;
coinex

پردازنده کوالکام اسنپدراگون 835 از سال آینده در کامپیوترهای ویندوز جایگزین پردازنده های اینتل خواهد شد

پردازنده کوالکام اسنپدراگون 835 از سال آینده در کامپیوترهای ویندوز جایگزین پردازنده های اینتل خواهند شد

پردازنده کوالکام اسنپدراگون 835 از سال دیگر در کامپیوترهای ویندوز جایگزین پردازنده های اینتل خواهند شد. برای بررسی بیشتر این موضوع در ادامه با تکرا همراه باشید.

سال های سال است که نام شرکت اینتل با کامپیوترهای شخصی ویندوز گره خورده است و این شرکت بازار تامین قطعات این محصولات را برعهده دارد؛ اما با خبری که امروز منتشر شده، به نظر می رسد یکه تازی شرکت اینتل در این زمینه به پایان رسیده است.

شرکت کوالکام اعلام کرده است که از سال میلادی آینده همکاری خود را با شرکت های تولیدکننده کامپیوتر های شخصی برای تامین قطعات پردازنده های اسنپدراگون آغاز خواهد کرد که این خبر تعجب و شگفتی خیلی ها را بر انگیخت.

این خبر دیروز صبح در مراسمی که توسط شرکت مایکروسافت برگزار شده بود، اعلام شد. این مراسم به طور ویژه ای به نام اجتماع مهندسین سخت افزار شرکت مایکروسافت (WinHEC) شناخته می شود. اولین کامپیوترهای تولید شده که محصول همکاری دو شرکت بزرگ کوالکام و مایکروسافت هستند و از تراشه اسنپدراگون 835 بهره می برند، در سال آینده میلادی به بازار عرضه خواهد شد.

این پردازنده کاملا با محیط ویندوز 10 هماهنگی دارد. این پردازنده جدید به سازندگان قطعات کامپیوترها این امکان را می دهد که با نوآوری و استفاده از به روزترین تکنولوژی ها بتوانند نسل جدیدی از این محصولات را تولید کنند. به عنوان مثال با استفاده از این پردازنده می شود امکان Cloud  computing  (رایانش ابری) را به قابلیت های کامپیوترهای شخصی اضافه کرد.

با استفاده از این قطعه جدید امکان نصب و استفاده از برنامه های x86 Win32  نیز بر روی سیستم عامل ویندوز 10 به وجود خواهد آمد. از این برنامه ها می شود به آخرین نسخه های برنامه محبوب مایکروسافت آفیس، ادوبی فوتوشاپ و بازی های موجود برای ویندوز 10 اشاره کرد.

پردازنده کوالکام اسنپدراگون 835 جدید، همچنین قابلیت هایی مانند قابلیت اتصال با Gigabit LTE، پشتیبانی چند رسانه ای پیشرفته، فراگیری ماشینی و ویژگی های برتر امنیت سخت افزاری (مانند سنسور اثر انگشت اولتراسونیک) را برای کامپیوترهای جدید شرکت مایکروسافت به همراه می آورد. این نکته قابل ذکر است که با وجود اینکه تمام این قابلیت ها قرار است به کامپیوترهای شخصی اضافه شود؛ اما با این وجود کامپیوترهای شخصی این شرکت همانند گذشته باریک، بدون فن و با عمر طولانی باتری های تعبیه شده، به کاربران ارائه خواهند شد.

در این مراسم کریستین آمون معاون مدیر اجرایی شرکت کوالکام گفت: ” با استفاده از پردازنده های جدید شرکت ما در کامپیوترهای دارای ویندوز 10، می شود این نوید را به کاربران داد که می توانند از تکنولوژی رایانش ابری قابل انتقال بهره ببرند و این امر تحول بزرگی را در زمینه کامپیوترهای شخصی ایجاد خواهد کرد.”

.

منبع : phoneArena

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر