;
coinex

طبق گفته‌ تحلیلگران؛ از سال آینده به مدت ده سال، شرکت اپل برای فروش آیفون های خود به مشکل برخواهد خورد

شرکت اپل برای فروش آیفون های خود به مشکل برخواهد خورد

طبق گفته‌ی تحلیلگران، از سال 2017 به مدت ده سال شرکت اپل برای فروش آیفون های خود به مشکل برخواهد خورد. برای بررسی بیشتر این موضوع در ادامه با تکرا همراه باشید.

در گزارشی که توسط oppenhimer منتشر شده است، کارشناس تحلیلگر مسائل مربوط به دنیای تکنولوژی Andrew Uerkwitz، ادعا می‌کند بعد از اینکه در سال آینده شرکت بزرگ اپل دهمین سالگرد تاسیس خود را پشت سر بگذارد به احتمال قوی آینده‌ی نه چندان درخشانی، در انتظار این شرکت خواهد بود.

طبق آنچه تحلیلگران بازار بورس و اوراق بهادار منتشر کرده‌اند، انتظار می‌رود که فروش آیفون در سال آینده به بیشترین میزان خود برسد. سال کاری آینده‌ی اپل از 30 سپتامبر سال 2018 (9 مهر سال 1397) شروع خواهد شد. پیش بینی شده است که در آن سال، 245 میلیون دستگاه از این محصول اپل به فروش برسد. طبق آنچه FactSet گزارش کرده است، احتمال می ‌رود که فروش آیفون‌ های اپل در سال کاری 2017 چیزی در حدود 225 میلیون دستگاه باشد.

اگر این اطلاعات را در کنار هم بررسی کنیم، می‌توانیم نتیجه گیری کنیم که بر اساس این پیش بینی‌ ها فروش گوشی ‌های هوشمند اپل در سال 2018 حدود 9 درصد افزایش خواهد داشت. Uerkwitz در گزارش خود می ‌گوید این شرکت در دهمین سالگرد خود، با گوشی آیفون 8 آخرین جشن فروش را می ‌گیرد. او معتقد است که بعد از افزایش فروش، در سال 2018 شرکت اپل برای فروش آیفون های خود به مشکل برخواهد خورد.

طبق گفته‌ی این تحلیلگر اولین چیزی که باعث کاهش فروش گوشی‌های آیفون خواهد شد، قیمت بالای آن به نسبت بقیه‌ برندهای هم رده‌اش است. او می‌گوید که بازار پررقابت فروش گوشی‌ های هوشمند، مشتریان اپل را به سوی مدل ‌های دیگر با قیمت‌ های مناسب ‌تری سوق خواهد داد. او در ادامه اضافه می‌ کند که در مدل ‌های آینده‌ آیفون نوآوری ‌های سخت افزاری به میزانی نخواهد بود که بتواند خریداران را ترغیب کند که در ازای این قابلیت‌ ها، قیمت بسیار زیادی را پرداخت کنند.

وی همچنین می‌گوید که دیگر برند های موجود در بازار توانسته‌اند پا به پای این غول بزرگ تکنولوژی پیش بروند و گوشی‌های پرچمدار آن‌ها نیز از لحاظ کارایی هم سطح گوشی‌های آیفون قرار گرفته اند، در حالی که قیمت‌ های آن‌ها مناسب‌ تر از آیفون است.

Uerkwitz در گزارش خود می ‌گوید: ” شرکت اپل در معرض خطر بزرگی قرار دارد. به نظر کارشناسان، این شرکت در آینده‌ نزدیک به مشکلات زیادی در زمینه‌ی فروش آیفون ‌های خود بر می‌خورد.” تحلیلگر دیگری به نام james cakmak نیز با Uerkwitz هم عقیده است. او هم در گزارش خود می‌گوید: ” اوضاع برای شرکت اپل به خوبی و آسانی قبل پیش نخواهد رفت. “

او این گزارش را بر اساس اتفاقات و رویه‌های جدید مربوط به این شرکت ارائه کرده است. اخیرا به روز رسانی‌های گوشی‌های اپل در بازه‌های طولانی ‌تری در اختیار کاربران قرار می‌گیرد. علاوه بر این، شرکت اپل باید در زمینه‌ی تکنولوژی ‌های جدید VR (واقعیت مجازی) و  AR (واقعیت افزوده) با شرکت‌ های بزرگی مانند گوگل و آمازون به رقابت بپردازد.

نکته‌ دیگری که لازم است در اینجا به آن اشاره شود، این است که هم اکنون تعداد زیادی از خریداران گوشی‌ های هوشمند ترجیح می‌دهند به جای خریدن گوشی‌ های گران قیمت به سراغ گوشی‌های دست دومی بروند که قیمت‌ های مناسب ‌تری را ارائه می‌دهند. همین امر نیز می‌تواند فروش آیفون‌ های کارخانه‌ای اپل را تحت تاثیر قرار دهد.

طبق گزارشی از IDC بازار خرید و فروش گوشی‌های استفاده شده تا سال 2020 به سه برابر این مقدار در سال 2015 خواهد رسید. در همین راستا شرکت اپل به تازگی شروع به فروختن بعضی از گوشی‌های تازه تعمیر شده‌ خود با قیمت کمتری کرده است. این گوشی‌ها که در سایت رسمی اپل به فروش می‌رسند، 100 دلار ارزان ‌تر از گوشی‌های جدید هستند.

.

منبع : phoneArena

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر