;
coinex

برنامه‌های iOS بیشتر از برنامه‌های اندروید اطلاعات کاربران را به بیرون درز می‌دهد

برنامه‌های iOS بیشتر از برنامه‌های اندروید اطلاعات کاربران را به بیرون درز می‌دهد

مطالعات نشان می‌دهد برنامه‌های iOS بیشتر از برنامه‌های اندروید اطلاعات کاربران را به بیرون درز می‌دهد. در ادامه با تکرا همراه باشید:

معمولاً همه‌ی مردم به این موضوع انتقاد دارند که سیستم عامل اندروید در برابر حمله های هکری آسیب پذیرتر است و باعث می شود تا اطلاعات کاربران به بیرون درز کنند. طبق تحقیقات موسسه‌ی امنیتی دیجیتالی زسکالر، اگر چه برنامه‌های iOS نشت بیشتری نسبت به اندروید دارند با این ‌حال وضع iOS بسیار بهتر از اندروید است.

طبق محاسبه‌ی شرکت‌های فضای ابری، به‌طور متوسط سیستم عامل اندروید، 0.3 درصد و سیستم عامل iOS، حدود 0.5 درصد از اطلاعات افراد را به بیرون منتشر می‌کنند. این اعداد بسیار بزرگ نیستد. البته باید به این موضوع اشاره کرد که این اطلاعات معمولاً اطلاعات دستگاه‌های تلفن همراه و داده های مکانی هستند.

تنها اطلاعاتی که در این میان مهم هستند، اطلاعات شناسایی شخصی هستند که به‌اختصار PII نامیده می‌شوند که اندروید و iOS در مورد این فاکتور هم با هم تفاوت‌هایی دارند. طبق تحقیقات انجام‌ شده تنها 0.2 درصد از این جنس اطلاعات توسط iOS به بیرون درز می کند و این در حالی است که اندروید 3 درصد از این اطلاعات را به بیرون انتشار می‌دهد. توزیع جغرافیایی این نشت اطلاعاتی نیز بسیار جالب است. به این ‌صورت که 70 درصد از حجم این اطلاعات ارسالی از iOS مربوط به چین است و در مقابل اطلاعات اندروید از ایالات‌ متحده و بریتانیا ارسال می‌شود. بسیار تعجب‌ آور است، چرا که رفت و آمد اطلاعات در چین ناشی از خدمات گوگلی است که افراد با دستگاه اندرویدی خود انجام می‌دهند.

منبع : phoneArena

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر