;
coinex

پیروزی سامسونگ بر اپل در دادگاه عالی!

پیروزی سامسونگ بر اپل در دادگاه عالی

پیروزی سامسونگ بر اپل در دادگاه عالی آٖمریکا، نتیجه ای بود که مسلما سامسونگ را بسیار خوشحال کرد. برای بررسی بیشتر این موضوع در ادامه با تکرا همراه باشید.

بعد از کشمکش‌ های بسیار میان شرکت‌ های بزرگ اپل  و سامسونگ بر سر حق ثبت اختراع، سرانجام دادگاه عالی در روز سه‌شنبه با اکثریت قاطع آرا (نسبت 8 به 0) رای خود را به نفع سامسونگ صادر کرد. این دادگاه محکومیت 399 میلیون دلاری سامسونگ را که توسط دادگاه تجدید نظر صادر شده بود را رد کرد و پرونده به دادگاه بدوی ارجاع داده شد.

بر اساس حکم صادر شده توسط دادگاه عالی اگر یک شرکت فقط در تعدادی از قطعات محصولات خود از طراحی دزیده شده ای از کمپانی دیگری استفاده کرده و تمام طراحی محصول را شامل نشود، ملزم به واگذاری تمامی سود حاصل از فروش محصول به شرکت شکایت‌ کننده نخواهد بود.

در ماه آگوست سال 2012 (مرداد 91)، پس از رویارویی اپل و سامسونگ در دادگاهی که بسیار جنجالی بود. هیات منصفه، سامسونگ را به پرداخت 930 میلیون دلار به اپل محکوم کرد.

اما دادگاه تجدید نظر در واشنگتن به این موضوع اشاره کرد که ظاهر آیفون شامل این بحث نمی‌شود؛ بنابراین میزان غرامت پرداختی به 548 میلیون دلار کاهش یافت که سامسونگ دسامبر گذشته به اپل پرداخت کرد. بعد از آن سامسونگ اعلام کرد که 399 میلیون دلار از این مبلغ که مربوط به گوشه‌های گرد به همراه فریم گرد آیفون و شبکه‌بندی یا گرید آیکن ‌های اپلیکیشن‌ ها را نباید بپردازد.

اپل نیز اظهار کرد که موفقیت آیفون به دلیل طراحی نوآورانه‌اش بوده که توسط شرکت‌ های دیگر کپی برداری شده و سامسونگ برخلاف انتظار به عمد این استایل گوشی را در سری‌های گلکسی خود به کار گرفت. دلایل ارایه شده توسط سامسونگ که مورد پذیرش دادگاه عالی قرار گرفت، این بود که نباید تمام سود حاصل از فروش یک دستگاه با هزاران قطعه پتنت و طرح که پتنت ‌های اپل فقط تعداد کمی از طرح ‌ها را شامل می شوند را به اپل بپردازد.

کل این دعوای حقوقی به تعریف شرط “ماده تولید” در قانون حق ثبت اختراع در آمریکا مربوط می‌شود. اپل، سامسونگ و دادگاه عالی در نهایت به این نتیجه رسیدند که مورد شکایت اپل به یک قطعه مربوط می‌ شود و مربوط به یک محصول کامل و نهایی شده نیست. چگونگی تفسیر این ماده می ‌تواند مشخص کند که سامسونگ باید تمامی سود حاصل از فروش گوشی‌ های هوشمند که در آنها از پتنت‌ های طرح اپل استفاده شده است را به اپل بپردازد یا سامسونگ فقط باید در قبال تعداد کمی از این طرح‌ ها که در گوشی‌ ها استفاده شده پاسخگو باشد.

قاضی سونیا سوتومایور در دادگاه به اتفاق آرا نوشت که “ماده تولید به قدری گسترده است که می تواند هم محصول نهایی فروخته شده به مشتری و هم قطعات آن محصول را در بربگیرد.”

حالا این پرونده به دادگاهی بدوی ارجاع داده شده است، جایی که وکلای سامسونگ تلاش خواهند کرد با این تعریف جدید میزان غرامت را کاهش دهند. تعیین هر مبلغی کمتر از 548 میلیون دلار، بدین معنی خواهد بود که اپل باید آن میزان تفاوت را به سامسونگ بازگرداند.

.

منبع : phoneArena

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (1 نظر)

    خخخخخ دم سامسونگ گرمممم هم کپی کاری کرد و اپل رو نردبون پیشرفت خودش کرد هم کاری کرد که اپل و اکثر کمپانی های دیگرو مججججبور به نبرد با هم کرد که این کلاااا به نفع مردم هست و باعث ارزون تر شدن . پیشرفت روز به روزه گوشی ها و احترام ظاهری بیشتر به مشتر شده دمششش واقعا گرم هرچند سامی هم فکر ما نیست فکر سود بیشتره ولی خوب ناخاسته به نفع مردم شد 🙂

    پاسخ