;
coinex

بی ام دبلیو همکاری خود را با بایدو متوقف کرد؛ ماشین های خودران بایدو متوقف نمی‌شوند

آیا ماشین های خودران بایدو متوقف می‌شوند؟ کمپانی بی ام دبلیو همکاری خود را با این شرکت به پایان ‌برد

گزارش‌ها حاکی از آن است که کمپانی خودروسازی بی ام دبلیو، همکاری خود را با کمپانی چینی بایدو (Baidu) به پایان برد.

پس از دو سال همکاری بر سر تولید ماشین های خودران، کمپانی BMW و غول موتورهای جستجوی چینی بایدو، به همکاری خود پایان دادند. بایدو می گوید که اکنون به دنبال یک خودروساز جدید است تا با همکاری او بتواند آزمایش ماشین خودران خود را در ایالات متحده انجام دهد.

وانگ جینگ (Wang Jing)، رئیس مرکز توسعه ماشین های خودران بایدو در مصاحبه‌ای به خبرگزاری رویترز گفت که این شرکت در حال حاضر با استفاده از ماشین های لینکلن فورد، تست های وسایل نقلیه خودران خود را در ایالات متحده ادامه می دهد. وانگ گفت: “ آغوش ما برای هر همکاری باز است، در واقع من با کمپانی های زیادی در این باره صحبت کرده‌ام.”

سخنگویان بایدو و بی ام دبلیو در این مورد نظرات کمی بیان کرده‌اند؛ اما یکی از مدیران اجرایی بی ام دبلیو به رویترز گفت که جهت پژوهش ها و استراتژی های این دو شرکت درباره ماشین های خودران کاملا با یکدیگر متفاوت است.

اولاف کاستنر (Olaf Kastner)، مدیرعامل کمپانی بی ام دبلیو در چین گفت: “ ما متوجه شدیم که سرعت توسعه و ایده های این دو شرکت کمی با هم متفاوت است.”

بی ام دبلیو گفته است که می خواهد تا سال 2021 ماشین خودران خود را به بازار عرضه کند؛ بایدو اما بلندپروازانه تر به این قضیه نگاه می کند. این کمپانی ورود خودروهای بدون راننده خود را به بازار، برای سال 2018 برنامه ریزی کرده است. نشانه های دیگریی نیز از این دو شرکت وجود دارد که تفاوت در سرعت گسترش کاری آنها را به خوبی نشان می دهد.

ماشین های خودران بایدو

بی ام دبلیو و بایدو همکاری خود را از سال 2014 آغاز کردند. در آن زمان وانگ جین، معاون ارشد بایدو اعلام کرد که شرکت او قصد دارد تا در چند سال آینده یک ماشین خودران جدید از یک کمپانی سازنده آلمانی را روانه بازار کند. نمونه اولیه ای از این وسیله نقلیه قرار بود تا مورد آزمایش تکنولوژی خودران بایدو قرار گیرد؛ اما هنوز هم به وجود یک راننده انسانی نیاز بود.

این وسیله نقلیه هرگز عملی نشد؛ اما در اوایل سال جاری، بایدو مجوز تست ماشین خودران خود را اداره وسایل نقلیه موتوری کالیفرنیا دریافت کرد. این مجوز باعث شد تا این غول موتورهای جستجوی چینی را یک گام دیگر به آزمایش خودروهای بدون راننده خود نزدیکتر کند، آن هم درست در حیاط خلوت گوگل!

این شرکت چینی در جستجوی نیروهای متخصص در دره سیلیکون ولی است. این شرکت قصد دارد تا تیمی متشکل از حداقل 100 مهندس خبره ایجاد کند. باید دید بایدو تا چه اندازه می ‌تواند خود را به ساخت ماشین بدون راننده و کاملا مستقل نزدیک کند. آیا این کمپانی چینی قادر است تا غول‌هایی چون گوگل و تسلا را پشت سر گذارد؟

.

منبع: theverge

 

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر