;
coinex

هم اکنون پلیس می ‌تواند رمز عبور گوشی شما را درخواست کند

رمز عبور گوشی

تا کنون، هیچ مأمور اجرای قانونی نمی ‌توانست شما را مجبور به باز کردن قفل گوشی ‌تان کند؛ اما همه این ‌ها زمانی که دادگاه ایالات متحده آمریکا اعلام کرد که پلیس می ‌تواند شما را مجبور به باز کردن قفل گوشی با اسکنر اثر انگشت کند، تغییر کرد. البته تنها با اسکنر اثر انگشت، رمز یا کلمه عبور هنوز ممنوع است.

به همین دلیل زمانی که ایالت فلوریدا مردی را به اطفا شهوت به اتهام درجه سوم متهم کرد و حکم جستجو در آیفون 5 وی را دریافت کرد، پرونده متوقف شد. به نظر می‌ رسد یک قاضی دادگاه از مجبور کردن آن مرد توسط پلیس برای بدست آوردن رمز عبورش جلوگیری کرد. با توجه به گفته ‌های قاضی، این امر می ‌تواند یک شهادت علیه خود باشد که نقض متمم پنجم به شمار می‌ رود.

این پرونده به دادگاه تجدید نظر فلوریدا رسید و تصمیم عوض شد. حال اساسا پلیس این حق را داشت تا رمز عبور متهم را بگیرد. با توجه به دادگاه تجدید نظر، این مورد دیگر نقض متمم پنجم نخواهد بود، البته پلیس می ‌داند که به احتمال قوی عکس ‌ها درون کارت حافظه گوشی هستند.

“ارائه رمز عبور هیچ اطلاعاتی درباره شرایط جرائم برای فردی که مورد اتهام قرار گرفته است را فاش نمی‌ کند” گفته ‌های آنتونی بلک، قاضی دادگاه. “بدین ترتیب، قانع کردن مظنون برای ارائه بیانیه غیر واقعی که باعث تسهیل تولید شواهد شود که در غیر این صورت دولت حکم را بر پایه شواهد مستقل از اظهارات متهم در ارتباط با متهم به جرم بدست می آورد، تخطی کردن حق نیست.”

قاضی دادگاه تصمیم خود را بر پایه دیوان عالی کشور گرفت” از این رو، با توجه به گفته ‌های قاضی، رمز عبور آیفون همچنان امن باقی خواهد ماند.

در پایان روز، قاضی بلک با توجه به این واقعیت که دولت از قبل می ‌دانست که می ‌توانستند، شواهد داخل گوشی را از طریق دیگری پیدا کنند، تصمیم گرفت که “این یک مورد از تسلیم شدن است نه شهادت دادن” و حکم به دست آمده را بر پایه این دانش به دست آورد.

.

منبع : phoneArena

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر