;
coinex

وب سامیت 2016 ؛ کنفرانس جهانی وب امسال در لیسبون پرتغال

وب سامیت 2016 ؛ کنفرانس جهانی وب امسال در لیسبون پرتغال

وب سامیت (Web Summit) که در اصل به اجلاس وب دوبلین نیز معروف است، یک کنفرانس تکنولوژی در عرصه کسب و کارهای اینترنتی بوده که از سال 2009 به طور سالانه برگزار می شود. پدی کاسگریو (Paddy Cosgrave)، دیوید کلی (David Kelly) و دیر هیکی (Daire Hickey) از بنیانگذران این کنفرانس هستند.

تمرکز اصلی وب سامیت بر روی فناوری اینترنت بوده و شرکت کنندگان آن را طیف وسیعی از 500 شرکت کوچک و بزرگ در عرصه تکنولوژی تشکیل می دهد. این شامل ترکیبی از مدیران اجرایی و بنیانگذاران استارتاپ های تکنولوژی می شود که هر ساله دور هم جمع شده و چالش های پیش رو در عصر جدید و کسب و کارهای اینترنتی را بررسی می کنند.

وب سامیت 2016 - Web Summit 2016
این اجلاس در پنج سال اول حیات خود در دوبلین، ایرلند برگزار شد. در سپتامبر 2015، پدی کاسگریو، یکی از بنیانگذاران و مدیر اجرایی این اجلاس اعلام کرد که اجلاس سران وب از سال آینده در پرتغال برپا خواهد شد و این گونه بود که وب سامیت 2016 به لیسبون راه یافت.

وب سامیت در واقع بزرگترین گردهمایی سران وب جهان است، تا کنون بزرگان زیادی در این کنفرانس شرکت داشته و غول های بزرگ تکنولوژی جهان در آن به تبادل نظر پرداخته اند. امسال در وب سامیت بیش از 53 هزار نفر از مدیران اجرایی، بنیانگذاران ، استارتاپ ها، سرمایه گذاران و سیاستمداران مختلف جهان دور هم جمع شده تا به سوالات مطرح شده در زمینه تاثیر انقلاب فناوری در زندگی ما، پاسخ دهند.

در وب سامیت 2016 علاوه بر حضور شرکت های بزرگ صنعتی و فناوری جهان همچون گوگل، مایکروسافت، غول صنعتی نوشابه سازی جهان (کوکا کولا)، فیسبوک، سامسونگ، دیزنی، پدر ماشین های خودران جهان (تسلا) و بسیاری از برندهای معروف دیگر که به رایزنی و بررسی مسائل حوزه فناوری آی تی می پردازند، افراد مشهور دیگری نیز حضور دارند.

در بین سخنرانان اجلاس جهانی وب امسال، حضور جوزف گوردون (بازیگر هالیوودی)، نی-یو (خواننده و ترانه سرای مشهور آمریکایی) و رونالدینو و فیگو (از اسطوره های فوتبال جهان) از همه بیشتر به چشم می خورد و نفوذ اینترنت در زندگی ما را بیش از پیش نشان می دهد.

وب سامیت اکنون دیگر به بزرگترین و مهمترین اجلاس تکنولوژی جهان تبدیل شده است. در این اجلاس نه تنها کمپانی های بزرگ جهان، بلکه حضور بیش از 7000 مدیر اجرایی از شرکت های کوچک و بزرگ و استارتاپ های جوان نیز به شدت خودنمایی می کند. افرادی که در خط مقدم تکنولوژی بوده و کسب و کارهای اینترنتی را رهبری می کنند.

وب سامیت در حال حاضر بزرگترین خریداران و فروشندگان تکنولوژی در جهان را به خود جذب کرده است. در وب سایت رسمی این اجلاس آمده است که “امسال بیش از 65 درصد از شرکت کنندگان حاضر از مدیران ارشدِ بیش از 15 هزار کمپانی مختلف از 166 کشور جهان است.” حضور مدیران گوگل، آمازون، اینتل و بسیاری از بزرگان دیگر و جمع شدن آنها در زیر یک سقف می تواند بسیار هیجان انگیز باشد.

در وب سامیت 2016 بیش از 2000 مدیا و رسانه مختلف نیز خودنمایی می کنند
فوربز و بلومبرگ در وب سامیت 2016

در وب سامیت 2016 بیش از 2000 مدیا و رسانه مختلف نیز خودنمایی می کنند. این عدد تنها شامل سردبیران برخی از تاثیرگذارترین نشریات جهان نمی شود؛ بلکه خبرنگاران صنعتی زیادی از وب سایت های تکنولوژی مختلف و برخی بلاگ های معروف دنیا نیز حضور دارند.

اما وب سامیت امسال شاید رنگ و بوی دیگری داشته باشد، حضور برخی از شرکت های ایرانی حال و هوای آن را حداقل برای ما بهتر کرده است. یکی از این شرکت ها، آژانس تبلیغاتی اینترنتی ای نتورک است؛ شرکتی که حدودا در 6 سال پیش متولد شد و توانست به نحوی عمل کند که خود را با استانداردهای روز جهان تطبیق داده و در کنار بزرگان این عرصه قدم گذارد.

تکرا به عنوان یکی از کوچکترین اعضای جامعه تکنولوژی و کسب و کارهای اینترنتی ایران، به همکار خود تبریک گفته و امیدوار است تا روز به روز شاهد پیشرفت هرچه بیشتر شرکت های ایرانی در چنین رویدادهایی باشد. شاید کمی خودباوری شرکت های ایرانی را نیز روزی به عنوان غول های تکنولوژی جهان به اعضای این کنفرانس معرفی کند. آن روز نباید زیاد دور باشد!

.

منبع: تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر