;
coinex

هیولای دریایی و بقایای زیردریایی به تازگی کشف شده!

هیولای دریایی و بقایای زیردریایی به تازگی کشف شده

مهندسان اسکاتلندی، زیردریایی متعلق به جنگ جهانی اول را در قسمتی از دریای ایرلند (دریای مانکس نیز) کشف کردند. این ناو آلمانی U شکل که به عنوان زیردریایی در نظر گرفته شده، در سال 1918 توسط نیروهای انگلیسی غرق شده بود؛ اما برخی، تئوری های (عمدتاً پخش شده در اینترنت) دیگری در این مورد دارند، شاید یک هیولای دریایی موجب غرق شدن این زیردریایی شده باشد.

بقایای این زیردریایی توسط مهندسانی کشف شد که در حال نقشه برداری از بستر دریا جهت حفر کانال هایی برای عبور کابل های فشار قوی برق بودند.

بر اساس تصاویر بقایای این زیردریایی و همچنین تصاویری از طرح های آن، محققان دانشگاه بورنموث، موفق شده اند به دقت این زیردریایی را قدمت گذاری کنند، آنها گمان می کنند، این زیردریایی کلاسی از زیر دریایی III UB است که در جنگ جهانی اول شاهد استفاده از آن توسط نیروهای آلمانی بوده ایم. از ویژگی های این زیردریایی می توان به توپ 105 میلی متری بر روی عرشه اشاره کرد که تنها در ناو UB III و در مدت شش ماهه ای از جنگ مورد استفاده قرار گرفته است. به این ترتیب، محققان گمان می کنند، ناو مورد نظر حوالی آوریل 1918 غرق شده باشد.

بر اساس سوابق جنگی بریتانیا، محققان می گویند، به نظر می رسد، این زیردریایی، یکی از دو زیردریایی کلاس III UB باشد که در طول این ماه در منطقه غرق شده باشد. زیردریایی UB-82، توسط قایق های گشت زنی بریتانیا در 17 آوریل 1918 و یا زیردریایی UB-85  در 30 آوریل توسط کشتی نیروی دریایی بریتانیا موسوم به HMS Coreopsis  غرق شده بود، موضوعی که هنوز به درستی مشخص نیست. اما مورد دوم، به بحث های عجیب و غریبی دامنه زده است، چرا که برخی گمانه زنی ها حاکی از این است که قبل از غرق شدن زیردریایی توسط HMS Coreopsis، زیردریایی توسط هیولای دریایی به شدت آسیب دیده بود.

البته واضح است، همه این شایعات بی اساس هستند. برای اولین بار در سال 2005، چند پیام منتشر شد که ادعا می کردند، کاپیتان زیردریایی مورد نظر- که از غرق شدن جان سالم به در برده-اعلام کرده، یک هیولای دریایی آنها را مجبور کرده به سطح آب بیایند و تبدیل به هدف آسانی برای نیروی دریایی بریتانیا شوند.

شایعات اینترنتی و بقایای زیردریایی به تازگی کشف شده

به نوشته وب سایت Iron Skeptic: “داستان چنین است که ادعا می شود، زیردریایی در طول شب برای شارژ باتری هایش به سطح دریا آمده و همچنین به ملوانان و خدمه خود شانسی برای سیگار کشیدن داده. در همین حال، یک مار دریایی عظیم الجثه به سمت کشتی هجوم آورده، خدمه که از این صحنه مبهوت شده بودند، با سلاح های دستی خود شروع به تیراندازی به هیولای دریایی کرده بودند که ظاهراًً باعث خشمگین شدن هیولا شده و پس از آن این هیولای دریایی توپ های زیردریایی را به نیش کشیده و به ناو آسیب رسانده است. “

این روایت همچنین بیان می کند، در پایان هیولا موفق به شکستن عرشه شده تا خدمه امکان شیرجه رفتن در آب را نداشته باشند و به این ترتیب زیردریایی را به هدفی آسیب پذیر و آسان برای نیروهای بریتانیایی تبدیل کرده است. چیزی که در نهایت به نفع نیروهای دشمن تمام شده و موجب غرق شدن کشتی شده است. هیچ کس به درستی نمی داند، منشا این داستان از کجاست و آیا واقعاً کاپیتان زیردریایی نام برده، چنین عباراتی را بر زبان آورده است یا خیر. اینز مک کارتنی محققی از دانشگاه بورنموث به نشریه Live Science، گفته، هیچ کس چنین حادثه ای را به مقامات بریتانیایی گزارش نکرده است.

اما مک کارتنی می گوید، چنین داستان هایی در روزهای اولیه اکسپدیشن های زیردریایی بسیار شایع بوده اند. وی به Live Science، گفت:”سابقه اسطوره هیولای دریایی ، حداقل به دهه 1930 باز می گردد، جایی که چنین داستان هایی با زیردریایی های عجیب غریب آلمان در جنگ جهانی اول عجین بود.”

اما مسئله اصلی پیش روی محققان بی اعتبار کردن این شایعات اینترنتی بدون شواهد معتبر است. حال دانشمندان به درستی قادر به متمایز کردن UB-82 از UB-85 نیستند.

مک کارتنی می گوید:”خیلی خوب می شد، اگر زیردریایی دیگر هم کشف می شد و سپس با وجود بقایای دو زیردریایی، به سادگی ممکن بود آسیب دیدگی های این دو را مورد تجزیه و تحلیل قرار داد.”

با انجام مطالعه بیشتر، باستان شناسان دریایی امیدوارند، قادر به تشخیص این باشند که در حال حاضر کدام زیردریایی را کشف کرده اند و همچنین بلاخره پرونده اسرار آمیز هیولای دریایی را هم برای همیشه مختومه اعلام کنند!

.

منبع: sciencealert

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر