;
coinex

ماهی ها خود را با گرمایش زمین تطبیق می دهند

ماهی ها خود را با گرمایش زمین تطبیق می دهند

احتمالاً ماهی ها خیلی بهتر از چیزی که فعالان محیط زیست تصور می کنند، گرمایش زمین را پیش بینی می کنند. محققان دانشگاه شرق آنجلیا و دانشگاه دالهویس دریافته اند، اسکیت زمستانی – نوعی پرتو ماهی شبیه کوسه – می تواند خیلی بیش از چیزی که پیش بینی می شد، خود را با شرایط تغییرات محیطی تطبیق دهد. در واقع، اسکیت ها در طول تاریخچه تکاملی خود از حوادث بسیار جدی تری در زمینه تغییرات آب و هوایی جان سالم به در برده اند.

دانشمندان گمان می کنند، این ماهی قادر به اصلاح بیان ژنی خود هستند که به آنها امکان سازگاری با شرایط جدید را می دهد. تصور می شود، اسکیت ها در طی بیش از 150 میلیون سال از میان دو انقراض جان سالم به در برده اند. چیزی که نشان می دهد، این جانداران دارای استراتژی تکاملی و قابلیت مقاومت در برابر تغییرات محیطی هستند.

دکتر جک لایتن، استاد علوم محیط زیست از دانشگاه شرق آنجلیا در بیانیه ای گفت: “مطالعه ما نشان می دهد، برخی از موفقیت های کوسه ها، اسکیت ها و پرتو ماهی ها در مقیاس های زمانی بسیار طولانی تکاملی، ممکن است به دلیل توانایی آنها در پاسخ سریع به تغییرات آب و هوایی از طریق تنظیم بیان ژنی بوده باشد. “

محققان به این نتیجه رسیدند که اسکیت ها به مراتب بیشتر از تغییرات آب و هوایی، نسبت به ماهیگیری آسیب پذیر هستند، این محققان همچنین تصور می کنند، این فرضیه قابل تعمیم به دیگر ماهی ها هم باشد.

.

منبع: dailycaller

 

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر