;
coinex

آیا این پایان دوران تبلت های آیپد ایر است؟

پایان دوران تبلت های آیپد ایر

آیا این پایان دوران تبلت های آیپد ایر است؟ این سوالی است که بعد از مراسم شب گذشته ی شرکت اپل به ذهن خیلی از ما خطور کرده است و در این مقاله سعی داریم به آن پاسخ دهیم. در ادامه با تکرا همراه باشید :

شب گذشته کمپانی آمریکایی اپل در طی یک کنفرانسی که دومین کنفرانس این شرکت در این فصل بود، همان‌گونه که همه انتظار آن را داشتند از جدیدترین مک بوک پرو خود رونمایی کرد. مک بوک پرو جدید شرکت اپل تمام مراسم دیشب را به خود اختصاص داد و  اجازه ی عرض اندام به هیچ محصول دیگری را نداد.

این اتفاق برای خیلی‌ها غافل گیر کننده بود زیرا شرکت اپل هیچ صحبتی در مورد تبلت های آیپد این شرکت به میان نیاورد و مدل جدیدی از آن را معرفی نکرد. هر ساله عادت داشتیم که شرکت اپل در یک مراسمی که بعد از مراسم معرفی آیفون برگزار می‌کند از جدیدترین آیپدهای خود نیز رونمایی کند که این اتفاق در شب گذشته رخ نداد.

سال گذشته یعنی در سال 2015 شرکت اپل در قالب تبلت های آیپد پرو، بزرگت ترین تغییرات را در تبلت های خود به وجود آورد. اولین مدل پرو از آیپدهای شرکت اپل دارای یک صفحه نمایش زیبای 12.9 اینچی و قلم اپل بود. شرکت اپل چند ماه بعد از معرفی آن محصول، آیپد پرو را با یک اندازه‌ی جدید یعنی با سایز 9.7 اینچ که محبوب‌ترین اندازه‌ی آیپد پروها هم به حساب می‌آمد روانه بازار کرد.

شرکت اپل همچنین در سال 2014 هم از یکی دیگر از آیپدهای این شرکت، یعنی آیپد ایر ( iPad Air 2 ) رونمایی کرده بود.

اکنون دو سال از رونمایی آخرین آیپد سری ایر می‌گذرد و همچنان شرکت اپل، تبلتی جدید از این سری را معرفی نکرده است. اوضاع زمانی جالب‌تر می‌شود که بدانیم با نزدیک شدن به تعطیلات کریسمس و خریدهای این فصل دیگر شاهد هیچ مراسمی از شرکت اپل نخواهیم بود که انتظار داشته باشیم مدلی جدید از این تبلت ها در جریان آن رونمایی شود. به نظر می‌رسد که شرکت اپل به این زودی‌ها قصد معرفی یک مدل جدید از تبلت های سری ایر ندارد.

بنابراین آیا این پایان دوران تبلت های آیپد ایر خواهد بود؟ برای پاسخ به این پرسش هنوز خیلی زود به نظر می‌رسد، اما ما شاهد این هستیم که شرکت اپل تمرکز بیشتری بر روی سری محصولات ” پرو ” این شرکت قرار داده است. در طی کنفرانس شب گذشته شرکت اپل، این کمپانی پیشنهاد داد که ممکن است بسیاری از دارندگان لپ تاپ‌های سری مک بوک ایر بخواهند لپ تاپ‌های خود را با مدل 13 اینچی مک بوک پرو که بسیار به مدل ایر نزدیک است تعویض کنند. ( مک بوک های ایر هم به صورت رسمی شاهد یک مدل جدید نبودند ).

با این اوصاف، اکنون تنها 2 محصول از سری ایر شرکت اپل باقی مانده است ; مک بوک ایر و آیپد ایر. پس ظاهرا هنوز مرگ این سری از محصولات شرکت اپل فرا نرسیده است اما به نظر می‌رسد که این اتفاق بسیار نزدیک خواهد بود.

.

منبع : phoneArena

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر