;
coinex

هک انتخابات آمریکا با یک برنامه اندروید!

هک انتخابات آمریکا

هک انتخابات آمریکا با یک برنامه اندروید! برای بررسی بیشتر این موضوع در ادامه با تکرا همراه باشید.

به نظر می رسد که جهان هنوز از زمان جنگ سرد تغییر چندانی نکرده است. دموکرات ها بر این باورند که هکرهای روسی نتایج انتخابات را به نفع دونالد ترامپ تغییر داده اند یا حداقل سعی کرده اند نتیجه را به سوی کسی که کمتر از کلینتون با نقش آن ها در صحنه ی جهانی خصومت داشته باشد، سوق دهند.

شرکت امنیت سایبری CrowdStrike مدعی است که اطلاعات فاش شده اخیر از کمیته ملی دموکرات ها را پیگیری و به گروه های هکر روسی رسیده است که یکی از آن ها به نام خرس خیالی (Fancy Bear) و کد ART 28 (برای تهدیدهای جدی تر) دست به این عمل زده است. به گفته CrowdStrike همین گروه، با ارتباط پنهانی با اطلاعات نظامی روسیه، اولین بار از یک بدافزار اندرویدی برای هک کردن در اوکراین، استفاده کرده است.

خرس ها اینطور که به نظر می رسد لینک هایی از یک برنامه اندرویدی آلوده را در ورژن روسی فیسبوک ، vKontakte ، پست کردند و از طریق آن رد واحد های توپخانه ی اوکراین را گرفتند. این برنامه توسط یک مقام اوکراینی طراحی شده بود تا به یافتن هرچه سریع تر اطلاعات کمک کند و در انجمن ها و فروم هایی که توسط فرماندهان واحدهای توپخانه ای استفاده می شد، پخش شده بود.

در اینجا بود که گروه خرس های خیالی وارد عمل شدند، برنامه اصلی را آلوده و ارتباطات را جمع آوری کردند. همچنین رد واحدهای توپخانه ای اوکراینی را گرفتند تا یک قدم به هدف خود یعنی انبار مهمات گروه های جدایی طلب منطقه شرق، نزدیک تر شوند. این احتمالا اولین بار است که می شنویم یک بدافزار اندرویدی برای مقاصد هک کردن در خط اول میدان های نظامی استفاده شده است. این خبر همراه با خبر دیگری که توضیح میداد چگونه روس ها هواپیماهای بدون سرنشین آمریکایی را برای زیر نظر گرفتن موقعیت نظامی اوکراینی ها هک کردند، منتشر شد و حرکت جدیدی در جنگ سایبری به شمار میرفت.

طبق عقیده کارشناسان، اولین توپ ها در میدان نبرد دیجیتالی زمانی شلیک شدند که اطلاعات آمریکا و اسرائیل ویروس Stuxnet را برای نابودی سانتریفیوژ های ایرانی طراحی کردند و پس از آن هر کدام از رقبا سعی در پیشرفت در این زمینه و جبران این حرکت کردند تا اینکه این تلاش ها اکنون به گوشی های اندروید معمولی که در دست اوکراینی هاست، ختم شده است.

.

منبع : phoneArena

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر