;
coinex

چگونگی فعال کردن حالت نمایش sRGB رنگ‌ها در گوشی های پیکسل و پیکسل XL گوگل

چگونگی فعال کردن حالت نمایش sRGB رنگ‌ها در گوشی های پیکسل و پیکسل XL گوگل

با فعال کردن حالت نمایش sRGB رنگ‌ها در گوشی های پیکسل و پیکسل XL  گوگل، رنگ های صفحه نمایش را طبیعی تر ببینید. گوشی هوشمند ۵٫۵ اینچی جدید گوگل یعنی پیکسل XL که هم از نظر نرم افزاری و هم سخت افزاری توسط خود این شرکت طراحی شده، دارای یک دوربین عالی و یک باتری تمام جامد است و بدنه‌ی آن به طور کاملاً یکپارچه طراحی شده است. این گوشی تنها تلفن هوشمند مجهز به سیستم عامل اندروید است که به‌روزرسانی ها را به سادگی و به سرعت به‌روزرسانی هایی که کاربران سیستم عامل iOS از جانب اپل دریافت می‌کنند، در اختیار خواهد گرفت.

با این حال مورد دیگری درباره ی پیکسل XL  وجود دارد که هنوز مورد بررسی قرار نگرفته است و آن هم صفحه نمایش آن است. به طور حتم تمام منتقدان تلفن های هوشمند به شما خواهند گفت که با یک صفحه نمایش از نوع AMOLED که دارای نقاط سیاه و سفید عمیقی است و از کنتراست فوق العاده ای برخوردار است مواجه هستید. اما درباره زنده بودن این رنگ ها و دقت این صفحه نمایش چه طور؟

اکثر محتواهایی که بر روی اینترنت منتشر می‌شوند، از تصاویر گرفته تا فایل‌های ویدیویی و کلاً تمام محتواها همه از رنگ استاندارد sRGB استفاده می‌کنند.  پس اگر دستگاه ما برای نمایش این رنگ‌های استاندارد کالیبره نشده باشد، نمی‌توانیم محتوا را همان گونه که سازنده آن پیش بینی کرده ببینیم. این روزها بیشتر سازندگان تلفن‌های همراه و اکثر مردم با این موضوع مشکلی ندارند. صفحه نمایش‌ها به گونه‌ای ساخته می‌شوند که بسیار چشم نواز به نظر برسند و نه بسیار دقیق.

گوشی گوگل پیکسل XL دارای همین نوع صفحه نمایش است و در حالت پیش‌ فرض از رنگ‌ های استاندارد sRGB پشتیبانی نمی‌کند که این امر ممکن است برای کاربران عادی قابل قبول باشد اما برای برخی عکاسان که دوست دارند رنگ‌های دقیق و واقعی را ببیند باعث ناامیدی است.

خوشبختانه در گوشی پیکسل XL گوگل امکانی اختصاصی قرار داده شده تا به‌راحتی بتوان نوع رنگ‌های صفحه نمایش را به sRGB  تغییر داد. فعال کردن حالت نمایش sRGB بدین شکل است، در بخش تنظیمات > گزینه‌های توسعه دهندگان > نوع رنگ تصاویر قرار دارد. اگر نمی‌توانید بخش ” گزینه‌های توسعه دهندگان ( Developer Options) را در دستگاه خود پیدا کنید، مقاله ی آموزش فعال کردن Developer Options  در اندروید  را مطالعه کنید. سپس هنگامی که گزینه‌ی sRGB نمایان شد به راحتی آن را فعال کنید. خواهید دید که رنگ‌های دستگاهتان کاملاً تغییر خواهد کرد.

در هنگام فعال کردن حالت نمایش sRGB ، رنگ‌های صفحه نمایش در پیکسل XL  طبیعی‌تر و کمی تاریک‌ تر هستند؛ اما جای نگرانی نیست زیرا بعد از مدتی به آن عادت می‌کنید. این صفحه نمایش هنوز رنگ‌های sRGB کاملاً متعادلی ندارد و متوجه خواهید شد که بخش‌های سفید صفحه نمایش کمی متمایل به آبی است و از اشباعی رنگ‌ها مقداری کاسته شده، اما برای کسانی که به دنبال صفحه نمایشی استاندارد با رنگ‌های sRGB  هستند، راضی کننده است.

منبع : phoneArena

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر