ها کد زدن در تغییر هسته اندروید را دارا باشید، در اینجا فقط کافی است که به قسمت تنظیمات بروید، سپس بعد از انتخابِ گزینه درباره‌ی دستگاه (About device)، هفت مرتبه بر روی گزینه بیلد نامبر (Build number) ضربه بزنید تا یک پیام مبنی بر فعال شدن حالت دولوپر (developer) به نمایش دربیاید.

۲ – خب در این گام باید یک سری پیش‌نیاز را فراهم کرد، یعنی دومین گامی که برای جعل کردن مشخصات مکان جغرافیایی خود پیش رو دارید این است که یک دولوپر (developer) یا همان گسترش دهنده شوید. نترسید نیاز نیست که مهارت سال‌ها کد زدن در تغییر هسته اندروید را دارا باشید، در اینجا فقط کافی است که به قسمت تنظیمات بروید، سپس بعد از انتخابِ گزینه درباره‌ی دستگاه (About device)، هفت مرتبه بر روی گزینه بیلد نامبر (Build number) ضربه بزنید تا یک پیام مبنی بر فعال شدن حالت دولوپر (developer) به نمایش دربیاید.

پس از فعال‌سازی این حالت، یک قدم به عقب برگردید و درست در بالای گزینه‌ی درباره دستگاه (About device)، بر روی گزینه تازه ظاهر شده دولوپر آپشن (Developer options) ضربه بزنید، سپس گزینه آلُو مک لوکیشن (Allow mock location) را پیدا کرده و تیک فعال‌سازی آن که در سمت راستش قرار گرفته است را فعال کنید. توجه: هم اکنون با تغییرات داده شده اگر شما هنوز هم با جعلی کردن مکان جغرافیایی خود مشکل دارید بهتر است که دستگاه خود را یک‌بار راه‌اندازی کنید.
۳ – پس از فعال‌سازی این حالت، یک قدم به عقب برگردید و درست در بالای گزینه‌ی درباره دستگاه (About device)، بر روی گزینه تازه ظاهر شده دولوپر آپشن (Developer options) ضربه بزنید، سپس گزینه آلُو مک لوکیشن (Allow mock location) را پیدا کرده و تیک فعال‌سازی آن که در سمت راستش قرار گرفته است را فعال کنید. توجه: هم اکنون با تغییرات داده شده اگر شما هنوز هم با جعلی کردن مکان جغرافیایی خود مشکل دارید بهتر است که دستگاه خود را یک‌بار راه‌اندازی کنید.

اگر نسخه‌ی اندروید گجت شما بالاتر از ۶ است، بعد از اینکه ماک لوکیشن (mock location) را فعال کردید، از شما درخواست می‌شود تا نرم‌افزار مورد نظر برای جعلی کردن مکان جغرافیایی در موقعیت یاب جی پی اس را هم انتخاب کنید که در اینجا شما باید گزینه فیک جی.پی.اس لوکیشن اسپوفر (Fake GPS Location Spoofer) را انتخاب کنید.
۴ – اگر نسخه‌ی اندروید گجت شما بالاتر از ۶ است، بعد از اینکه ماک لوکیشن (mock location) را فعال کردید، از شما درخواست می‌شود تا نرم‌افزار مورد نظر برای جعلی کردن مکان جغرافیایی در موقعیت یاب جی پی اس را هم انتخاب کنید که در اینجا شما باید گزینه فیک جی.پی.اس لوکیشن اسپوفر (Fake GPS Location Spoofer) را انتخاب کنید.

در ادامه مرحله یک در پنجره‌ی جدید، گزینه‌ی جی.پی.اس آنلی (GPS only) را انتخاب کنید. اکنون کافی است نقطه جغرافیایی جعلی خود را که می‌خواهید بقیه اپلیکیشن‌ها و سرویس‌ها فکر کنند شما متعلق به آنجا هستید را با دو بار ضربه زدن بر روی آن انتخاب کنید تا به عنوان مکان جعلی یا به‌اصطلاح فیک شما محسوب شود. کار تمام است.
۵ – در ادامه مرحله یک در پنجره‌ی جدید، گزینه‌ی جی.پی.اس آنلی (GPS only) را انتخاب کنید. اکنون کافی است نقطه جغرافیایی جعلی خود را که می‌خواهید بقیه اپلیکیشن‌ها و سرویس‌ها فکر کنند شما متعلق به آنجا هستید را با دو بار ضربه زدن بر روی آن انتخاب کنید تا به عنوان مکان جعلی یا به‌اصطلاح فیک شما محسوب شود. کار تمام است.

.

منبع: phonearena

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر