;
coinex

تندیس طراحی زاها حدید در جایزه بریتز امسال به برندگان اهدا خواهد شد

تندیس طراحی زاها حدید در جایزه بریتز امسال به برندگان اهدا خواهد شد
تندیس طراحی زاها حدید

تندیس های جایزه موسیقی بریتز امسال که توسط معمار شهیر، زاها حدید طراحی شده اند، در مراسم امسال، این جایزه محبوب سالانه موسیقی به برندگان اهدا خواهد شد. زاها حدید، ژانویه امسال این پروژه را پذیرفته بود و طراحی آن را قبل از حمله قلبی که در اوایل سال جاری منجر به درگذشتش شد، آغاز کرده بود.

زاها حدید با این طراحی، جا پای هنرمندان معروف و طراحان برجسته ای گذاشت که پیش از این وظیفه طراحی این تندیس را بر عهده گرفته بودند؛ از جمله هنرمندان بریتانیایی تریسی امین و دیمین هرست.

ماها کوتای، مدیر استودیو معماری زاها حدید (Zaha Hadid Design)، از طراحی اولیه این تندیس رونمایی خواهد کرد. این استودیو، عکس تیزری از تندیس را منتشر کرده و قرار است از نسخه نهایی در ادامه سال جاری رونمایی شود.

تندیس طراحی زاها حدید در جایزه بریتز امسال به برندگان اهدا خواهد شد
زاها حدید، معمار معروفی که تندیس های جایزه موسیقی بریتز امسال را طراحی کرده است.

زاها حدید برای جایزه بریتز 2017، پنج تندیس را طراحی کرده است. از جایزه بریتز که به نام بریت هم شناخته می شود، اغلب به عنوان جایزه گرمی بریتانیا نام برده می شود و پیش از این هنرمندان شهیری همچون، رابی ویلیامز، فردی مرکوری و یوتو، این جایزه بریتز را به خانه برده اند. جایزه بریتز امسال روز 22 فوریه 2017 (5 اسفند) در لندن برگزار خواهد شد.

زاها حدید هنرمند نامی بریتانیایی عراقی الاصل اوایل سال جاری (۱۲ فروردین ۱۳۹۵ -۳۱ مارس ۲۰۱۶) بر اثر حمله قلبی در سن ۶۵ سالگی درگذشت.

.

منبع: dezeen

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر