;
coinex

ویژگی “یافتن آیفون من” احتمالا به زودی برای آیفون های خاموش هم کار می کند

یافتن آیفون من

ویژگی یافتن آیفون من احتمالا به زودی برای آیفون های خاموش هم کار می کند.

یکی از ویژگی های خیلی خوب گوشی های آیفون شرکت اپل “ Find My iPhone “ یا “یافتن آیفون من” است که به احتمال زیاد این ویژگی به خیلی از کاربران این گوشی هوشمند کمک می کند تا زمانی که گوشی خود را گم می کنند، موقعیت آن را ببینند. حتی در گذشته خبرهای زیادی از این موضوع که این ویژگی کاربردی به پلیس در پیدا کردن گوشی های آیفون دزدیده شده کمک کرده است و یا به کمک افرادی که در خطر بوده اند آمده، شنیده بودیم؛ اما در بسیاری از این موارد پیدا شدن گوشی به این بستگی داشت که گوشی آیفون شما روشن باشد.

این بدین معنی است که اگر سارق گوشی شما را خاموش می کرد و یا باتری گوشی به پایان می رسید، عملا دیگر این ویژگی غیر قابل استفاده بود و دیگر نمی توانستید از آن استفاده کنید. اما خبر خوب در مورد این قضیه این است که شرکت اپل در تلاش است تا با کمک یک پتنتی که اخیرا کشف شده، این مشکل را حل کند. ایده این پتنت این است که شرکت اپل سعی دارد کاری کند که این ویژگی حتی زمانی که گوشی خاموش بوده و یا سوخته باشد، موقعیت آن را پیدا کند.

کارکرد پتنت به این شکل است که به صورت دوره ای و منظم، و به صورت مستقل و بدون نیاز به باتری گوشی، مکان خود را برای سرورهای اپل ارسال می کند. به طور کلی یک ماژول سخت افزاری در گوشی های آیفون 7 تعبیه شده که از طریق آن می توان زمانی که گوشی خاموش است و یا حتی ظرفیت باتری آن به اتمام رسیده موقعیت جغرافیایی که گوشی در آن قرار دارد را ارسال کند. البته ما به طور کامل اطمینان نداریم که این قابلیت حتی زمانی که باتری گوشی به طور کامل هم خالی شده، باز هم می تواند اطلاعات را ارسال کند و آیا شرکت اپل ترفندی برای ذخیره انرژی برای این ماژول در زمان هایی که ظرفیت باتری به کلی خالی شده است، پیاده کرده است یا خیر.

با این وجود باز هم باید بگوییم که همه این ها تنها مربوط به یک پتنت است و هیچ تضمینی وجود ندارد که شرکت اپل اصلا به طور کلی از این ویژگی در آیفون های خود استفاده کند یا نه، اما این ویژگی از آن دست ویژگی هایی است که اطمینان داریم که اکثر کاربران گوشی های آیفون دوست دارند آن را هرچه سریعتر داشته باشند.

.

منبع : ubergizmo

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر