;
coinex

ایموجی ها در موزه هنرهای مدرن به نمایش گذاشته شدند

ایموجی ها در موزه هنرهای مدرن به نمایش گذاشته شدند

ایموجی ها در موزه هنرهای مدرن به نمایش گذاشته شدند، در این مطلب قصد داریم به نمایش نحوه پدید آمدن و شروعشان از سال 1999 بپردازیم. در ادامه با تکرا همراه باشید :

اولین ایموجی ها (شکلک) در سال 1998 یا 1999 توسط شیگتاکا کوریتا، طراح ژاپنی، طراحی شد،  او کسی است که در آن زمان بر روی پلتفرم اینترنت موبایل به نام i-mode در شرکت ژاپنی NTT کار می‌کرد. کوریتا این ایده را از پیش بینی وضعیت آب و هوا و نشانه‌های خیابانی دریافت کرد، اما به طوری که نشانه‌ها به صورت جهانی قابل تشخیص باشند و معنی بدهند و تصمیم گرفت تا ایده را برای این پروژه اتخاذ کند. اولین مجموعه از ایموجی ها تنها از 176 خط تصویری تشکیل شده بود که وضوح هرکدام 12*12 پیکسل بود و همچنین اهداف پیام دادن با i-mode را از دیگر سرویس‌ها متمایز می‌کرد. یازده سال بعد، در سال 2010، ایموجی ها به یونیکد ترجمه شدند، که باعث شد به صورت گسترده‌ای در سراسر جهان قابل دسترس باشند. پس از این ایتفاق، تعداد آن‌ها رشد قابل ملاحظه‌ای داشت و به 722 عدد رسید.

حالا پس از گذشت 17 سال از ساخت اولین خطوط تصویری برای بازار کوچک موبایل ژاپن، موزه هنرهای مدرن در نیویورک اولین ایموجی ها را بدست آورد تا آنها را تا پایان سال در لابی موزه به نمایش بگذارد.

با در نظر گرفتن تمامی اینها، کنسرسیوم یونیکد هم اکنون 1800 ایموجی، از جمله خطوط تصویری برای هر چیزی که فکر کنید در حال حاضر و در همه جا را به رسمیت می‌شناسد. بخشی از گفته‌های پائولا آنتونلی – سرپرست ارشد معماری و طراحی موزه هنرهای مدرن درباره ایموجی ها، چنین است:

 ” ایموجی ها به عنوان یک مفهوم بازگشت به قرن‌های قبل، به مفهوم نگاشت‌ها، نوشته‌های هیروگلیف و دیگر کاراکترهای تصویری می‌باشند که به ما اجازه می‌دهد که این هنر زیبا را که تمامی تاریخ انسان را شامل می‌شود، به تصویر بکشیم. هیچ چیز مدرن‌تر از این مفاهیم بی انتها نیست.”

کاراکترها تا پایان سال 2016 میلادی در موزه نیویورک به نمایش گذاشته می‌شوند، همچنین در بخشی از یک هنر اینستالیشن که قرار است کاراکترهای کوچک را به نسل بعدی ایموجی در یک انیمیشن آموزنده گرافیکی متصل کنند قرار می‌گیرند.

ایموجی ها در موزه هنرهای مدرن

.

منبع : phoneArena

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر