;
coinex

اختلاف میان نوکیا و اپل بالا می گیرد؛ درگیری دو غول تکنولوژی جهان برای ثبت پتنت!

اختلاف میان نوکیا و اپل بالا می گیرد؛ درگیری دو غول تکنولوژی جهان برای ثبت پتنت!
اختلاف میان نوکیا و اپل بالا می گیرد؛ دو شرکت بزرگ نوکیا و اپل در حال شکایت از یکدیگر هستند. برای بررسی بیشتر این موضوع در ادامه با تکرا همراه باشید.

 چندی است که شرکت اپل و نوکیا بر سر حق امتیاز تولید بعضی از محصولات خود دچار اختلاف شده اند. در کش و قوس این دعواهای حقوقی شرکت اپل با شکایت خود علیه این شرکت توانسته است به طور موقت نوکیا را از فروش محصولات خود موسوم به Withings باز دارد.

در حال حاضر فروش این محصولات چه به صورت آنلاین و چه در فروشگاه های نوکیا متوقف شده است. محصولات withing شرکت نوکیا شامل دستگاه سنجش میزان فعالیت های هوازی، تحلیلگر بدن هوشمند و فشار سنج خون بی سیم می شود. هم اکنون به خاطر این دعاوی حقوقی، فروش این محصولات ممنوع شده است.

شرکت نوکیا، Withings را در بهار سال 2016 میلادی با قیمت 192 میلیون دلار خریداری کرد و هم اکنون این برند یکی از زیر مجموعه های شرکت نوکیا محسوب می شود. این برند در زمینه تولید محصولات سلامتی فعالیت می کند و در این زمینه شناخته می شود.

هم اکنون شرکت های نوکیا و اپل بر سر مواردی که به گرفتن حق امتیاز فروش محصولات خود مربوط می شود، از یکدیگر در دادگاه های آمریکا شکایت هایی را ثبت کرده اند. البته لازم به ذکر است که این دعوای حقوقی در ابتدا با شکایت اپل از نوکیا آغاز شد. شرکت اپل مدعی است که نوکیا با همکاری آژانس هایی که در زمینه گرفتن ثبت اختراع فعالیت می کنند، سعی داشته است که حق ثبت اختراع قابلیت هایی را به نام شرکت خود کند که به نوعی به این شرکت متعلق نبوده است.

در پاسخ به شکایت شرکت اپل، نوکیا نیز از 40 مورد تخلف شرکت اپل در 11 کشور مختلف در رابطه با ثبت حق اختراع ویژگی هایی مانند صفحه نمایش، رابط کاربری، نرم افزار، آنتن، چیپست و کدهای ویدیویی سخن گفته است. لازم به ذکر است که اختلاف میان نوکیا و اپل همچنان در دادگاه های آمریکا ادامه دارد.

در حالی که شرکت اپل ادعا می کند که نوکیا در یک طرح گرفتن حق ثبت اختراع غیر قانونی از این طریق اخاذی می کند، نوکیا نیز اعلام کرده است که عدم توافق بر سر صدور یک مجوز با شرکت اپل، این شرکت را به ثبت اتهام های بی مورد در مورد فعالیت های نوکیا وا داشته است و نوکیا ناچار است که از حقوق خود در برابر اتهامات وارده دفاع کند. البته به نظر ما حقیقت در میان سخن های دو شرکت پنهان است و دیر یا زود روشن خواهد شد.

.

منبع: PhoneArena

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر