;
coinex

کمپانی اپل با فروش 45.4 میلیون دستگاه آیفون در آخرین فصل کاری، انتظارات را بالا می‌برد!

فروش ۴۵٫۴ میلیون دستگاه آیفون

کمپانی اپل انتظارات را با فروش 45.4 میلیون دستگاه آیفون در آخرین فصل کاری بالا می‌برد!

این غول بزرگ فناوری، امروز بعد از ظهر اعلام کرد که در سه ماه چهارم سال مالی خود 45.4 میلیون دستگاه از گوشی های هوشمند این شرکت یعنی آیفون، به فروش رسیده است. باوجود اینکه این رقم شگفت‌انگیز از فروش 48.04 میلیون دستگاه که در فصل آخر سال پیش ثبت‌ نام شده، کمتر است؛ با این ‌حال فروش این محصول از عددی که کارشناسان وال استریت پیش‌ از این پیش ‌بینی کرده بودند پیشی گرفت. تیم کوک مدیرعامل شرکت اپل می‌گوید: ما بی‌صبرانه منتظر دریافت بازخوردهای مشتریانمان از گوشی آیفون ۷ و ۷ پلاس هستیم.

با این ‌وجود، این ماه سومین ماه متوالی است که این شرکت با کاهش فروش گوشی‌های هوشمند خود مواجه می‌شود و این اتفاق در حالی به وقوع پیوسته است که شرکت اپل در گذشته هیچ‌گاه کاهش میزان فروش در سه ماه دوم سال مالی را تجربه نکرده بود. در طول این سه ماه، کمپانی اپل توانست 9.2 میلیون آیپد، از دیگر محصولات شرکت خود را در بازار به فروش برساند و در همین زمان، اپل گوشی پرچم‌دار جدید خود آیفون ۷ و آیفون ۷ پلاس را نیز به بازار جهانی فروش گوشی های هوشمند معرفی کرد. گوشی های جدید اپل اولین گوشی ارائه ‌شده از این شرکت هستند که بدون وجود جک هدفون 3.5 میلی ‌متری و همچنین با درجه مقاومت در برابر آب و گردوخاک ip67 به بازار عرضه ‌شده‌اند. چیپست A10 استفاده‌ شده در این دو گوشی شرکت اپل به عقیده برخی ، قدرتمند ترین پردازنده ای است که تاکنون در یک گوشی هوشمند استفاده ‌شده است. همچنین در قسمت پشتی مدل پلاس این گوشی جدید یک دوربین دوگانه نیز تعبیه ‌شده است.

 در میدان رقابت گوشی های هوشمند، با منفجر شدن تعدادی از گوشی‌های گلکسی نوت ۷ سامسونگ، شرکت اپل مجال بیشتری برای عرض‌ اندام در بازار جهانی پیدا کرد. سامسونگ به منظور رقابت با مدل های قبلی آیفون، فبلت پرچم‌ دار جدید خود را با ویژگی‌های نوآورانه‌ای مانند اسکن چشم به بازار معرفی کرده بود. بااینکه نمی‌توان آمار دقیقی را در این زمینه ارائه داد؛ اما می‌توان به‌ طور تقریبی گفت که اپل احتمالا می‌تواند نظر آن دسته از مشتریانی که از خرید گوشی ناموفق گلکسی نوت ۷ منصرف شده‌اند را به خود جلب کند. همچنین احتمال دارد عده‌ای از دارندگان این فبلت نه چندان کارآمد سامسونگ، دستگاه خود را در ازای خرید سری جدید گوشی های آیفون تعویض کنند.

طبق آمارهای به‌دست‌ آمده، درآمد عظیم کمپانی اپل که پیش‌ از این 46.90 میلیارد دلار تخمین زده‌ شده بود، با اختلافی جزئی به رقم قابل ‌توجه 46.94 میلیارد دلار رسید. طبق آنچه به ‌طور قطعی توسط شرکت اپل اعلام‌ شده است، میزان درآمد این شرکت با اختلاف یک سنت در هر سهم که به ارزش 1.67 دلار است، از تخمین تامسون روییترز نیز فراتر رفت.

تک تایتان (tech titan) بیش بینی کرده است که درآمد این شرکت از اکتبر تا دسامبر از ۷۶ میلیارد دلار به ۷۸ میلیارد دلار افزایش بیابد که از آنچه وال استریت انتظار دارد (در حدود ۷۵ میلیارد دلار) نیز بیشتر است. ناگفته نماند که در ساعت معاملات تجاری در وال استریت میزان سهام اپل در بازار، ۵۱ درصد و یا به عبارتی ۶۰ سنت در هر سهم افزایش یافته و به عدد 118.25 دلار رسید. با این‌ حال در ساعات بعدی با کاهش 2.05 درصدی، این رقم به 115.82 دلار رسید.

.

منبع : phoneArena

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر