;
coinex

سهم اپل از بازار تلفن‌های هوشمند هند به 66 درصد در ماه آبان رسید

سهم اپل از بازار تلفن‌های هوشمند هند

پیش از این گفته بودیم که با کاهش فروش آیفون در چین، هند هدف بزرگ بعدی اپل برای فروش تلفن‌ های هوشمند خود می ‌شود. بنا بر یک خبر منتشر شده در India Times، در ماه اکتبر ( آبان ) اپل موفق شد 66 درصد از بازار تلفن‌ های هوشمند هند را از آن خود کند. اما حقیقت این است که این میزان از سهم بازار در این کشور، بزرگ نیست. زیرا مردم هند در روز به طور متوسط مبلغی معادل 3.10 دلار آمریکا به دست می‌ آورند. سال گذشته 70 درصد از تلفن ‌های هوشمند فروخته شده در هند کمتر از 150 دلار قیمت داشته‌اند.

خبر India Times اشاره می ‌کند که گوگل با فروش تلفن ‌های Pixel خود موفق شده 10 درصد از سهم بازار هند را از آن خود کند. بخشی از علت این موضوع، حذف Galaxy Note 7 سامسونگ از بازار بود. گوگل گفته است که در ماه اکتبر 33000 دستگاه از تلفن هوشمند Pixel را به هند وارد کرده و در مقابل اپل با فروش 218000 دستگاه آیفون، توانسته 66 درصد از سهم بازار را به دست آورد.

Tim Cook مدیر عامل اپل در کنفرانس تلفنی ماه گذشته اپل، به تحلیلگران گفت که فروش آیفون در سال 2016 در هند 50 درصد افزایش داشته است. او همچنین اضافه کرد که: “معتقدیم که این تازه شروع کار ما در بازار بزرگ و در حال رشد هند است.” به این منظور اپل قصد باز کردن فروشگاه خود در هند را دارد؛ اگر چه قانون این کشور می‌گوید، باید 30 درصد از محصولات فروشگاه‌ ها به صورت محلی تولید شده باشند. در ماه ژوئن، یک منبع ناشناس گفت که دولت قصد دارد به اپل یک مهلت دو تا سه ساله برای اجرای این قانون تولید محلی بدهد.

بنا به گفته همین منبع، هند در سال آینده دومین بازار بزرگ تلفن ‌های هوشمند خواهد شد؛ البته ممکن است در حال حاضر نیز به این وضعیت دست یافته باشد. بنابراین بدیهی است که این، یک بازار بسیار مهم برای تولیدکنندگان تلفن‌ های همراه از جمله سامسونگ است.

بنا به گفته‌ی Piper Jaffray تحلیل ‌گر Gene Munster، اپل می‌ تواند 62 میلیون کاربر iOS را با حضورش در هند، درست مانند حضورش در چین، به مجموعه کاربران خود اضافه کند. باز کردن فروشگاه ‌های اپل در هند می‌ تواند آغاز این روند باشد.

مدیر عامل اپل Tim Cook می ‌گوید:

حقیقت این است که در هند بسیاری از مردم در طبقه متوسط قرار دارند که خواستار یک تلفن هوشمند هستند و من فکر می ‌کنم که ما می‌ توانیم برای برآورده کردن خواسته این افراد رقابت کنیم. با توجه به نقطه شروع ما، هر چند که در حال رشد بسیار زیادی هستیم، اما با این حال برای فراهم کردن فرصتی مناسب به سختی کار خواهیم کرد.

.

منبع : phoneArena

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر