;
coinex

کشف کهکشان سنبله 1 ؛ کهکشان کوتوله ای در همسایگی کهکشان راه شیری!

کشف کهکشان سنبله 1 ؛ کهکشان کوتوله ای در همسایگی کهکشان راه شیری

اخترشناسان با کمک تلسکوپ 30 متری هاوایی، موفق به کشف کهکشان کوتوله ای در همسایگی کهکشان راه شیری شدند. اخترشناسان می گویند، این کهکشان کم نورترین کهکشانی است که تاکنون مشاهده شده است.

این کهکشان کوتوله، کهکشان سنبله 1 نام گذاری شده؛ چرا که در مسیر صورت کیهانی سنبله قرار گرفته ‌است. کهکشان کوتوله جدید تقریبا 280 هزار سال نوری با منظومه شمسی ما فاصله دارد، و به گروهی متشکل از 50 کهکشان اقماری در نزدیکی کهکشان راه شیری، پیوسته است. از آنجایی که این کهکشان نور بسیار ضعیفی دارد، تاکنون ناشناخته باقی مانده بود، با این اوصاف، احتمال کشف کهکشان های بیشتری از این دست وجود دارد.

کشف کهکشان کوتوله در همسایگی کهکشان راه شیری

ماساشی چیبا، استاد نجوم در دانشگاه توهوکو، ژاپن، در بیانیه ای گفت: ” این کشف نشان می دهد، صدها کهکشان کم نور در نزدیکی کهکشان راه شیری در انتظار کشف شدن هستند. اینکه چه تعداد کهکشان اقماری در آنجا وجود دارد و چه ویژگی هایی دارند، سرنخ مهمی برای درک چگونگی شکل گرفتن کهکشان راه شیری و نقش ماده تاریک در شکل گیری آن، در اختیار ما قرار می دهد.”

دیگر کهکشان های اقماری در همسایگی کهکشان راه شیری، کهکشان های ابر ماژلانی بزرگ و کوچک هستند که 163 هزار سال نوری با ما فاصله دارند.

این محققان کشف کهکشان سنبله 1 را در مطالعه جدیدی که در نشریه ” Astrophysical Journal” منتشر شده، گزارش داده اند.

.

منبع: hoholok

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر