;
coinex

بازیگرانی که عاشق مرگ هستند! البته در قالب شخصیتی که در فیلم ایفا می کنند

ژست مردن هر هنرپیشه ای روی صحنه منحصر به فرد است؛ اما برخی بیشتر با این موضوع سر و کار داشته و به اصطلاح عاشق مرگ شخصیت خود هستند. در واقع به نظر می رسد که برخی از ستاره های هالیوودی تمایل داشته باشند که کاراکترشان در فیلم کشته شود. اگر می خواهید با هنرپیشه هایی که علاقه ی زیادی به مرگ دارند و همیشه در فیلم ها با مردن سر و کار دارند، بیشتر آشنا شوید با ما در ادامه ی این مطلب همراه شوید. توجه داشته باشید که بعضی از این مرگ و میرها بسیار ناخوشایند هستند.

عاشق مرگ
ساموئل جکسون

ساموئل اِل. جکسون، بیشتر نقش های با ابهت و بسیار عالی و قابل لمسی را بازی می کند؛ با این حال به نظر می رسد که کاراکترهای او به صورت ناگهانی و غیر قابل باوری کشته می شوند که اندکی بیشتر از حد نرمال است. به بیان ساده تر، وقتی که کسی در بیشتر از صد فیلم هنرنمایی کرده، محدوده ای برای تعداد صحنه هایی که می میرد وجود ندارد؛ اما بسیاری از مردن‌های این بازیگر عاشق مرگ در فیلم هایش (که تاکنون به مرز ۲۰ رسیده و همچنان در حال افزایش است) با پایان برخی شخصیت های به یاد ماندنی سینمای پست مدرن همراه می شود. به عنوان مثال در فیلم دریای عمیق آبی (Deep Blue Sea) شخصیت او توسط یک کوسه، آن هم به طور ناگهانی تکه تکه می شود. همچنین در فیلم جنگ ستارگان ۳: انتقام سیث، فرمانروایی شیطانی با نام «پالپاتین» او را کم کم به کام مرگ می کشاند.

عاشق مرگ
گری بیوسی

گری بیوسی در فیلم هایش آن قدر با مرگ دست و پنجه نرم کرده که سوژه یکی از برنامه های تلویزیونی کمدی آمریکا با نام (saturday night live) در سال ۲۰۰۰ شد. مجری این برنامه «بیلی کریستال» در نقش فرناندو، پرسونای از همه جا بی خبر گری بیوسی را از میان تماشاچیان نشان داد و فریاد زد: گری بیوسی! تو زنده ای؟ بیوسی تا به حال نزدیک به ۲۰ بار در فیلم هایش مرده است یک دوست دار و عاشق مرگ به تمام معنا!

می توان گفت او تنها کسی است که تا به حال توسط دالی پارتون در فیلم نسیم تگزاس وحشی (Wild Texas Wind)، آیس-تی در بازی بقا (Surviving the Game) و همچنین اسنوپ داگ در پسران جذاب (Hot Boyz) کشته شده است. سایر صحنه های به یاد ماندنی مرگ او ملایمت بیشتری داشتند؛ مانند فیلم های اسلحه مرگبار (Lethal Weapon)، فرار از نقطه (Point Break) و غارتگر ۲.

عاشق مرگ
لنس هنریکسن

لنس هنریکسن یکی از بزرگترین قربانیان تاریخ سینما محسوب می شود. او تا به حال به دست قاتل های قدرتمندی در فیلم هایی نظیر نابودگر، بیگانه ۳، بیگانه علیه غارتگر، کله کدویی، جیغ ۳ و بر پا کننده جهنم، به قتل رسیده است. او به معنای واقعی عاشق مرگ در فیلم ها است. «لنس» تا به حال در بیش از ۳۰ فیلم کشته شده و این انتخاب صحنه مرگ را برای ما دشوار می کند؛ اما شاید به یاد ماندنی ترین این صحنه ها مربوط به فیلم هدف سخت (Hard Target) با بازی ژان «کلود ون دام» است. صحنه ای که در آن هنریکسن نارنجکی را درون شلوار خود می اندازد.

عاشق مرگ
جان هارت

مشخص است که بسیاری از بازیگران مشهور، در یک یا چند فیلم به قتل رسیده اند؛ اما جان هارت از این سطح نرمال بسیار فراتر رفته است. نه تنها دفعات مرگ او بیشتر از سایر هنرپیشه ها است (بیش از ۴۰ صحنه) بلکه این نامزد جایزه اسکار همچنین یکی از بهترین و به یاد ماندنی ترین صحنه های مرگ را در کارنامه خود دارد (یک عاشق مرگ واقعی). او اولین قربانی است که در فیلم بیگانه (chestburster) سینه اش شکافته شد و در حالی که در خون خود غلط می زد، جان سپرد. این صحنه باعث شد بسیاری از تماشاچیان فیلم از صندلی های خود بلند شوند و جیغ بکشند.

عاشق مرگ
شان بین

تمایل آقای «شان بین» به بازی کردن در نقش انسانی نگون بخت و عاشق مرگ بسیار شناخته شده است. به گونه ای که وب سایت ها، الگوهای رفتاری و مطالعات و تحلیل های بسیاری در رابطه با این موضوع به وجود آمده اند. آمار صحنه های مرگ او بیشتر از سایر بازیگران است به طوری که شمار آن از دستمان دیگر خارج شده. او در اخبار (Daily mail) بیان کرده که: شاید این تعداد مرگ های من است که مخاطبین را تحت تاثیر قرار می دهد. من صحنه مرگم در ارباب حلقه ها را بسیار دوست دارم.

عاشق مرگ
نیکلاس کیج

در زندگی واقعی به نظر می رسد که نیکلاس کیج فنا ناپذیر است؛ اما در فیلم ها غالبا دچار مرگی آشفته و البته خاطره ساز می شود. او در فیلم بوسه خون آشام (Vampire’s Kiss) میخ بزرگی در سینه اش فرو رفت؛ در فیلم ترک لاس وگاس (Leaving Las Vegas) تا حد مرگ شراب خواری کرد و در فیلم بزن بهادر (Kick-Ass) در آتش سوزانده شد.

اینها تنها بخش کوچکی از صحنه های مرگ نیکلاس کیج است. شمار مرگ او در فیلم ها اهمیتی ندارد ولی هیچ کدام از ما صحنه مرگ عجیب و غریب او را در بازسازی فیلم مرد حصیری سال ۲۰۰۶ از یاد نمی بریم. قبل از این فیلم، هیج وقت فکر نمی کردیم که نیکلاس را با صورتی پوشیده از زنبور، در حالت داد و فریاد کردن و یا مشت زدن به یک زن، آن هم در لباس خرس ببینیم. با مرور فیلم هایی که نیکلاس کیج در آن مرده است باید قانع شویم که او هم عاشق مرگ است.

عاشق مرگ
جانی دپ

هنرپیشگی متفاوت جانی دپ شامل بسیاری از صحنه های قتل می شود؛ از جمله صحنه برق گرفتگی اش به دست «چارلز ترون» در فیم همسر فضانورد (The Astronaut’s Wife) و همچنین بلعیده شدن توسط کراکن در فیلم دزدان دریایی کارائیب: صندوقچه مرد مرده.

با این حال بهترین صحنه مرگ او در فیلم کابوس خیابان اِلم (Nightmare on Elm Street) خواهد بود. در این سکانس جانی دپ به درون تخت کشیده می شود و ناگهان فواره ای از خون در اتاق به راه می افتد. با وجود دیگر صحنه های مرگ جانی دپ، این سکانس برجسته ترین و به یاد ماندنی ترین آنها است.

عاشق مرگ
مایکل بین

مایکل واقعا عاشق مرگ است! بعد از گذشت چند دقیقه از فیلم های مایکل بین، شروع به شمارش معکوس برای دیدن لحظه مرگ او می کنیم. او جزو به یاد ماندنی های قربانیان فیلم نابودگر (Terminator) است. در فیلم پرتگاه (The Abyss) از درون منفجر شد و وال کیلمر در فیلم سنگ گور (Tombstone) گلوله ای را در پیشانی او خالی کرد.

این ها تنها مربوط به فیلم های دهه اول بازیگری وی هستند و شمار صحنه های مرگ او تا کنون به بالای ۲۰ رسیده است؛ اما شاید محبوب ترین این سکانس ها از نظر ما، فرو رفتن اهرمی در پیشانی مایکل در فیلم نه چندان پر بیننده دشنه (Stiletto) در سال ۲۰۰۸ با بازیگری ستاره فیلم قلعه (Castle)، استانا کاتیک بود.

عاشق مرگ
بروس ویلیس

جان سخت! (Die Hard) (نام یکی از سری فیلم ها با بازی بروس ویلیس). لحظات مرگ بروس ویلیس در فیلم ها آن قدر زیاد است که باید شعار «جان سخت» را درباره این عاشق مرگ تغییر داد. او در فیلم های شغال و دوازده میمون به طرز فجیعی کشته شد و همچنین در فیلم مبارزه نهایی یا آرماگدون (Armageddon)، با منفجر کردن خودش به همراه یک شهاب سنگ، سیاره ی زمین را از نابودی نجات داد.

البته «بروس» در فیلم شهر گناه (Sin City) و خانه ی آسیابی (Grindhouse) اثر رابرت رودریگز و کوئنتین تارانتینو مرگ آرام تری داشت؛ اما بهترین صحنه ی مرگ او مربوط به فیلم زیرکانه و غیر قابل باور حس ششم (The Sixth Sense) است.

عاشق مرگ
دنی ترخو

دنی ترخو جزو معدود ستارگان هالیوودی است که می تواند خود را به صورت قانونی در موقعیت های مرگ و زندگی قرار دهد؛ اما بیشتر در آخر کار خود را به کشتن داده است و در فیلم های اکشن، بیشتر به عنوان سیاهی لشکر حضور دارد. او در فیلم آرزوی مرگ ۴ (Death Wish 4) به دست چارلز برانسون کشته شد و در فیلم ضد گلوله (Bulletproof) با بازی گری بیوسی منفجر شد؛ اما اخیرا در صحنه ها به صورت شگفت آورتری می میرد.

از به یاد ماندنی ترین این لحظات می توان به مرگ وحشتناکش در شکارچیان (Predators) اشاره کرد؛ اما سکانس تلخ و بی رحمانه قتل او در فیلم اکشن و هیجان انگیز مخمصه به کارگردانی مایکل مان و با بازی رابرت دنیرو در سال ۱۹۹۵ جزو بهترین صحنه های مرگش به شمار می رود.

.

منبع: looper

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر