;
coinex

مقایسه بلندگو آیفون 7 در برابر اچ تی سی 10

مقایسه بلندگو

در این مقاله سعی داریم به مقایسه بلندگو آیفون 7 و اچ تی سی 10 بپردازیم، با ما همراه باشید :

اکنون زمان جنگ صوتی است! پرچمدار HTC مدت زیادی است که به خاطر بلندگوهای BoomSound خود معروف شده است. BoomSound ها به معنای وجود بلندگوهای استریو تو در تو در جلو، بالا و پایین گوشی است؛ اما شرکت اچ تی سی با گوشی HTC 10 خود مفهوم آن ها  را تغییر داد و آن را نسخه BoomSound Hi-Fi نام گذاری کرد؛ اما تفاوتش در چیست؟

مقایسه بلندگو

خب، این موبایل هنوز دارای بلندگوهای دوگانه است؛ اما آن‌ها فقط برای یک سیگنال معمولی چپ و راست استریو استفاده نمی‌شوند. بلندگوی پایین‌تر به پایین قاب دستگاه منتقل شده و به عنوان هر دو کانال سمت راست و نوعی مینی ووفر استفاده می‌شود و به طور عمده فرکانس‌های کم و متوسط را پخش می‌کند. در بالا، خروجی صدای گوشی دو برابر بلندگوی دوم است. این بلندگو از کانال چپ و فرکانس‌های بلند استفاده می‌کند. در واقع، زمانی که شما بلندگوهای اختصاصی برای طیف های فرکانس های مختلف را دارید، قطعا قادر به شنیدن صدای واضح‌تر و بهتری نسبت به صدایی که یک تک بلندگوی موبایل تولید می‌کند، هستید.

زمانی که اپل آیفون 7 را معرفی کرد، همه را با بلندگوهای دوگانه خود شگفت زده کرد. در واقع نحوه عملکرد آن‌ها، یعنی بلندگوی پایینی با بایت کمتر و جبران آن توسط بلندگوی بالا، شباهت بسیاری با بلندگوهای های فای BoomSound اچ تی سی 10 دارد. اما راه حل اپل نیز استریو است، به این معنی که ما صداهای واقعی چپ و راست را از بلندگوهای مربوطه دریافت می‌کنیم.

با دیدن این موضوع که هر دو نوع در نحوه عملکرد شبیه به هم هستند، و این که اخیراً BoomSound اچ تی سی همواره یک جزء اصلی برای بلندگوهای موبایل بوده است، ما تصمیم گرفتیم تا آن ها را در یک آزمایش سریع مقابل یکدیگر قرار دهیم.

صداها

با تست صدای هر دو بلندگو مشخص است که صدای آیفون 7 خیلی خیلی بلندتر از اچ تی سی 10 است. هر چقدر که صدای آیفون بلندتر است، صدای اچ تی سی بسیار کم است. ما زمان زیادی را برای بررسی صدای اچ تی سی صرف کردیم، تلاش کردیم تا به دقت در زندگی روزمره به صدای بلندگوها گوش دهیم. در حالی که صدای بلندگوها برای یک موبایل قابل قبول و بسیار خوب است؛ اما نتوانستیم فشار صدای کافی را از آن‌ها بشنویم مگر اینکه در یک محیط کاملا آرام قرار بگیریم. در مقابل، آیفون 7 می‌تواند صدای کاملاً بلندی پخش کند.

به هرحال، اینجا موضوع کیفیت صدا اهمیت دارد. همانطور که در کلیپ‌ها شاهد بودید، شما می‌توانید صدای آیفون 7 را کاملا واضح بشنوید و برتری آن را حس کنید. پخش کردن صدای اچ تی سی پس از آن باعث می‌شود که تفاوت بین بلندگو ها را درک کنید و ضعف بلندی صدا را نسبت به آیفون، در بلندگوهای اچ تی سی حس کنید. به هرحال، با تمامی این‌ها، این ارزش را دارد که هر از گاهی گوش‌های خود را به گوش دادن آهنگ با اچ تی سی وفق دهید و اگر این کار را انجام دهید حتماً متوجه لذت صدا در بلندگوهای اچ تی سی نیز خواهید شد.

نتیجه

از لحاظ کیفیت صدا، انتخاب برنده مشکل است، با در نظر گرفتن این که آن‌ها اسمارت فون های کوچک هستند، آیفون 7 و اچ تی سی 10 هر دو صدای بسیار خوبی را پخش می‌کنند. به هرحال، با توجه به اینکه بلندگوهای اچ تی سی، BoomSound هستند. بلندگوهای آرام آن‌ یک امتیاز منفی بزرگ به حساب می‌آیند. با این حال باید بگوییم بلندگوهای آیفون 7 صرفاً بخاطر صدای بلندتر و راحتی شنیدن صدای آن ها، می‌تواند برنده این جدال باشد.

.

منبع: phonearena

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر