;
coinex

سرویس اپل موزیک قصد دارد تا کارایی برنامه خود را برای هنرمندان گسترش دهد.

سرویس اپل موزیک قصد دارد تا کارایی برنامه خود را برای هنرمندان گسترش دهد.

سرویس اپل موزیک قصد دارد تا کارایی برنامه خود را برای هنرمندان گسترش دهد. برای بررسی بیشتر این موضوع در ادامه با تکرا همراه باشید.

اخیرا روزنامه نیویورک تایمز مصاحبه ای را با جیمی آیواین و لری جکسون، مدیران اپل میوزیک منتشر کرده است. مدیران اپل موزیک در طول مصاحبه درباره جایگاه کنونی اپل موزیک در دنیای موسیقی صحبت کرده اند. به گفته جییی آیواین، آنها علاقه ای به تبدیل شدن به یک لیبل را ندارند؛ اما آنها قصد دارند تا برنامه خود را به پلتفرم شماره یکی که بهترین ارتباط را با مخاطبان برقرار می کند، تبدیل کنند.

سرویس اپل موزیک به عنوان یک برنامه برای اجرا کردن فایل های موسیقی در میان کاربران شناخته می شود؛ اما بطور کلی این پلتفرم چیزی بیش از اینهاست. با وجود این توضیح که اپل موزیک یک نوع بازار و بازاریابی برای هنرمندان است، این سرویس به صورت انحصاری به آلبوم هایی که در رده بالای نمودار قرار می گیرند، امتیاز می دهد. بخشی از این سرویس که عموم مردم به آن توجه نمی کنند، در تابستان گذشته اسپانسر تور 60 شهر دریک (Drake) همراه با فیلم تبلیغاتی خود به نام “لطفا من را ببخش” شد تا به این صورت بتواند در میان مردم شناخته تر شود. این ویژگی منحصرا به این سرویس اپل تعلق دارد.

چشمگیرترین نکته در رابطه با این سرویس، پرورش رابطه با نوازندگانی است که برروی قابلیت های بازاریابی و نقاط قوت فناوری اپل سرمایه گذاری کرده اند. حال چه اپل از قبل برای این برنامه ریزی کرده باشد و چه تصادفا این اتفاق رخ داده، زیاد مهم نیست. با توجه به موفقیتی که سرویس اپل موزیک با آلبوم تراویس اسکات، فیوچر و دی جی خالد (هرسه به عنوان محصولات شماره یک و به صورت انحصاری از اپل موزیک برروی بیلبورد قرار گرفته اند) داشته است، اپل می تواند با تکیه بر این موضوع مدعی شود که اگر هنرمندان و آرتیست ها کار های خود را به صورت انحصاری به سرویس اپل میوزیک بسپارند قادر به پیشرفت و ارتقا سطح خود خواهند بود.

جیمی آیواین، مدیر اجرایی اپل موزیک در این رابطه می گوید: “ما کاملا آن چه را که هنرمندان در تلاش برای انجامش هستند، درک می کنیم. این که آنها می خواهند در هنر خود هر دو موضوع زیبایی و تجاری بودن را به انجام برسانند، امری طبیعی است. در واقع ما واقعا به مرحله ای رسیده ایم که می توانیم در آن فرهنگ، تکنولوژی و هنر را باهم ادغام کنیم. همچنین همواره در تلاش برای اثبات این هستیم که ما بهترین مکان برای تحقق چشم انداز یک هنرمند هستیم.”

اگر اپل در نهایت بتواند از رقیب خود در این قسمت یعنی اسپاتیفای (SPOTIFY) سبقت بگیرد، می تواند محصولات انحصاری زیادی ارائه دهد و با استعداد های زیادی وارد کار شود. اسپاتیفای تاکنون بیش از 95 میلیون کاربر دارد و نزدیک به 55 میلیون کاربر از تبلیغات رایگان آن استفاده می کنند. درحالی که اپل خدمات رایگان ندارد.

سرویس اپل موزیک در آخرین آمار گرفته شده نزدیک به 17 میلیون مشترک دارد، ممکن است هرگز به رقیب خود نرسد؛ مگر اینکه خودش را با دستیابی سریع به آهنگ هایی که اسپاتیفای آنها را پخش نمی کند، به کاربران ثابت کند. برای تحقق این اتفاق، سرویس اپل موزیک بایستی تا 24 ماه آینده، تمرکز خود را برروی ارتباطش با نوازندگان و توجه نکردن به کارکنان ادامه دهد. در این نقطه، بایستی صبر کرد و دید این استراتژی چه تاثیری بر اسپاتیفای خواهد گذاشت.

.

منبع: PhoneArena

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر