;
coinex

ممکن است از سامسونگ برای نقض ثبت اختراع فناوری FinFET شکایت شود

ممکن است از سامسونگ برای نقض ثبت اختراع فناوری FinFET شکایت شود

ممکن است از سامسونگ برای نقض ثبت اختراع فناوری FinFET در دادگاه شکایت شود. برای بررسی بیشتر این موضوع در ادامه با تکرا همراه باشید.

شرکت های بزرگ همچون سامسونگ، اپل، گوگل و مایکروسافت اغلب از یکدیگر برای نقض ثبت اختراع شکایت می‌ کنند. در بیشتر این پرونده های حقوقی، در نهایت یکی از طرفین موظف به پرداخت مقدار مشخصی پول به طرف دیگر می‌ شود.

خب، اکنون سامسونگ به عنوان یک شرکت کره ای، برای نقض ثبت اختراع فناوری FinFET مقصر است و در دادگاه از آن شکایت شده است. این فناوری همان فناوری است که در ساخت پردازنده اسنپدراگون 835 کوالکام از آن استفاده شده و سامسونگ در چند ماه گذشته بسیار به آن افتخار می‌ کرد.

بنا بر گفته رسانه های کره جنوبی، موسسه پیشرفت علوم و صنعت کره واقع در آمریکا (KAIST)، در نظر دارد از سامسونگ برای نقض ثبت اختراع فناوری FinFET شکایت کند.

ظاهرا موسسه KAIST فناوری FinFET 10 نانومتری را توسعه داده؛ اما سامسونگ این فناوری را به سرقت برده و در ساخت پردازنده اسنپدراگون 835 از آن استفاده کرده.

این سرقت زمانی که سامسونگ از توسعه دهنده این فناوری یعنی لی جونگ هو، استاد دانشگاه ملی سئول و یکی از شرکای KAIST، برای نشان دادن نحوه کار این فناوری به مهندسانش دعوت به عمل آورده بود، اتفاق افتاده است.

سامسونگ با کپی کردن اختراع لی جونگ هو، موفق به کاهش زمان رسیدن به این فناوری و هزینه های آن شد و بدون اجازه و پرداخت خسارت مناسب به KAIST به کپی برداری خود ادامه داد.

اینتل، خالق واقعی این فناوری را KAIST می‌داند و در حال حاضر برای استفاده از آن مجوز دارد؛ اما سامسونگ هنوز به کار خود خاتمه نداده است. لازم به ذکر است که KAIST شرکت های دیگری همچون کوالکوم و TSMC را نیز برای نقض این ثبت اختراع، مورد هدف قرار داده است.

.

منبع : phoneArena

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر