;
coinex

طرح دهکده ی ماه حمایت های جهانی را جلب کرد

طرح دهکده ی ماه حمایت های جهانی را جلب کرد

طراح آینده دهکده ی ماه که توسط آژانس فضایی اروپا (ESA) پیشنهاد داده شده، در حال کسب حمایت از سراسر جهان است. ایده این طرح احداث پایگاهی دائمی در ماه به عنوان پایگاهی علمی، تجاری، استخراج معدنی و حتی گردشگری است.

مدیر آژانس فضایی اروپا اعلام کرد، در جلسه ای که در لوسرن سوئیس برگزار شد، شرکت کنندگان در مورد بودجه این طرح مذاکره کردند.

یوهان دیتریش ورنر، در کنفرانس مطبوعاتی که پس از این نشست دو روزه انجام شد، گفت:

ما در حال حاضر لیستی از مشارکت کنندگان جهانی را در اختیار داریم که مایل به شرکت در طرح دهکده ی ماه هستند. ایده هایی از شرکت ها، نه صرفا یک ایده، بلکه پروژه ای برای رفتن به ماه در دست است و این شرکت ها می خواهند بخشی از این گروه باشند.

وی در ادامه ذکر کرد:

ما در حال به هم پیوستن نیروها هستیم. شرکت ها و سازمان های دولتی-عمومی هستند که محموله عرضه می کنند. حتی ناسا بخشی از این (سازمان ها) محسوب می شود.

وی تاکید کرد، طرح دهکده ی ماه دیگر به هیچ عنوان یک طرح مفهومی محسوب نمی شود و همچنین بخشی از هیچ برنامه فضایی نیست. به این ترتیب با این نشست، نخستین گام برای به واقعیت تبدیل شدن طرح دهکده ی ماه برداشته شد.

ورنر افزود:

این طرح پیش از این آغاز شده بود. این طرحی دائمی است. اگر می خواهید دهکده ای در ماه بسازید نیاز به روز اول ندارید.

آژانس فضایی اروپا باور دارد، ماه مقصد منطقی بعدی انسان فراتر از مدار پایین زمین است. این سازمان پیش از این اعلام کرده بود، قصد دارد، دهکده ماه را تا پایان سال 2030 احداث کند.

.

منبع: theguardian

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر