;
coinex

مغز می تواند خاطرات از دست رفته را بازگرداند!

مغز می تواند خاطرات از دست رفته را بازگرداند؛ حافظه کوتاه مدت

دانشمندان مدت ها بود، تصور می کردند، مغز تنها تا زمانی قادر به نگهداری خاطرات است که نورون های مربوط به آن فعال باشند. حال، به نظر می رسد که همیشه اینطور نباشد. چیزی که می تواند به افرادی که دچار از دست دادن حافظه کوتاه مدت شده اند، کمک کند.

دانشمندان کشف کرده اند، اعمال جریان الکتریکی کم به مغز (مشخصا پالس تحریک مغناطیسی ترانس کرانیال) می تواند خاطرات جدیدی که در حافظه کوتاه مدت نگهداری می شوند را بازگرداند. بنابراین، ذهن شما ممکن است، خاطرات کوتاه مدت را به حالت خفته ای در پس زمینه ذهن نگهداری کند؛ اما آماده است که در صورت لزوم این خاطرات را بازگرداند.

البته نمی توان از این روش برای خاطرات بلند مدت بهره برد، احتمالا برای این منظور نیاز به تکنیک های مختلفی باشد. به این ترتیب نمی توان انتظار داشت، با این روش امکان بازگرداندن خاطرات کودکی فراهم شود.

با این حال، این یافته ها درک ما از نحوه عملکرد مغز را بهبود می بخشد، و همچنین بدیهی است که حافظه از چیزی که پیش از این تصور می شد، بسیار پیچیده تر است. البته در دراز مدت، نتایج این یافته ها می تواند شانس درمان بیمارهایی مانند آلزایمر، و دیگر شرایطی که با بازگرداندن خاطرات کوتاه مدت، می تواند تا حد زیادی به بهبود کیفیت زندگی فرد کمک کند را افزایش دهد.

.

منبع: engadget

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر