;
coinex

گوشی پایین رده نوکیا با اندروید 7.0.1 عرضه می‌شود

گوشی پایین رده نوکیا با اندروید 7.0.1 عرضه می‌شود

انتظار می‌رود نوکیا با رونمایی از محصولی در کنگره‌ی جهانی موبایل ۲۰۱۷، به دنیای گوشی‌ های هوشمند بازگردد. این رویداد بین‌المللی 27 فوریه (9 اسفند) تا 2 مارس (۱۲ اسفند) امسال در شهر بارسلونا اسپانیا برگزار خواهد شد.

بند ناتمامی که در متن قرارداد فروش بخش دستگاه‌ها و سرویس‌های شرکت نوکیا به مایکروسافت وجود داشت که اولین بار در سپتامبر 2013 (شهریور 92) پیشنهاد شده بود (معامله در سال  2014 (1393) بسته شد)، مانع از طراحی و تولید گوشی‌های هوشمند نوکیا تا سه‌ ماهه‌ی جاری سال ۲۰۱۶ میلادی می‌شد. این شرکت از آن زمان امکانات تولید خود را نیز به فروش رسانید.

یکی از گوشی‌های اندرویدی جدید نوکیا ظاهرا در اوایل این ماه در یکی از بنچمارک ها دیده شد. نام این گوشی در وب‌ سایت گیک ‌بنچ، نوکیا پیکسل عنوان شده‌ است، اگر چه انتظار نمی‌رود که این گوشی با چنین نامی عرضه شود.

بر اساس اطلاعات موجود در وب‌ سایت گیک ‌بنچ، گوشی جدید و پایین رده نوکیا به تراشه‌ی اسنپدراگون ۲۰۰ مجهز شده است. این تراشه‌ شامل پردازنده‌ی دو هسته‌ای با فرکانس کاری 1.19 گیگاهرتز و پردازنده‌ی گرافیکی آدرنو ۳۰۲ است و دارای حافظه رم 1 گیگا بایتی است. تراشه‌ی اسنپدراگون از فناوری شارژ سریع Quick Charge 3.0 نیز پشتیبانی می‌کند. در این گوشی به ‌صورت پیش‌ فرض اندروید 7.0.1 نصب شده‌ است.

گوشی پایین رده نوکیا پیکسل در تست ‌های تک و چند هسته‌ای گیک ‌بنچ به ترتیب امتیاز ۴۰۴ و ۶۶۱ را کسب کرده‌ است. این امتیاز‌ها به ‌‌وضوح پایین ‌رده بودن دستگاه مورد بحث را نشان می‌دهند.

سپتامبر امسال گوشی میان ‌رده‌ای با نام Nokia D1C در وب‌ سایت گیک ‌بنچ چندین بار تست شد. این گوشی توانسته‌ بود امتیاز تک‌ هسته‌ای و چند هسته‌ای ۶۸۲ و ۳۲۲۹ را از گیک ‌بنچ کسب کند. این مدل از تراشه‌ی اسنپدراگون ۴۳۰ با پردازنده‌ی هشت هسته‌ای 1.4 گیگاهرتزی و پردازنده‌ی گرافیکی آدرنو ۵۰۵ و حافظه‌ی رم ۳ گیگابایتی بهره می‌برد و اندروید 7.0 به‌صورت پیش‌ فرض روی آن نصب شده‌ است.

شرکت فنلاندی HMD Global گوشی‌های جدید نوکیا را توسعه خواهد داد و به‌ فروش می‌رساند و شرکت فاکسکان نیز وظیفه‌ی تولید آن‌ها را بر عهده خواهد داشت. از این دو شرکت انتظار می‌رود که گوشی پرچم ‌داری با نمایشگر 5.2 یا 5.5 اینچی و رزولوشن 2560 در 1440 عرضه کنند. ممکن است همه‌ی این مدل‌ها در کنگره‌ی جهانی موبایل امسال معرفی شوند. هر چه ما به اسفند نزدیک تر شویم، احتمالا تصاویر و مشخصات بیشتری از گوشی‌های هوشمند اندرویدی جدید نوکیا فاش می‌شود.

.

منبع : phoneArena

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر