;
coinex

سازه ی عظیم بتنی مارپیچی، پارکینگ طبقاتی مرکز کنوانسیون رای آمستردام خواهد بود

پارکینگ مارپیچی شکل مرکز کنوانسیون رای آمستردام

این پارکینگ توسط استودیوی معماری بنتم کروول طراحی شده است. یک جفت رمپ مارپیچی 30 متری، دسترسی به این پارکینگ چند منظوره در آمستردام هلند را فراهم می کند.  این پارکینگ در تقاطع بین یکی از مناطق تجاری آمستردام و یکی از شلوغ ترین بزرگراه های شهر قرار گرفته، و به عنوان پارکینگ اصلی مرکز کنوانسیون رای در نظر گرفته شده است.

پارکینگ مارپیچی شکل مرکز کنوانسیون رای آمستردام

این پارکینگ بزرگ با دو رمپ مارپیچ شکل-یکی برای ورود و دیگری برای خروج- به جاده اصلی دسترسی دارد. این دو رمپ مجزا، برای ایجاد سریع ترین و موثر ترین راه برای کنترل جریان ترافیک اهمیت زیادی دارند. همچنین برای جلب توجه این سازه 30 متری، معماران چراغ هایی را در امتداد لبه های منحنی قرار داده اند.

به نقل از بیانیه استودیوی معماری بنتم کروول: “این برج مارپیچی از پیچ جاده قابل مشاهده است؛ حتی در شب، چراغ های LED آبی توجه بیشتری را به این سازه ظریف جلب خواهند کرد.”

پارکینگ مارپیچی شکل مرکز کنوانسیون رای آمستردام

این سازه جدید، در وهله اول برای پارک خودروها ساخته شده، با اینحال، طبقه اول آن به عنوان سالن کنوانسیون و نمایشگاه مورد استفاده قرار می گیرد. به این ترتیب، هفت طبقه دیگر این سازه هشت طبقه ای به پارک خودرو اختصاص خواهد داشت که تا 1000 خودرو را در خود جای می دهد.

معماران پارکینگ توضیح می دهند: “این سالن می تواند، به صورت مستقل برای رویدادهای مختلف مورد استفاده قرار گیرد، و البته امکان اتصال –با بهره بردن از درهای کشویی-به سالن اصلی نمایشگاه را هم خواهد داشت.”

پارکینگ مارپیچی شکل مرکز کنوانسیون رای آمستردام

پارکینگ خودروی مرکز کنوانسیون رای، سومین بنایی است که استودیوی معماری بنتم کروول برای مرکز کنوانسیون رای آمستردام طراحی می کند. این مرکز در اصل در سال 1893 به عنوان مرکزی برای تولید کنندگان دوچرخه ساخته شده اما در حال حاضر پذیرای نمایندگان شرکت های خودرو سازی و نمایشگاه های خودرو است. پارکینگ خودروی رای آمستردام، تازه ترین نمونه از طراحی های مبتکرانه پارکینگ های خودرو است، از نمونه های دیگر چنین پارکینگ هایی می توان از پارکینگ بیمارستانی در بلژیک و یک پارکینگ در کپنهاگ نام برد.

.

منبع: dezeen

 

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (1 نظر)

    ممنون مطلب خیلی مفیدی بود

    پاسخ