;
coinex

مایکروسافت حداقل امکانات لازم برای استفاده از هدست های واقعیت افزوده بر روی کامپیوترهای ویندوز 10 را اعلام کرد

حداقل امکانات لازم برای استفاده از هدست های واقعیت افزوده بر روی کامپیوترهای ویندوز 10

مایکروسافت حداقل امکانات لازم برای استفاده از هدست های واقعیت افزوده بر روی کامپیوترهای ویندوز 10 را اعلام کرد. برای بررسی بیشتر این موضوع در ادامه با تکرا همراه باشید.

شرکت بزرگ مایکروسافت قصد دارد تجربه‌ استفاده از هدست های واقعیت افزوده بر روی کامپیوترهای ویندوز 10 را برای کاربران فراهم آورد. بر اساس آنچه این شرکت در مورد برنامه‌های سال آینده‌ خود اعلام کرده، قرار است که در نسخه‌ی جدید ویندوز 10 این قابلیت به کاربران این سیستم عامل ارائه شود.

در حال حاضر شرکت اچ تی سی بر روی وایو و آکیلس بر روی Rifle از نرم افزارهای انحصاری خود برای ایجاد ویژگی واقعیت افزوده استفاده می‌کنند. مایکروسافت نیز در تلاش است با استفاده از ویندوز هولوگرافیک (windows holographic) این قابلیت را برای کاربران سیستم عامل‌های ویندوز به ارمغان بیاورد. پیش از این، شرکت مایکروسافت از محیط ویندوز هولوگرافیک برای هدست های هولولنز خود استفاده کرده است.

این غول بزرگ تکنولوژی اعلام کرده است که قیمت هدست های واقعیت افزوده بر روی کامپیوترهای ویندوز 10 از رقم پایه‌ 299 دلار شروع خواهد شد. این شرکت همچنین تجهیزات کامپیوتری مورد نیاز برای استفاده کردن از این فناوری را نیز معرفی کرده است.

در نسخه‌ آزمایشی اخیر ویندوز 10 برنامه‌ای به نام “windows Holographic First Run” ارائه شده است که با استفاده از آن به شما این امکان را می‌دهد که بفهمید که آیا می‌توانید قابلیت واقعیت افزوده را بر روی دستگاه رایانه خود نصب کنید یا نه.

ما با استفاده از این برنامه دستگاه‌های مختلفی را آزمایش کردیم. بر اساس این آزمایش به نظر می‌رسد که ملزومات سخت افزاری برای استفاده از این قابلیت بسیار ابتدایی است و لازم نیست برای استفاده از واقعیت افزوده، دستگاه‌های حرفه‌ای و قدرتمندی داشته باشید. گوشه‌ای از این ملزومات پایه‌ای به شرح زیر است:

  • رم 4 گیگابایتی
  • درگاه USB 3.0
  • کارت گرافیک که DirectX 12 را پشتیبانی کند
  • CPU چهار هسته‌ای شامل پردازشگر دو هسته‌ای با قابلیت hyper-threading

حداقل امکانات لازم برای استفاده از هدست های واقعیت افزوده

ویژگی‌های ذکر شده در بالا می‌تواند خبر خوبی برای کاربران خانگی باشد؛ چرا که هر کسی با کمترین امکانات می‌تواند بدون صرف هزینه برای خرید کامپیوترهای گران قیمت حرفه‌ای و یا هدست های واقعیت افزوده از این ویژگی استفاده کند؛ اما علاقمندان باید کمی منتظر باشند تا در آینده اخبار بیشتری در این رابطه منتشر شود.

هنوز معلوم نیست که چه نوع برنامه‌ها و بازی‌هایی را می توان با استفاده از هدست های واقعیت افزوده بر روی کامپیوترهای ویندوز 10 اجرا کرد. در مراسمی که در ماه دسامبر توسط شرکت مایکروسافت برگزار خواهد شد، این شرکت قصد دارد که جزئیات بیشتری را در رابطه با هدست های واقعیت افزوده‌ خود به علاقه مندان معرفی کند.

با اینکه این شرکت برنامه‌ی first run را بر روی نسخه‌ آزمایشی ویندوز 10 منتشر کرده است اما استفاده از این قابلیت با هدست هایی مانند Vive تولید شده توسط شرکت HTC هنوز امکان پذیر نیست. از این شرکت انتظار می‌رود که دسترسی به این قابلیت را به زودی گسترده‌تر کند تا بتواند جایگاه بهتری در میدان رقابت استفاده از تکنولوژی نو ظهور واقعیت افزوده به دست آورد.

.

منبع : theverge

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر