;
coinex

احتمال کاهش فروش ال جی و سامسونگ در آمریکا با انتخاب ترامپ به عنوان رئیس جمهور!

احتمال کاهش فروش ال جی و سامسونگ در آمریکا

با انتخاب ترامپ احتمال کاهش فروش ال جی و سامسونگ در آمریکا وجود دارد.

در طول انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، هر دو طرف وعده های انتخاباتی فروانی دادند، و حالا که دونالد ترامپ رسما به عنوان رئیس جمهور آمریکا انتخاب شده است، مردم از خود سوال می کنند که آیا او به وعده های خود در طول مبارزات انتخاباتی عمل خواهد کرد یا خیر.

در میان وعده های مختلفی که ترامپ در طول انتخابات ریاست جمهوری آمریکا داد، شاید مهم ترین و حائز اهمیت ترین آن ها، تعرفه‌های بالاتر محصولات خارجی است. در حال حاضر به نظر می رسد که این موضوع تبدیل به نگرانی عمده برای سامسونگ و ال جی شده است. مقر اصلی هر دو شرکت در کره جنوبی است؛ اما بخش زیادی از بازار گوشی های هوشمند آمریکا (26٪ برای سامسونگ و 13٪ برای ال جی) در اختیار این دو غول تکنولوژی کره است.

پارک یوونگ وو، تحلیلگر SK Securities در این باره گفت : “اگر دولت ایالات متحده تعرفه گمرکی را بر روی محصولات تکنولوژی افزایش دهد، برای گوشی های هوشمند می تواند دردسر ساز شود و این امر خسارات جبران ناپذیری را می تواند برای سامسونگ و ال جی به همراه داشته باشد، از طرفی این کار منجر به کاهش فروش این دو شرکت در ادامه خواهد شد”.

اگر این تحلیلگر درست بگوید و ترامپ تعرفه را برای تکنولوژی های خارجی در آمریکا افزایش دهد، این امر می تواند ضربه بزرگی به شرکت‌های ال جی و سامسونگ بزند. آن ها هم مجبور خواهند شد یا گوشی های خود را گران تر بفروشند تا افزایش تعرفه ها را جبران کنند و یا برای ماندن در رقابت به سود کمتر بسنده کنند.

در حالی که این دو شرکت کره‌ای احتمالا بیشترین ضربه را خواهند دید، این افزایش تعرفه می تواند روی دیگر شرکت ها نیز تاثیر بگذارد. یکی از آنها شیائومی است که بسیار تلاش کرد تا وارد بازار رقابت امریکا شود ولی این افزایش تعرفه ممکن است کار را برای این شرکت نیز دشوار کند.

یکی دیگر از شرکت های چینی که می تواند با مشکل مواجه شود، هواوی است. این شرکت پیش از این اعلام کرده بود که گوشی هواوی میت 9 را برای اولین بار در بازار آمریکا عرضه خواهد کرد. شایعه شده بود که این عرضه در ماه ژانویه اتفاق خواهد افتاد؛ اما هنوز چیزی رسما مورد تایید قرار نگرفته است.

در هر صورت، از چنین شرایطی تولید کنندگان مستقر در ایالات متحده، مانند گوگل، اپل و مایکروسافت بهره مند می شوند. بنابراین، ممکن است در سال آینده شاهد جابه جایی هایی در سهام بازار آمریکا باشیم.

.

منبع : phoneArena

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر