;
coinex

توسعه تکنولوژی راهی برای کاهش قیمت مسکن در جهان

قیمت مسکن

پیشنهاد وضع قانون جدید در کالیفرنیا قیمت مسکن را بالا خواهد برد. این قانون تاثیر زیادی بر کالیفرنیا و بر مسکن در این منطقه خواهد داشت. کالیفرنیا گرفتار NIMBY شده است که مخفف Not In My Back Yard است. این اصطلاح برای توصیف مخالفت ساکنان با طرح های پیشنهادی و توسعه های جدید که در مجاورت محل سکونتشان اتفاق می افتد به کار می رود. همچنین تلاش مفصل و محلی سازندگان ساختمان را نمایش می دهد. در ادامه با تکرا همراه باشید.

قوانین جدید به افزایش قیمت مسکن کمک خواهند کرد. هرچند این مساله در سال های آتی تاثیر گذار نخواهد بود اما تحول تکنولوژی تغییراتی در جایی که مردم می خواهند زندگی کنند ایجاد خواهد کرد و می تواند هزینه های املاک و مستغلات کالیفرنیا را بدون کمک قانون پیشنهادی حل کند.

اگر شما به سالهای 1900 نظری بیندازید متوجه خواهید شد که در آن زمان تنها 30 درصد آمریکایی ها در شهرها زندگی می کردند. در سال 2010، این رقم به 81 درصد افزایش یافته است. یکی از دلایل آن بخاطر شغل ها است. در سال 1900، 40 درصد نیروی کار کشاورز بودند اما امروزه، تنها دو درصد از جمعیت کشاورز هستند. از زمانیکه تمام شغل ها به شهرها منتقل شده اند مردم هم به شهرها مهاجرت کردند. هر چقدر مردم بیشتر و بیشتر برای کار به شهرها مهاجرت کردند، مشاغل بیشتری برای برآوردن نیازهای آن ها مانند صندوقدار و پیشخدمت ایجاد شدند. چون که مردم دوست داشتند در جایی که زندگی می کنند کار کنند، خانه خود را هم انتقال دادند. تنها مشکل این بود که فضای اندکی در سانفرانسیسکو برای زندگی مردم وجود داشت.

تصور کنید هزینه سکونت در املاک ساحلی سانفرانسیسکو تنها نیمی از هزینه زندگی در شهر بود. این به نظر یک حقه یا کلاهبرداری است اما یک روز در آینده این امکانپذیر خواهد شد. سه تکنولوژی می تواند نگاه مردم به املاک و مستغلات را تغییر دهد و سناریو املاک ساحلی را تحقق بخشد. این سه تکنولوژی عبارتند از ماشین های خودران، واقعیت مجازی و هایپر لوپ.

ماشین های خودران

قیمت مسکن

ماشین های خودران تخیل نیستند بلکه به زودی می آیند. همه کارخانه های سازنده اتومبیل برای ساخت ماشین های خودران در سال 2020 تلاش می کنند. گوگل و تسلا نیز قول داده اند که حتی قبل از آنها به این خودروها دست یابند. بیشتر مردم ترجیح می دهند که با وسیله ای حمل شوند تا اینکه خودشان رانندگی کنند. به پاس خودروهای بدون راننده، فضاهای پارک خودرو حذف خواهند شد و زمین ها برای توسعه بیشتر آزاد می گردند. پارکینگ ها حدود 25 درصد فضاهای شهری آمریکا را اشغال کرده اند؛ اگرچه تمام این فضاها را نمی توان برای توسعه های جدید اختصاص داد اما حتی اگر یک چهارم این فضاها را بتوان استفاده کرد به افزایش تامین مسکن کمک خواهد کرد. با آمدن ماشین های خودران، ترافیک دیگر یک مسئله پیچیده نخواهد بود بلکه از ازدحام ترافیک و تصادف جلوگیری خواهد کرد چون که خودروهای کمتری در جاده ها وجود خواهند داشت.

خلیج Halfmoon فضای بزرگی برای زندگی است اما مردم کمتر علاقه به زندگی در آنجا دارند چون زمان رفت و آمد آنها بسیار زیاد و طولانی است. اگر ماشین های خودران بتوانند خودشان را اثبات کنند و شما بتوانید حین سواری مطالعه کنید و یا تلویزیون تماشا کنید، این نظرات فرق خواهد کرد. هر مکانی در حدود 40 مایل از جایی که کار می کنید، مکان مناسبی برای زندگی خواهد بود و این فشار قیمت مسکن در سانفرانسیسکو و دره سیلیکون را کاهش می دهد، چون زندگی دورتر از محل کار، امکانپذیر می گردد.

هایپرلوپ

قیمت مسکن

آبر چنبر، نوع جدیدی از حمل و نقل سریع است که توسط ایلان ماسک، بنیانگذار شرکت ‌هایی همچون تسلا موتورز، پی‌پل، و اسپیس‌اکس مطرح شده است.

یکی از تکنولوژی های بی نظیر که می تواند زندگی ما را تغییر دهد هایپرلوپ است. در این نوع حمل و نقل، کپسول‌هایی در داخل لوله‌هایی که در آن شرایط خلأ حکم فرما است تا اصطکاکی در کار نباشد قرار می‌گیرند. اگر یک هایپرلوپ به اندازه واقعی و طبیعی ساخته شود، می تواند مردم را با سرعتی بالغ بر 700 مایل در ساعت از جایی به جای دیگر منتقل کند. اگر این نظریه عمل کند، شما می توانید در عرض نیم ساعت از سانفرانسیسکو به لوس آنجلس بروید اما موانع زیادی در راه انجام هایپرلوپ قرار دارد. یک شرکت، در حال اثبات این نظریه در خارج از شهر لاس وگاس است و آنها هدفی را برای شروع حمل و نقل افراد در سال 2021 در نظر گرفته اند.

واقعیت مجازی (تلاش بشر برای برداشتن مرزهای بین فضای واقعی و فضای مجازی)

قیمت مسکن

فیس بوک، Oculus را به مبلغ 2 میلیارد دلار خریداری کرده است. آنها اینکار را بخاطر این مسئله انجام دادند که آینده‌ی تقابل اجتماعی را در واقعیت مجازی می دیدند. مایکروسافت نیز برنامه Demos را ساخت که نشان میداد مردم در جاهای مختلفی کار می کنند اما مانند holograms با هم در ارتباط و تقابل هستند. این به مردم اجازه می دهد که در هر جایی زندگی و در جای دیگر کار کنند.

در سال 1995، تنها 9 درصد کارمندان گاه گاهی از راه دور کار می کردند. اما در سال 2015 این رقم به 37 درصد افزایش یافته است. با وجود تکنولوژی هایی که اکنون در اختیار داریم اشتغال از راه دور معایبی دارد. واقعیت مجازی می تواند آنها را تغییر داده و آن را طوری کند که گویی با همکارانت در یک اتاق مشغول کار هستید. با اینکه فضاهای کمی برای زندگی در شهرها باقی مانده، تغییرات را مدیون تکنولوژی هستیم.

در نهایت نیز، وقتی مردم بتواند هر جایی زندگی کنند، قیمت مسکن پایین خواهد آمد.

.

منبع: Leanhealth

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر