;
coinex

بازار تبلت های ویندوزی بهتر خواهد شد؛ این بازار در حال گسترش است

بازار تبلت های ویندوزی بهتر خواهد شد؛ این بازار در حال گسترش است

تبلت‌ یا لپ تاپ‌ های هیبریدی چند سالی است که توانسته‌اند بسیار محبوب شوند و حالا با ورود پادشاه لپ تاپ های هیبریدی یعنی سرفیس پرو جدید از مایکروسافت باید انتظار رشد این بازار را داشته باشیم. در ادامه با تکرا همراه باشید.

طبق اعلام تحلیلگران، فروش تبلت‌ و لپ تاپ های هیبریدی مبتنی بر سیستم عامل ویندوز سالانه 25 درصد رشد داشته و امروز 17 درصد از بازار به این محصولات اختصاص دارد.

بازار تبلت های ویندوزی بهتر خواهد شد؛ این بازار در حال گسترش است

تبلت های ویندوزی اکنون تنها دسته‌ای از انواع تبلت هستند که روزانه تعدادشان به طور چشمگیری در حال افزایش است، تا حدی که این تبلت‌ها با 5.8 میلیون دستگاه در سه ماهه سوم سال 2015 میلادی، به 7.3 میلیون دستگاه در سه ماهه سوم سال 2016 میلادی، افزایش یافته‌اند. در طرف مقابل، شرکت اپل به طور انحصاری با تبلت های iOS ، دچار کاهش فروش شده است. دستگاه‌های اپل از 9.9 میلیون دستگاه به 9.3 میلیون دستگاه کاهش پیدا کرده است. همچنین تبلت های اندرویدی وضعیت بسیار بدی دارند و از 36 میلیون دستگاه به 20.1 میلیون دستگاه کاهش پیدا ‌کرده‌اند، به همین دلیل باید گفت، بازار تبلت های ویندوزی در حال رونق پیدا کردن است و وضعیت بهتری نسبت به سایر رقبای خود دارد.

og

کارشناسان اعتقاد دارند بازار تبلت‌ها و لپ تاپ های هیبریدی از سیستم عامل اندروید به سمت ویندوز جهت عوض خواهد کرد؛ چرا که دیگر تبلت‌ها ابزاری برای بازی و سرگرمی نیستند و اکنون به عنوان یک وسیله برای انجام کارهای روزمره و اداری استفاده می‌شوند که می‌تواند کارهای محاسباتی کاربران را به خوبی انجام دهد. نیازمندی‌های تجاری باعث شده بسیاری به سمت تبلت های مبتنی بر سیستم عامل ویندوز بروند چرا که این محصولات برای استفاده تاجران و فعالان اقتصادی بسیار کارآمد و مناسب‌تر است.

کمپانی اپل از بازار تبلت برای استفاده‌های تجاری و اداری جا نمانده است و توانسته از این بخش سود خوبی را کسب کند. میانگین قیمت فروش تبلت‌های شرکت اپل به 459 دلار رسیده که نشان می‌دهد خریداران این تبلت‌‎ها به سمت دستگاه‌های پیشرفته و قدرتمند، برای استفاده‌هایی اداری و خاص هستند.

تبلت های ویندوزی که هم اکنون 17 درصد از سهم بازار را به خود اختصاص داده‌اند، احتمالا به زودی جایگاه‌ تبلت‌های کمپانی اپل با 20 درصد از سهم بازار را تصاحب کنند.

تبلت های ویندوزی که هم اکنون 17 درصد از سهم بازار را به خود اختصاص داده‌اند، احتمالا به زودی جایگاه‌ تبلت‌های کمپانی اپل با 20 درصد از سهم بازار را تصاحب کنند. شایان ذکر است از 17 درصد سهم بازار تبلت و لپ تاپ های هیبریدی، 10 درصد به تبلت های ویندوزی همچون سرفیس پرو از مایکروسافت و 7 درصد به لپ تاپ‌های هیبریدی مانند سرفیس بوک اختصاص دارد.

تحلیلگران تکنولوژی، شرکت مایکروسافت را آغازگر دنیای جدید تبلت‎‌ها می‌دانند. دوره‌ای که با تبلت‌های معروف سرفیس پرو و لپ تاپ‌های هیبریدی سرفیس بوک شروع شده است و توانسته با محبوبیت در میان کاربران و مخصوصا کاربران تجاری و اداری، شرکت‌های تولید کننده و وابسته به اندروید را بدون هیچ گونه مشکلی به سمت تبلت ‌های هیبریدی ویندوزی بکشاند تا در نتیجه فروش داشته باشند. اگر قیمت تبلت های ویندوزی افزایش پیدا کند باز هم کاربران به خرید این دسته از محصولات ادامه خواهند داد چرا که این تبلت‌ها جایگزین تبلت و کامپیوتر هستند و می‌توانند به طور کامل پاسخگوی بسیاری از نیازهای خریداران باشند. در چنین شرایط، رشد بازار تبلت های ویندوزی دور از ذهن نخواهد بود.

microsfot

نکته جالب در مورد تبلت‌ها و لپ تاپ‌های ویندوزی این است که شرکت مایکروسافت تنها با 38 درصد افزایش در آمد و فروش کمتر از 2 میلیون سرفیس، در رشد این بازار دخالت کمتری داشته است و سایر تولید کنندگان توانسته‌اند این بازار را به خوبی مدیریت کنند.

شرکت مایکروسافت در عرصه موبایل و تلفن‌های هوشمند نتوانست موفق ظاهر شود و باید این شرکت را در این زمینه شکست خورده دانست؛ اما این کمپانی توانسته است از بازار تبلت های هیبریدی به خوبی استفاده کند و بازار را به نفع خود تغییر دهد.

.

منبع:mspoweruser

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر