;
coinex

ماشین پرنده اوبر در راه است؛ صنعت حمل و نقل در حال تحول!

ماشین پرنده اوبر در راه است؛ صنعت حمل و نقل در حال تحول!

اوبر تنها شرکتی نیست که در زمینه ایجاد پلتفرمی برای ارتباط بین رانندگان و مسافران فعال باشد، اگر تصور می کنید، این کسب و کار اصلی اوبر است، احتمالاً باید در این مورد تجدید نظر کنید!

حال این شرکت در حال کار بر روی پروژه هایی است که به طور کلی سیستم حمل و نقل کنونی را دگرگون می کند. پیش از این از پروژه خودروهای بدون راننده اوبر خبر داشتیم، حال به نظر می رسد، شرکت مشغول کار بر روی پروژه خودروهای پرنده خود هم است. مطمئنا، این پروژه تا حد زیادی، ایده بلند پروازانه ای محسوب می شد، اما قطعاً ماشین پرنده از هر دیدگاهی، جزء اصلی از دورنمای سیستم حمل و نقل آینده خواهند بود.

هرچند به نظر می رسد، ماشین پرنده اوبر در ابتدا نیاز به راننده (خلبان) خواهد داشت؛ اما اوبر می گوید، شبکه ماشین های پرنده در نهایت به صورت اتوماتیک فعالیت خواهد کرد.

اوبر در این خصوص طرح پیشنهادی را منتشر کرده که نشان از پروژه خودروهای پرنده شرکت دارد. این طور که از جزئیات بر می آید، خودروی پرنده اوبر، یک هواپیمای الکتریکی سبک وزن خواهد بود که قادر به برخاست و فرود عمودی بر روی پشت بام آسمان خراش ها و هلبرتس های (باندهای هلیکوپتر) شهری موجود خواهد بود.

این هواپیما – خودرو دارای بال و روتور خواهد بود. اوبر می گوید، این وسیله نقلیه سبک وزن،  15 دسی بل کم صداتر از هلیکوپتر بوده و همچنین با یک بار شارژ، قادر به پیموندن مسافتی بین 100 تا 150 مایل (160 تا 240 کیلومتر) خواهد بود.

هرچند به نظر می رسد، ماشین پرنده اوبر در ابتدا نیاز به راننده (خلبان) خواهد داشت؛ اما اوبر می گوید، شبکه ماشین های پرنده در نهایت به صورت اتوماتیک فعالیت خواهد کرد. بدیهی است، برای دستیابی به چنین ایده ای، چالش های فنی زیادی پیش روی اوبر وجود خواهد داشت. علاوه بر این، اوبر قطعاً با موانع قانونی و نظارتی بیشماری در این راه مواجه خواهد شد. به هر حال، ماشین پرنده اوبر ، همچون هر کانسپتی (طرح مفهومی) که در ابتدای راهش است، با واقعیت فاصله زیادی دارد.

.

منبع: ubergizmo

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر