;
coinex

استودیوی معماری MAD، از طرح های پیشنهادیش برای موزه جورج لوکاس رونمایی کرد

استودیوی معماری MAD، از طرح های پیشنهادیش برای موزه جورج لوکاس در سان فرانسیسکو و لس آنجلس رونمایی کرد

پس از کنار گذاشتن طراح های شیکاگو، استودیوی معماری MAD دو طرح جدید برای موزه جورج لوکاس ، یکی برای سانفرانسیسکو و دیگری برای لس آنجلس در نظر گرفته است. خالق مجموعه معروف جنگ ستارگان پس از مخالفت های مردم محلی مجبور شد از برنامه ساخت موزه خود بر روی دریاچه شیکاگو صرف نظر کند و حال، با دو طرح پیشنهادی در کالیفرنیا مواجه است.

اولین موزه در جزیره گنج واقع در خلیج سان فرانسیسکو خواهد بود و دیگری برای نمایشگاه پارکی در لس آنجلس است که به موزه تاریخ طبیعی و همچنین یک سالن نمایش بزرگ نزدیک خواهد بود.

استودیوی معماری MAD، از طرح های پیشنهادیش برای موزه جورج لوکاس در سان فرانسیسکو و لس آنجلس رونمایی کرد

برخلاف طرح های پیشنهادی پیشین استودیوی معماری MAD، طرح های جدید موزه جورج لوکاس بر خلاف ساختارهای موجی تاجدار، داری فرم های سینوسی (موجی) جدید و شناور هستند. همچنین اشکال مخروطی این سازه ها که سطح گالری های در آن از زمین بالاتر است، به بازدیدکنندگان امکان تردد در زیر سازه را می دهد.

در سانفرانسیسکو، این طرح تا اسکله امتداد خواهد داشت که فضای این سازه را به طرح کلی تر جزیزه گنج که پیش از این توسط شرکت معماری SOM توسعه داده شده، گسترش خواهد داد. همچنین در نمایشگاه پارک، فضاهای عمومی واقع در سقف ساختمان، تراس های گیاهی و پوشیده از درختی را ایجاد خواهند کرد.

استودیوی معماری MAD، از طرح های پیشنهادیش برای موزه جورج لوکاس در سان فرانسیسکو و لس آنجلس رونمایی کرد

هر دوی این سازه ها دارای فضای گالری یکسانی –در حدود 100 هزار فوت مربع – خواهند بود. همچنین این طرح پیشنهادی برای لس آنجلس، پارکینگ زیرزمینی با ظرفیت 1800 وسیله نقلیه را در خود جای خواهد داد. استودیوی معماری MAD برای اولین بار در اواخر سال 2014 از طرح خود برای موزه جورج لوکاس رونمایی کرد.

پروژه بحث برانگیز این استودیو در آبراه شیکاگو در پی انتقادات بسیار –به جهت آلودگی های زیست محیطی- کنار گذاشته شد. استودیو MAD هم در پاسخ به این جنجال، طرح دیگری پیشنهاد داد، همچنین شهردار شیکاگو، رام امانوئل در تلاش برای حفظ این پروژه در ایلینوی، پیشنهاد یک مکان جدید را داد اما در پایان، جورج لوکاس تصمیم گرفت، این طرح پیشنهادی را به سواحل غربی آمریکا منتقل کند.

.

منبع: dezeen 

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر