;
coinex

اپل حق اشتراک استفاده از اپ استور را برای سرویس های ارائه دهنده ویدیو کاهش می دهد

حق اشتراک استفاده از اپ استور

اپل حق اشتراک استفاده از اپ استور را برای سرویس های ارائه دهنده ویدیو کاهش می دهد. برای بررسی بیشتر در ادامه با ما همراه باشید :

اپل قصد دارد حق اشتراک سرویس هایی که توسط اپ استور خدمات به اشتراک گذاری فیلم ها و ویدیوها را ارائه می دهند به نصف کاهش دهد. در حال حاضر 30 درصد از درآمد این سرویس ها مانند Netflix و hulu به عنوان حق اشتراک به شرکت اپل پرداخت می شود.

قرار است که شرکت اپل درصد حق اشتراک استفاده از اپ استور را به 15 درصد کاهش دهد. سرویس هایی که جز این دسته قرار نمی گیرند، همچنان باید حق اشتراک ماهانه 30 درصدی خود را پرداخت کنند و اگر سرویس دهنده به مدت یک سال این حق اشتراک را پرداخت کند، می تواند از این تخفیف 15 درصدی استفاده کند.

این تغییر رویه را می توان با برنامه اپل تی وی این شرکت مرتبط دانست. این برنامه جدید اپل به کاربران دستگاه های ios این امکان را می دهد که به سرعت برنامه های مورد نظر خود را در میان سرویس دهندگان مختلف پیدا کنند. این برنامه که در ماه دسامبر (ماه بعد) امسال توسط این شرکت منتشر خواهد شد، همچنین قابلیت این را دارد که کاربر بتواند محتوای ویدیویی دلخواه خود را سازمان دهی کند.

برای آنکه سرویس های ارائه دهنده محتوای ویدیویی بتوانند حق اشتراکی که پرداخت می کنند را به 15 درصد کاهش دهند باید با برنامه ی جدید اپل ادغام شوند.  با اینکه حق اشتراکی که این سرویس دهندگان پرداخت می کنند کاهش می یابد؛ اما پولی که کاربران دستگاه های مختلف اپل پرداخت خواهند کرد، همان مقدار سابق باقی می ماند.

در حال حاضر این سرویس دهندگان مجبورند از کاربرانی که از طریق اپ استور از خدمات آنها استفاده می کنند، به نسبت بقیه ی کاربران، حق عضویت بیشتری دریافت کنند.

به عنوان مثال برای استفاده از خدمات اشتراک گذاری YouTube red video and music، گوگل لازم است که از کاربران 9.99 دلار به عنوان حق عضویت دریافت کند، این در حالی است که هزینه استفاده از همین سرویس بر روی دستگاه های اپل 12.99 دلار است. دلیل بیشتر بودن هزینه حق عضویت در دستگاه های ios  به دلیل حق اشتراک 30 درصدی است که شرکت اپل از این سرویس دهندگان دریافت می کند.

اگر اپل این مقدار را به 15 درصد کاهش دهد بعد از آن که این شرکت یک سال از حق عضویت خود را پرداخت کند، این هزینه به 15 درصد کاهش پیدا می کند و در نتیجه حق اشتراک این سرویس برای کاربران نیز به 11.49 دلار کاهش می یابد.
.

منبع : phoneArena

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر