;
coinex

همکاری ناسا و امارات متحده عربی برای ماموریت مریخ 2021

همکاری ناسا و امارات متحده عربی برای ماموریت مریخ 2021

آژانس فضایی ناسا و آژانس فضایی امارات متحده عربی برای انجام ماموریت مریخ 2021 این کشور با هم همکاری خواهند کرد. ناسا به بهبود قابلیت های ارتباطی کاوشگر امید امارات کمک خواهد کرد.

به گفته دکتر گیل آلن دانشمند ارشد ناسا: “ما می خواهیم همکاری نزدیکی با امارات متحده عربی در ماموریت های آینده دیگر داشته باشیم.”

 آلن پیش از این در سفری به امارات گفته بود: “فضا همچون محرکی برای توسعه پایدار اجتماعی و اقتصادی عمل می کند.”

گیل آلن همچنین گفت: “در مورد کاوشگر، یکی از چیزهایی که دلخواه ما بوده، فرصتی است که برای قرار دادن قابلیت های ارتباطی در کاوشگر، در اختیار داریم. اهمیت این موضوع در این است که ما واقعا می خواهیم در دهه 2030 انسان به مریخ بفرستیم. “

خانم آلن در میان اظهارت خود همچنین اشاره کرد، همکاری ناسا و امارات متحده عربی یک توافق چتری است، بدین معنی که این دو آژانس در ماموریت های فضایی آینده نیز با هم همکاری خواهند کرد.

بیش از 150 مهندس در پروژه توسعه کاوشگر امید شرکت دارند. آژانس فضایی امارات متحده عربی، عمران شرف را به عنوان مدیر پروژه و سارا امیری را به عنوان معاون مدیر پروژه منصوب کرده است. مرکز فضایی محمدبن راشد (MBRSC) به همراه دیگر شرکای خود، کاوشگر را توسعه خواهد داد و از سوی دیگر آژانس فضایی امارات متحده عربی هم وظیفه نظارت بر ماموریت مریخ را بر عهده خواهد داشت.

کاوشگر امید، یک کاوشگر به شکل شش ضلعی است که کمی بیش از 1500 کیلوگرم وزن دارد. این کاوشگر دارای پنل های خورشیدی است که امکان تولید 600 وات برق برای شارژ باتری را فراهم می کنند. به این ترتیب با وجود این پنل ها، امکان صرفه جویی در سوخت کاوشگر وجود خواهد داشت و کاوشگر می تواند مدت طولانی تری به ماموریتش ادامه دهد.

اگر همه چیز به خوبی پیش برود، امارات متحده عربی به نهمین کشوری تبدیل می شود که موفق به فرستادن کاوشگر به سیاره سرخ خواهد شد. موضوع دیگر اینکه ماموریت مریخ با پنجاهمین سالگرد تاسیس این کشور همزمان خواهد شد. همچنین با انجام این ماموریت، امارات متحده عربی تاریخ ساز هم می شود؛ چرا که به اولین کشور اسلامی تبدیل خواهد شد که موفق به ارسال کاوشگر به مریخ شده است.

.

منبع: tecake

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر