;
coinex

باغ های هیدروپونیکی می تواند به کمبود غذا در نواحی سردسیر پایان دهد

باغ های هیدروپونیکی می تواند به کمبود غذا در نواحی سردسیر پایان دهد

احتمالا می دانید افرادی که در نواحی دور افتاده و سردسیر، همچون آلاسکا و مناطق نزدیک به قطب زندگی می کنند، انتخاب های غذایی زیادی ندارند. برخی مواد غذایی مصرفی مدت ها پس از تولید و طی کردن بهترین زمان مصرف، به این نواحی می رسند. به این ترتیب در این نواحی کمبود مواد غذایی تازه، به طور قابل توجهی شایع است.

یک شرکت بومی در آلاسکا، به نام Kikiktagruk،  می تواند با استفاده از باغ های هیدروپونیکی (کشاورزی بدون خاک) خود، امکان دسترسی به سبزیجات تازه را حتی در مناطق دور افتاده و غیر قابل دسترس فراهم کند. این شرکت باغ های هیدروپونیکی توسعه داده که در آن سبزیجاتی همچون کلم و کاهو در ظروف خاصی و با استفاده از چراغ های LED کاشت می شود. از آنجایی که در باغ های هیدروپونیک نیازی به خاک و آب و هوای گرم نیست، می توان تقریبا در هر جایی این گیاهان را کاشت.

اما برای ایجاد چنین باغ هایی هنوز چالش هایی وجود دارد. اولین و مهمترین چالش، قیمت است. تولید یک کانتینر از این سبزیجات تقریبا  200 هزار دلار هزینه در بر خواهد داشت. شاید این مبلغ برای شهرهای بزرگ چندان هزینه زیادی نداشته باشد؛ اما برای شهرهای کوچک و نواحی روستایی چنین هزینه ای، بودجه بالایی محسوب می شود. همچنین موضوع تامین برق هم در میان است. شهرهای واقع در نواحی سردسیر، به جای نیروگاه برق از ژنراتورها برای تامین برق بهره می برند؛ اما یک باغ هیدروپونیکی با وجود فعالیت مداوم، حجم قابل توجهی از برق موجود در شبکه برق محلی را تخلیه می کند. به این ترتیب، شاید نیاز به استفاده از منابع انرژی تجدید پذیر راهکار مناسبی باشد.

با وجود همه این چالش ها، نتایج اولیه امیدوار کننده بوده است. در حال حاضر مردم محلی در حال خرید مواد غذایی کاشت شده در این باغ ها هستند، و احتمالا اگر قیمت گذاری این مواد غذایی، مقرون به صرفه تر شود، عرضه گسترده این محصولات بیشتر هم خواهد شد.

.

منبع: engadget

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر