;
coinex

هشداری برای دارندگان آیفون ؛ بعضی از لینک‌های ویدیویی می‌تواند برای گوشیتان دردسر آفرین باشد!

هشداری برای دارندگان آیفون ؛ بعضی از لینک‌های ویدیویی می‌تواند برای گوشیتان دردسر آفرین باشد!

این هشداری برای دارندگان آیفون است. بعضی از لینک‌های ویدیوئی می‌تواند برای گوشیتان دردسر آفرین باشد! برای بررسی بیشتر این موضوع در ادامه با تکرا همراه باشید.

آنچه از گوشی‌های آیفون و در کل محصولات شرکت اپل انتظار می‌رود این است که آن‌ها به نسبت سایر برندها قابل اعتمادتر و پایدارتر باشند و در عین حال خطر آلوده شدن به بدافزارها و مواردی از این دست در این محصولات کمتر باشد. سیستم عامل ios به گونه‌ای طراحی شده است که هکرها و یا تولیدکنندگان بدافزارها نتوانند به آسانی کاربران این سیستم عامل را طعمه‌ی خود قرار دهند.

اما با این حال هر چند وقت یک بار سر و کله‌ای این گونه کلاه برداران اینترنتی در دستگاه‌های اپل نیز پیدا می‌شود. آن‌ها گاهی اوقات بدافزارها را دست مایه‌ی کار خود قرار می‌دهند. این بدافزارها معمولا در برنامه ‌هایی که از منابعی به جز اپ استور دانلود می‌شوند، پنهان شده‌اند. گاهی نیز مشکلات بسیار کوچکی در هنگام استفاده از گوشی برای سیستم عامل پیش می‌آید که به نظر نگران کننده نمی‌آید؛ اما آن‌ها نیز می‌توانند گوشی شما را به کلی خراب کنند.

به عنوان مثال می‌شود به نمونه‌ای که سال پیش برای آیفون پیش آمد اشاره کنیم. در این مورد اگر کاربر، زنجیره‌ای از کلمات مشخصی را درون یک پیام متنی قبول می‌کرد باعث می‌شد که گوشی مذکور به کلی غیر قابل کنترل شود.

هم اکنون نیز نوع جدیدی از این بدافزار در فضای مجازی پخش شده است. این بدافزار در قالب لینک یک ویدیوی سه ثانیه‌ای است که در وب سایت VK.com قرار گرفته است. این لینک هم چنین به شکل‌های goo.gl و یا bit.ly نیز برای گمراه کردن کاربر منتشر شده است. هنگامی که کاربر این لینک را انتخاب می‌کند فیلم بسیار کوتاهی بر روی صفحه پخش می‌شود که به نظر بی معنا می‌آید.

هشداری برای دارندگان آیفون

پس از آنکه کاربر این صفحه را ببندد و برای کارهای دیگری از گوشی خود استفاده کند پس از مدتی متوجه پایین آمدن سرعت عملکرد سیستم عامل خواهد شد. این لینک به طور عجیبی بر روی عملکرد دکمه‌ هوم (home button) و یا کلیدهای روی صفحه نمایش تاثیر می ‌گذارد و باعث می ‌شود که آن‌ها به خوبی عمل نکنند. پس از مدتی نیز گوشی به طور کلی از کنترل خارج شده و به اصطلاح کرش می کند.

برای بر طرف کردن این مشکل می‌توانید به صورت سخت افزاری گوشی را تنظیم مجدد کنید. این کار را با گزینه بازگشت به تنظیمات کارخانه اشتباه نگیرید. بازگشت به تنظیمات کارخانه‌ای به طور کل حافظه ‌ی آیفون شما را پاک می‌کند در حالی که با قابلیت تنظیم مجدد می‌توانید با استفاده از کنترلگرهای سخت افزاری، آیفون خود را مجددا راه اندازی کنید.

اگر شما نیز با گوشیتان با این مشکل مواجه شده‌اید کافیست که در گوشی‌های آیفون 7 برای چند ثانیه دکمه‌ی پاور و کم کردن صدای دستگاه را نگه دارید تا نمایشگر گوشی خاموش شده و علامت سیب اپل بر روی گوشی نقش ببندد. اگر از مدل‌ های پایین ‌تر آیفون نیز استفاده می‌کنید، برای تنظیم مجدد گوشی لازم است همین مراحل را با نگه داشتن دکمه‌ هوم و پاور طی کنید.

ویدیویی در وبسایت یوتیوب منتشر شده است که به شما نشان می‌دهد این اتفاق چگونه برای آیفون پیش می‌آید. تمام آیفون‌های موجود از آیفون 4 با نسخه پنجم سیستم عامل ios گرفته تا آیفون 7 های پرچمدار، می ‌توانند طعمه ‌ی این بدافزار شوند. ما این لینک را منتشر نخواهیم کرد و از شما نیز می‌خواهیم که حتی برای شوخی کردن با اطرافیانتان این لینک را برای آنها ارسال نکنید چرا که تاثیرات مخرب بلند مدت آن بر روی گوشی‌های آیفون هنوز نامعلوم است. این هشداری برای دارندگان آیفون است!

.

منبع : phoneArena

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر