;
coinex

اگر از بوت لودر باز بر روی تلفن اندرویدی خود استفاده می‌کنید، دیگر اپلیکیشن ” اندروید پی ” برایتان کار نخواهد کرد.

بوت لودر باز

اگر از بوت لودر باز بر روی تلفن اندرویدی خود استفاده می‌کنید، دیگر اپلیکیشن ” اندروید پی ” برایتان کار نخواهد کرد. با ما همراه باشید.

یک از نکات قابل توجه و برجسته‌ی اندروید که آن را از دیگر سیستم عامل ها مجزا می‌کند، امکان بازی کردن و توسعه دادن سیستم‌عامل کد بازش است که به‌وسیله‌ی بوت لودرها، کاستوم رام‌ها و روت کردن دستگاه اندرویدی، به‌راحتی قابل شخصی سازی است. اگرچه این شخصی‌سازی ها برخی مواقع ریسک بالایی را در پی خواهند داشت که البته علاقه‌مندان به این کار از این ریسک به‌ خوبی اطلاع دارند. اما به‌ تازگی گوگل با برخی از این شخصی سازی‌ ها مقابله می‌کند.

پیش از این، کاربرانی که دستگاه خود را روت کرده بودند امکان دسترسی به بخش راه‌حل‌های پرداخت موبایلی گوگل در اندروید Pay را نداشتند. به دنبال همین امر گوگل گامی رو به‌جلو در جهت افزایش این‌گونه ممنوعیت‌ها برداشته و به دستگاه‌هایی که از بوت لودر باز استفاده می‌کنند حتی اگر روت نیز نشده باشند، اجازه دسترسی به این اپلیکیشن را نمی‌دهد.

بوت لودر باز

قطعاً گوگل به این دلیل از این کار دست برنداشته که به نتیجه‌ی بزرگی برسد؛ اما ما گوگل را به خاطر این امر سرزنش نمی‌کنیم. تنها دلیل استفاده از بوت لودرهای باز توسط اکثر کاربران اندروید امکان افزودن امکانات بیشتر و شخصی‌سازی دستگاه خود است. علاوه بر این‌ که کاربران از خطر امنیتی این کار نیز باخبرند؛ اما راه دیگری برای دستیابی به این نیازشان نیست. از طرفی گوگل سعی دارد تا می‌تواند از بانک‌های بیشتری دعوت به پیوستن به این پلتفرم کند. اما اگر بخواهد به کاربران اجازه دهد تا به این کار خود ادامه دهند، برای دعوت از بانک‌ها با مشکلات جدی رو به‌ رو خواهد شد.

اگرچه این خبر بسیار آزار دهنده است اما به این معنا نیست که گوگل دیگر اجازه شخصی سازی و توسعه دادن را به کاربران نمی‌دهد. یکی از سخن‌گوهای این شرکت گفته است: گوشی های پیکسل با بوت لودر باز عرضه می‌شوند و به‌راحتی قابل روت شدن هستند. طبیعت اندروید متن باز بودن آن است؛ اما اگر بخواهد بیش از اندازه با آن بازی کنید دیگر امکان استفاده از اپلیکیشن اندروید پی را نخواهید داشت.

اذیت کننده است؟ بله، امن‌تر چه طور ؟ صد در صد

منبع : phoneArena

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر