;
coinex

آیا می‌ توان حالت پرتره‌ آیفون ۷ پلاس را با استفاده از یک برنامه شبیه سازی کرد؟

حالت پرتره‌ آیفون ۷ پلاس

آیا می‌ توان حالت پرتره‌ آیفون ۷ پلاس را با استفاده از یک برنامه شبیه سازی کرد؟ بیایید امتحان کنیم! آیفون 7 را در مقابل FabFocus قرار دادیم. در ادامه با تکرا همراه باشید:

در ماه‌های گذشته قبل از اینکه شرکت آمریکایی اپل گوشی جدید خود یعنی آیفون 7 را به بازار ارائه کند، شایعات نیز از یک دوربین دوگانه در مدل پلاس این آیفون، حکایت داشت؛ اما این دوربین دوگانه واقعا چه کارایی ویژه‌ای نسب به دوربین‌های دیگر دارد؟ تمام نظرات پیرامون این سوال تنها حدس و گمان‌هایی بر پایه‌ی اخبار درز کرده از اپل بود.

بعد از آنکه اپل بالاخره گوشی خود را در ماه سپتامبر سال جاری میلادی به بازار فناوری و گوشی‌های هوشمند معرفی کرد، رازهای ناگفته در مورد ویژگی‌های این گوشی سرانجام فاش شد.

یکی از دوربین‌های پشتی این گوشی، مجهز به دوربین با لنز تله فوتو (telephoto) است. با این نوع لنز می‌توان عکس‌هایی از اجسام و مناظر دورتر را ثبت کرد. این لنز دارای دریچه دیافراگم F2.8 بوده که به نسبت مدل‌های قبلی کوچک‌ تر است و می‌توانید تا دو برابر زوم تصویری را در این دوربین داشته باشید.

علاوه بر این، اپل حالت پرتره را نیز به قابلیت‌های دیگر گوشی خود اضافه کرده است. حالت پرتره به کاربر این امکان را می‌دهد که عکس‌های چهره‌ی بسیار زیبا و هنرمندانه‌ای را با پس زمینه‌ی محو شده بگیرد.

اعلام شده است که حالت پرتره به طور اختصاصی در آپدیت 10.1 iOS بر روی گوشی آیفون 7 پلاس در اختیار دارندگان این گوشی قرار می‌گیرد (که این اتفاق افتاد). در اینجا، این سوال مطرح است که آیا واقعا نمی‌شود با یک اپلیکیشن، این ویژگی را در عکس‌های خود ایجاد کنیم و عکس‌هایی با پس زمینه‌ی محو شده بگیریم؟

آیا یک برنامه‌ی عکاسی به‌راستی می‌تواند آنچه در حالت پرتره‌ آیفون ۷ پلاس قرار دارد را شبیه سازی کند؟

secondverse شرکت سازنده‌ی برنامه‌ی کاربردی با معرفی برنامه‌ی جدید خود اعلام کرد که می‌توان با این برنامه به راحتی در هر گوشی دیگری این قابلیت را اجرا و استفاده کرد.

به گفته‌ی این سازنده، برنامه‌ی FabFocus، می‌تواند به صورت خودکار در هر عکس گرفته شده چهره‌ی فرد را تشخیص داده و با محو کردن پس زمینه‌ی عکس تصویری شبیه به آنچه در حالت پرتره‌ آیفون ۷ پلاس گرفته می‌شود را ثبت کند. واضح است با معرفی این برنامه به بازار می‌توانیم شاهد آن باشیم که سازندگان دیگری نیز اقدام به تولید برنامه‌های این چنینی بکنند و در آینده‌ نزدیک برنامه‌های گوناگونی در این زمینه در اختیار کاربران گوشی‌های هوشمند قرار بگیرد. همان طور که قبل از این هم دیدیم که با محبوب شدن اپلیکیشن پریسما و face swap دیگر سازندگان با اقتباس از آن‌ها برنامه‌هایی مشابه ساختند.

اما آیا به راستی مدل‌های دیگر آیفون از آیفون 7 جدید گرفته تا 6S, 6S  پلاس و آیفون SE  می‌توانند با استفاده از این برنامه با دوربین آیفون 7 پلاس رقابت کنند؟ خب ما برای جواب دادن به این سؤال یک آیفون 7 را به برنامه‌ی Fabfocus مجهز کرده‌ایم تا کنار یک آیفون 7 پلاس در این زمینه به رقابت بپردازد.

طبل‌ها را به صدا درآورید!

خب بهتر است همین حالا آب پاکی را روی دستتان بریزیم! دوربین‌های دیگر نمی‌توانند تنها با اتکا به یک برنامه شبیه دوربین آیفون 7 پلاس عمل کنند. دوربین این گوشی با استفاده از لنز Telephoto پیشرفته‌ای که دارد می‌تواند تصویرهای بسیار طبیعی ‌تری را در این حال ثبت کند. این دوربین با استفاده از قابلیت موسوم به “tunnel vision” به صورت خودکار بر روی جسم اصلی تمرکز می‌کند و این باعث می‌شود که پشت زمینه‌ی تصویر بیش از اندازه در عکس نیفتد.

در واقع با این روش توجه اصلی بر جسم مورد نظر نگه داشته می‌شود. همان طور که در تصویر زیر مشاهده می‌کنید، دوربین معمولی آیفون 7 به طور ناخوشایندی قسمتی از صورت شخص را نیز محو کرده است و همچنین زاویه‌ی بیشتری از پس زمینه را در برمی‌گیرد.

معمولا در عکسبرداری با گوشی‌های هوشمند دیگر هم که دارای لنزهای معمولی هستند، این امر مشاهده می‌شود. لنزهای دارای زاویه‌ی گسترده در گوشی‌های معمولی تصویری 180 درجه‌ای ثبت می‌کنند که باعث می‌شود میدان وسیع ‌تری از پس زمینه در عکس مشاهده شود؛ اما در دوربین آیفون 7 پلاس این امکان در اختیار شما قرار می‌گیرد که بتوانید تصویری با زاویه‌ی دید کمتر؛ اما عمق تصویری بیشتر بگیرید.

ثانیا استفاده از برنامه‌ی FabFocus از آنچه ادعا می‌شود، دشوارتر است و برای رسیدن به نتیجه‌ی دلخواه لازم است که خودمان وارد عمل بشویم و قسمتی از کار را به صورت دستی انجام بدهیم. هر چند که برنامه به خوبی از پس تشخیص صورت و پس زمینه بر می‌آید؛ اما همچنان در هنگام محو کردن دچار اشتباه می‌شود و گاهی به اشتباه قسمت‌هایی از صورت را نیز محو می‌کند.

در نتیجه لازم است که کاربر خود قسمتی از کار را بر عهده بگیرد و به اصلاحات اشتباهات برنامه بپردازد. این کار اعصاب خورد کن، بدقلق و وقت گیر است. در این عکس شما می تونید تفاوت حالت خودکار و غیر خودکار محو پس زمینه‌ی این برنامه را به خوبی مشاهده کنید.

سخن پایانی

آیا این قابلیت ارزش این را دارد که این گوشی را برای دوربین خاص و منحصر به ‌فردش انتخاب کنید؟

جواب این سؤال کاملاً به خودتان بستگی دارد. اگر شما واقعاً عاشق سینه چاک عکاسی هستید و برایتان این نوع از عکس‌ها اهمیت دارند پیشنهاد ما این است که در خرید این گوشی شک نکنید؛ اما اگر می دانید که سالی یک ‌بار قرار است به سراغ حالت پرتره‌ آیفون 7 پلاس خود بروید، خب ما به شما پیشنهاد می‌کنیم با خرید یک لنز با قابلیت متصل شدن به گوشیتان (مثلاً محصولات OlloClip) و استفاده از برنامه‌ی FabFocus با هزینه‌ی کمتری از این نوع عکاسی لذت ببرید.

.

منبع : phoneArena

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر