;
coinex

قرارگیری واتس اپ زیر حملات شدید بخاطر اشتراک گذاری اطلاعات کاربران با فیسبوک

واتس اپ زیر حملات شدید

واتس اپ زیر حملات شدید ! واتس اپ بخاطر اشتراک گذاری اطلاعات کاربران با فیسبوک زیر حملات شدید قرار دارد. در ادامه با ما همراه باشید :

داستان اطلاعات کاربران همیشه جالب بوده، زیرا برخی از ما به اشتراک گذاری و انتقال اطلاعاتمان میان دو نرم افزار اهمیت نمی‌دهیم، مخصوصا اگر یکی از آن‌ها مالک دیگری باشد، اما برخی دیگر به سرعت عصبانی شده و فورا نظرات تند و خشمگینی در این باره می دهند. اما بعنوان کاربران برنامه، ما همواره حتی زمانی که عصبانی هستیم نیز در حال رد و بدل اطلاعات هستیم و به استفاده از برنامه‌ای که حس می‌کنیم ما را تحقیر کرده ادامه می‌دهیم.

چنین موردی هم اکنون درباره واتساپ صدق می‌کند، اخیرا این پیام رسان هشدارهایی از قانون گذاران اتحادیه اروپا مبنی بر توبیخ بخاطر به اشتراک گذاری اطلاعات کاربران با شرکت مالک خود، یعنی فیسبوک و عدم رعایت حریم خصوصی کاربران دریافت کرده است. تغییرات اخیر شرایط واتس اپ به سرویس پیام رسان اجازه می‌دهد تا شماره تلفن شما را با فیسبوک به اشتراک گذاشته و از آن استفاده کند.

البته این اولین تغییر شرایط و ضوابط واتساپ از سال 2014 که فیسبوک مالک آن شده است. اما 28 نفر از مقامات حفاظت از داده‌های اتحادیه اروپا، طی نامه‌ای که به واتس اپ نوشتند خواستار آن شدند که ابن کمپانی اشتراک گذاری اطلاعات را با فیسبوک تا زمانی که حفاظت‌ها و حمایت‌های قانونی مناسب انجام نشده، متوقف کند.

گرچه که این هشدار باعث جلوگیری از قرار دادن پراب ( کاوشگر ) در مسیر انتقال اطلاعات کاربر از واتساپ به فیسبوک توسط ناظران ایتالیایی آنتی تراست نشد. طبق گزارش رویترز:

“سیاست حفظ حریم خصوصی جدید واتس اپ شامل اشتراک گذاری اطلاعات با فیسبوک برای اهدافی است که مشمول شرایط سرویس هنگامی که کاربران ثبت نام کردند، نمی‌شود و همچنین باعث بالا بردن سوالاتی در مورد میزان ارزش و اعتبار رضایت کاربران نیز می‌شود.”

مثل همیشه، بایستی مراقب باشید که با چه چیزهایی موافقت می‌کنید. این امر نه تنها شامل زمان نصب برنامه، بلکه شامل زمان نصب آپدیت‌ها و یا موافقت با تغییر شرایط و ضوابط نیز خواهد بود. اگر برای شما اطلاعاتی که به اشتراک گذاشته می‌شود کمترین اهمیتی ندارد پس به کار خود ادامه دهید؛ اما اگر درباره این موارد نگران هستید، وقت گذاشتن برای خواندن تمامی موارد قبل از فشردن دکمه “نصب”، “به روزرسانی” و یا ” موافق هستم” کمترین کاری است که می‌توانید بکنید.

آیا شما هم نگران اشتراک گذاری اطلاعات واتساپ با فیسبوک خود هستید؟ حریم خصوصی خود را در فضای مجازی و اینترنت چگونه مدیریت می‌کنید؟

.

منبع : androidauthority

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر