;
coinex

منتظر بزرگترین ابرماه قرن در 24 آبان باشید!

منتظر بزرگترین ابرماه قرن در 24 آبان باشیم

ناسا می گوید، ابرماه (سوپرمون) ماه جاری، ابرماهی بزرگتر و روشن تر از ابرماه اکتبر خواهد بود. به گفته یک سخنگوی آژانس فضایی ناسا، ابرماه 14 نوامبر (24 آبان) بسیار دیدنی و جذاب بوده و بزرگترین ابرماه قرن خواهد بود.

پدیده ابرماه زمانی رخ می دهد که ماه کامل به نزدیک ترین فاصله اش به زمین می رسد و کمی بزرگتر و درخشان تر از حالت عادی به نظر می رسد. در ابرماه نوامبر، ماه 14 درصد بزرگتر و 30 درصد درخشان تر از ماه معمولی بود.

این سخنگوی ناسا در این مورد گفت: “این نزدیک ترین فاصله ماه به زمین از سال 1948 است. چنین چیزی دوباره تا سال 2034 رخ نخواهد داد.”

به نظر می رسد، این پدید نجومی فوق العاده جذاب از اکثر نقاط ایران به خوبی قابل رویت باشد. به این ترتیب اگر می خواهید بیشترین لذت را از این پدیده نجومی شگفت انگیز ببرید، حتماً سعی کنید، از نورهای شهر فاصله بگیرید و در صورت امکان از دوربین های دو چشمی قوی با تلسکوب های استاندارد برای رصد این پدیده نجومی استفاده کنید.

منتظر بزرگترین ابر ماه قرن در 24 آبان باشیم!

همچنین گفتنی است، ماه گذشته هم شاهد پدیده ابرماه بودیم. ابر ماه اکتبر با ماه شکارچی یا ماه کامل اکتبر همراه بود.

.

منبع: wfla

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (2 نظر)

    ببخشید. به جز داده های عددی که داده اید باقی قضایا پرت و پلا بود. این پدیده یک پدیده ی رصدی نیست ، برای دیدن ماه بدر هم نیاز به رفتن زیر آسمان تاریک نیست و نمیدونم اینکه دوربین دوچشمی داشته باشید یا تلسکوپ استاندارد و … کمی مطالعه ی ساده و مقدماتی کار سختی نیست ها

    پاسخ

    با سلام، دوست عزیز در متن هم تاکید شده که ابرماه، 14 درصد بزرگتر و 30 درصد درخشان تر از ماه عادی است. وقتی ماه عادی با چشم به خوبی قابل مشاهده است، ابرماه با این ویژگی هایی که ذکر شد، قطعا با چشم غیر مسلح هم به خوبی قابل مشاهده بوده و میشه به خوبی از این پدیده لذت برد. اما در متن آمده: “اگر می خواهید بیشترین لذت را از این پدیده نجومی شگفت انگیز ببرید، حتماً سعی کنید، از نورهای شهر فاصله بگیرید و در صورت امکان از دوربین های دو چشمی قوی با تلسکوپ های استاندارد برای رصد این پدیده نجومی استفاده کنید.” یعنی اگر می خواهید “بیشترین لذت را ببرید”، می تونین به توصیه های ذکر شده توجه داشته باشید. همون طوری که اگر ماه عادی رو هم با تلسکوپ ببینین بیشتر لذت می برین، ابرماه هم با دوربین دو چشمی می تونه لذت بیشتری رو براتون به ارمغان بیاره. ممنون از توجهتون

    پاسخ