;
coinex

تعدادی از ستارگان محبوب هالیوود که محبوبیت فراوانی داشتند؛ اما دیگر خبری از آن ها نیست

تعدادی از ستارگان محبوب هالیوود که محبوبیت فراوانی داشتند؛ اما دیگر خبری از آن ها نیست

این بازیگران محبوب و مشهور؛ روزی ستارگان محبوب هالیوود بودند وگیشه سینماها را به خود اختصاص می‌دادند. این‌ها روزی آنقدر فروش می‌کردند که فرصتی برای خود نمایی دیگران نمی‌گذاشتند. همه کارگردان ها آرزو داشتند روزی با این بازیگران محبوب کار کنند؛ اما آنها نتوانستند موفقیت خود در گیشه ادامه دهند و به بازیگرانی معمولی تبدیل شده اند.

در این مطلب سعی بر آن داریم با بررسی کارنامه این غول های گیشه، دلایل افول آن ها را نیز بررسی کنیم که آیا واقعا فیلم خوبی در چند ساله اخیر ساخته نشده و یا این که خود این بازیگران بوده اند که با انتخاب بدشان موفقیت گیشه را از دست داده اند؟ و یا شاید اصولا موضوع گیشه نیست و آنها به مرور تحلیل رفته اند و ضعیف شده اند؟ همه این ها سوالاتی است که سعی می کنیم در این مطلب به آنها پاسخ دهیم.

ستارگان محبوب هالیوود: نیکولاس کیج

ستارگان محبوب هالیوود

آخرین فیلم موفق نیکلاس کیج به سال ها قبل بر می‌گردد. جایی که او در فیلم اداپتیشن (Adaptation) در سال ۲۰۰۲ ایفای نقش کرد. بعد از آن او دیگر موفقیت چندانی کسب نکرده است. هرچند که در کارنامه او فیلم های مستقلی مانند افسر بد (Bad Lieutenant) و یا جو (Joe) به چشم می خورد؛ اما موفقیت های چندانی نصیب او نشد. حتی بازی در فیلم هایی مثل بعدی (Next) و حتی (Ghost Rider: Spirit of Vengeance) هم نتوانستند محبوبیت چندانی برای وی در گیشه کسب نمایند و متاسفانه نمی‌توانیم جایی برای او در فهرست ستارگان محبوب هالییود در سال های اخیر پیدا کنیم.

چه اتفاقی افتاده که بازیگری همچون «نیکلاس کیج» که روزی برنده اسکار بود و موفقیت های بی شماری به دست می آورد، امروز مغذوب گیشه ها شده و به زندان باکس آفیس منتقل شود و دیگر جزء ستارگان محبوب هالیوود قرار نگیرد.

اگر خوب به انتخاب های این بازیگر دقت کنیم می بینیم که او در حدود پانزده سال اخیر از یک انتخاب بد به انتخاب بد دیگری رفته است. این روند به قدری ادامه پیدا کرده و او انقدر فیلم های بدی را برای نقش آفرینی انتخاب کرده که کار را برای خود سخت کرده است. ناخوداگاه اگر مردم نام نیکلاس کیج را در فهرست بازیگران ببینند می دانند که با یک فیلم فاجعه وار رو به رو هستند و همین ذهنیت به کارگردان ها نیز منتقل شده است و آنها نیز از نام نیکلاس کیج ترس دارند. به همین دلیل او مدتهاست که پیشنهاد خوبی دریافت نکرده است.

این واقعا باعث تاسف است که شخصیت بزرگی مانند نیکلاس کیج به این روزگار دچار شده باشد. شما با در نظر گرفتن کارنامه این بازیگر و فیلم هایش می‌دانید که او می‌تواند حداقل یک فیلم خوب دیگر بازی کند. دلتان می خواهد او را حد اقل در یک نقش موثر دیگر ببینید؛ اما وقتی سری به صفحه اختصاصی این بازیگر در سایت پایگاه داده فیلمهای جهان (IMDB) بزنید، می‌بینید که اوضاع این صفحه مثل یکی از فیلم های نیکلاس کیج است، «افتضاح»!

ستارگان محبوب هالیوود: آل پاچینو

بازیگران محبوب هالیوود

به مانند نیکولاس کیج، زمان زیادی از درخشش «آل پاچینو» نیز در سینما می‌گذرد و شاید ۲۰ سالی باشد که هیچ موفقیت خاصی بدست نیاورده باشد. آخرین درخشش او نه به دنیای سینما بلکه به جعبه جادویی تلوزیون باز می گردد. جایی که او در مینی سریال شبکه HBO به نام فرشتگان در آمریکا (Angels in America) نقش آفرینی کرد.

آیا او واقعا سنش بیشتر از هالیوود شده یا دیگر مثل گذشته اهمیت نمی دهد؟ شاید قسمتی از هر دو باشد وگرنه چگونه ممکن است بازیگر فیلم هایی چون پدر خوانده (The Godfather) و اسکار فیس (Scarface) و یا بسیاری از فیلم های دیگر سر از فیلم‌های «آدام سندلر» در بیاورد؟

شاید اگر کمی خوش شانس باشد بتواند مانند دوست قدیمی خود «رابرت دنیرو» که با «دیوید او راسل» تیم شده و درحال بازگشت به اوج است و نشان داد که دنیرو هرگاه بخواهد می تواند همان رابرت سابق باشد، پاچینو هم بتواند دوباره خود را نشان دهد که اگر بخواهد می‌تواند و اگر دنیرو می تواند از فیلمهایی مثل فوکرهای کوچک (Little Fockers) به شهرت باز گردد، حتما آل پاچینو هم خواهد توانست از جک و جیل (Jack and Jill) به اوج باز گردد و جزء ستارگان محبوب هالیوود امروزی نیز قرار بگیرد.

ستارگان محبوب هالیوود: استیون سیگال

بازیگران محبوب هالیوود

این نشانه بدی است که ۴ فیلم برتر شمادر سایت (IMDB) برای مدت زمانی بیش از ۲۰ سال قبل باشد، ولی استیون سبک خاصی بازی می‌کرد؛ سبک فیلم های او بیشتر اکشن و رزمی بودند و مانند بسیاری از ستاره های سبک اکشن قبل و یا بعد از خودش، وقتی سنش برای بازی در فیلم های اکشن بالا رفت مردم برای دیدنش در هیچ سبک دیگری به وی اعتماد نکردند و گویا اصلا دوست نداشتند او را در سبک دیگری ببینند.

اما در چند سال اخیر فیلم های او نیز به سرعت از روی پرده سینما برداشته می شد و به سوپر مارکت ها انتقال پیدا می‌کرد. به هر حال هر بازیگری دیگری نیز که از دقیقه اول فیلمش، همه را بی‌خود و بی‌جهت کتک می‌زند، همین سرنوشت در انتظارش خواهد بود. استیون سیگال برای سبک اکشن پیر شده و نقش های دیگر هم، در قالب شخصیتی که از او سراغ داریم، نمی گنجند و دیگر جزء ستارگان محبوب هالیوود به حساب نمی آید.

اما استیون سیگال به عنوان یک چهره مشهور در نرسیدن بازی به خود، نقش داشته است. چندین شکایت مبنی بر آزار و اذیت جنسی زنان علیه او در دادگاه در جریان است و مشکل دیگر این است که او رفاقتی هم با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور کشور روسیه دارد که خوب تمام اینها تاثیر منفی بر بازی سیگال گذاشته است.

ستارگان محبوب هالیوود: ادی مورفی

بازیگران محبوب هالیوود

ده سال پیش، ادی مورفی نزدیک بود، یک جایزه اسکار برای فیلم دختران رویایی (Dreamgirls) نصیبش شود؛ اما الان، آکادمی احتمالا خدا را شکر می‌کند که از دادن آن جایزه به مورفی طفره رفته است! درست مثل این که گلوله، کمانه کرده باشد.

مورفی مدت‌ها در انتظار بازگشت است. او با بازی در یک رشته‌ی واقعا افتضاح از فیلم های نه چندان جالب، خود را به لبه پرتگاه رسانده است. یک اشتباه دیگر در انتخاب ممکن است آخرین میخ بر تابوت زندگی حرفه ای او باشد. واقعا قضاوت کنید نوربیت (Norbit)، ملاقات با دیو (Meet Dave)، هزار لغت (A Thousand Words)! جای تعجب نیست که او یک فیلم هم در چهار سال اخیر بازی نکرده است. این‌ها همه دلایلی است که مورفی دیگر جزء بازیگران محبوب هالیوود محسوب نمی شود.

ستارگان محبوب هالیوود: آدام سندلر

بازیگران محبوب هالیوود

آدام سندلر به نوعی، مانند نسخه کمدی نیکلاس کیج است. آخرین فیلم خوب او شاید (Punch-Drunk Love) باشد. تقریبا ۱۵ سال پیش بود و فکر کنم علاقه بینندگان در این ۱۵ سال کاملا عوض شده باشد. «سندلر» بیشتر علاقمند به بازیافت شخصیت «بیلی مدیسون» خودش است. او منتظر یک معجزه است یا بهتر است بگوییم بیشتر خود را برای یک جفتک سریع، به جای تلاش آماده کرده است. او در حال انتظار برای فیلمی غیر منتظره و یا واقعا خلاق به نظر می رسد.

حتی اگر قرارداد چهار تصویر خود را با (Netflix) به بهترین قرار داد تبدیل کند، تازه به یک مجسمه نیم تنه تبدیل شده است! آنچه در ابتدا به مانند یک تصمیم بالقوه به نظر می رسید، گویا به پایان رسیده است. در حال حاضر باید دو فیلم نهایی این معامله را حتی بدتر از تصورمان «فاجعه وار» ببینیم. آیا او می‌تواند دوباره جزء بازیگران محبوب هالیوود قرار بگیرد؟

ستارگان محبوب هالیوود: جانی دپ

بازیگران محبوب هالیوود

مسلما آخرین کسی که واقعا جانی دپ را به طور جدی بر روی صفحه نمایش بزرگ درخشان دید، در فیلم سوئینی تاد (Sweeney Todd) در سال ۲۰۰۷ بود. از آن زمان به بعد، او سفر غم انگیز خود از بازیگر به شدت محبوب هالیوود، به یکی از اضافه پرداخت ترین ستاره های صنعت فیلم، آغاز کرد. آیا باور همه ما این نیست؟ سعی کنید کمی بیشتر فکر کنید.

چگونه یک حرفه ای پرماجرا مانند «جانی دپ» به یکباره دچار چنین افت چندین پله ای شده؟ این امکان وجود دارد که او هنوز هم در سرازیری ثروت باد آورده ای باشد که از دزدان دریایی کارائیب در سال ۲۰۰۳ بدست آورد. فیلمی که او را به یک ستاره جهانی تبدیل کرد و حتی بزرگتر از آن، او را برای اولین بار برنده جایزه اسکار کرد. اولین جایزه اسکار از سه اسکار زندگی هنری اش؛ غیر از فروش، ثروت و گیشه به چه روش دیگری می توان به شما توضیح دهد که چرا هالیوود سال آینده در حال انتشار فیلم دزدان دریایی کارائیب پنجم است؟

به هر صورت، ما امیدواریم که جانی دپ یک چرخش ۱۸۰ درجه بکند، زیرا بدترین چیز ممکن است، سقوط در سراشیبی ثروت باشد!

ستارگان محبوب هالیوود: جان تراولتا

بازیگران محبوب هالیوود

آخرین فیلم مشروع خوب جان تراولتا، ممکن است به سال ۱۹۹۸ باز گردد! اگر خیلی مهربان باشیم دختر ژنرال (A General’s Daughter) را هم مدنظر قرار می‌دهیم؛ اما به طور کلی آن فیلم ها مربوط به گذشته ای بسیار دور است؛ اما پس از آن دوباره، باید متذکر شد که زندگی حرفه ای تراولتا، از دهه ۷۰ میلادی دچار بالا و پایین های زیادی بوده است. مبادا فراموش کنیم که داستان های عامه پسند هم نوعی بازگشت برای او در سال ۹۴ به حساب می‌آید.

اما تراولتا، شخصیت مشهور و جالبش ممکن است مؤثر بر زندگی هنری‌اش باشد و همچنین او با نام معروف منزل آدینا (Idina Menzel) در سال ۲۰۱۴ نامزد اسکار شد که هنوز هم نقش آفرینی او در ذهنمان تازه مانده است. در حالی که تماشای عملکرد او در حال حاضر، در داستان جنایی (American Crime Story) بسیار افتضاح است. شاید زمان آن رسیده که یک تماس با کوئنتین تارانتینو داشته باشد تا بتواند دوباره در لیست بازیگران محبوب هالیوود قرار بگیرد (به امتحانش می‌ارزد)!

ستارگان محبوب هالیوود: جرارد باتلر

بازیگران محبوب هالیوود

تا به حال در واقع یک فیلم خوب با حضور جرارد باتلر ساخته شده است؟ شاید نه؛ اما او هنوز هم یک ستاره اکشن خیلی دوست داشتنی است. برای مدتی، به اندازه کافی برای روح بخشیدن به فیلم هایی مانند فیلم (۳۰۰) کاربرد داشت؛ اما متاسفانه، در اوج شهرت خود در هالیوود، باتلر تلاش کرد تا سبک خود را به کمدی عاشقانه تغییر دهد که شرکت در یک دسته از فیلم های بد، منجر به از بین رفتن شخصیت اکشن او شد. همین تصمیم ناآگاهانه منجر شد تا به امروز، درگیر احیاء شخصیت خود باشد. حقیقتا آیا بازی بازیگر نقش اول فیلم ۳۰۰ در یک فیلم با بازی جنیفر آنیستون برای شما قابل باور است؟

ستارگان محبوب هالیوود: مایک مایرز

بازیگران محبوب هالیوود

مایک مایرز سال‌ها یکی از اجزاء اصلی فیلم‌های کمدی بود. او با کار با آستین پاور و مجموعه شرک (Shrek) و همچنین دنیای وین (Wayne’s World) به شهرت بسیاری رسیده بود. به یک باره فیلم استاد عشق (Love Guru) را ساخت. فیلمی که از نگاه تماشاگران و منتقدین به عنوان یکی از بدترین فیلم‌های تاریخ انتخاب شد. آن قدر این فیلم بد ساخته شده بود که چهار سال است هیچ کاری به مایرز پیشنهاد نشده. البته شاید هم چهار سال است که مشغول شمردن دلارهایش است! ارزش این بازیگر حدود ۱۷۸ میلیون دلار است. ولی اگر شما هم جای مایزر بودید و استاد عشق را می‌ساختید، شاید دلتان می خواست به پستوها پناه ببرید!

ستارگان محبوب هالیوود: مل گیبسون

بازیگران محبوب هالیوود

زمانی مل گیبسون ستاره به یاد ماندنی هالیوود بود. او توانست چندین جایزه اسکار بدست بیاورد و گمان آن می رفت که پس از آن در کنار چهره های افسانه ای هالیوود نظیر «همفری بوگارت»، «مارلون براندو» و «آل پاچینو» قرار بگیرد؛ اما ساخت فیلم مصائب مسیح (The Passion of the Christ) و سخنرانی چند ساعته زد یهودی اش و در نهایت درگیری با همسر و پدرش منجر به کاهش محبوبیت وی گردید. (یادتان باشد که او یک بازیگر آمریکایی است و معمولا نباید با یهودیان دچار مشکل شوند).

او بسیار تلاش کرد که محبوبیت از دست رفته خود را باز یابد و گاهی فیلم های خوبی هم بازی کرد و یا ساخت؛ ولی دیگر هیچ گاه نتوانست به محبوبیت سال‌های دور خود باز گردد. یعنی اگر روزی خاطرات این چند ساله از ذهن مردم پاک شود او می‌تواند به محبوبیت از دست رفته خود برسد. البته فیلم جدید او به نام (Hacksaw Ridge) می‌تواند محبوبیت او را باز گرداند و این یک شانس بسیار بزرگ برای او خواهد بود که دوباره جزء لیست بازیگران محبوب هالیوود قرار بگیرد. امیدواریم که چنین اتفاقی برای مل گیبسون بیفتد.

.

منبع: looper

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر