;
coinex

نگاهی به ویژگی ها و تغییرات گوشی‌های هوشمند پرچمدار 2017 میلادی

نگاهی به ویژگی ها و تغییرات گوشی‌های هوشمند پرچمدار 2017 میلادی
همانطور که می‌دانید تکنولوژی و فناوری‌های مورد استفاده در گوشی‌های هوشمند با سرعت زیادی در حال پیشرفت است تا حدی که در هر سال، شاهد پرچمدارانی کاملا متفاوت از لحاظ سخت افزاری و نرم افزاری در این صنعت گسترده و بزرگ هستیم. در ادامه با تکرا همراه باشید تا نگاهی به فناوری‌های گوشی‌های هوشمند پرچمدار 2017 داشته باشیم.

در سال گذشته میلادی یعنی سال 2016 شاهد پرچمداران قدرتمندی از سوی برندهای معتبر و بزرگی بودیم که هر کدام دارای فناوری و ویژگی‌های خاصی بودند که برخی از آنها باعث تحول صنعت تلفن هوشمند شده و باعث شدند برندهای دیگر نیز در جهت این فناوری و ایده‌ها قدم بردارند.

در واقع استفاده از پردازنده‌های قدرتمند، رایج شدن استفاده از حسگر اثر انگشت، دوربین‌های دوگانه، طول عمر باتری و اهمیت موضوع واقعیت مجازی و پشتیبانی از این فناوری سبب شد تا پرچمداران 2016 حرفی برای گفتن داشته باشند. حالا با فرا رسیدن سال نوی میلادی، این سوال پیش می‌آید که باید شاهد چه نوع فناوری‌ها و ویژگی‌هایی در گوشی‌های هوشمند پرچمدار 2017 باشیم؟! در ادامه با ما همراه باشید تا این مسئله را بررسی کنیم.

ویژگی گوشی‌های هوشمند پرچمدار 2017: حاشیه پایین صفحه نمایش

گوشی‌های هوشمند پرچمدار در سال 2017 نسبت به سال 2016 میلادی تفاوت های بسیار زیادی از نظر پردازشی و قناوری‌های استفاده شده خواهند داشت.

در سال 2017 و سال‌های بعدی حتما موبایل‌های بیشتری با حاشیه صفحه نمایش بسیار ناچیز و حتی بدون حاشیه صفحه نمایش را خواهیم دید؛ اما این انقلاب در دنیای صنعت تلفن هوشمند توسط گوشی شیائومی می میکس شروع شد.

از مزایای کم کردن نسبت حاشیه به نمایشگر در موبایل‌های هوشمند باید به افزایش ابعاد گوشی برای استفاده بیشتر و بهینه از صفحه نمایش و همچنین افزایش زیبایی ظاهری قابل توجه دستگاه اشاره داشت. یکی از مشکلات صفحه‌ نمایش‌های بدون حاشیه یا حتی با حاشیه بسیار پایین، محل قرار گیری دوربین سلفی (دوربین دوم) و اسپیکر جلو است که تنها راه حل برای این مشکل، استفاده از پنل‌های صفحه نمایش خمیده یا همان اج است دقیقا همان چیزی که در هواوی آنر مجیک استفاده شده است تا سایر قطعات از بین نرود و نسبت نمایشگر به بدنه (حاشیه صفحه نمایش) به صورت زیادی کاهش پیدا کند.

ویژگی گوشی‌های هوشمند پرچمدار 2017: ادامه قدرت طلبی و محبوبیت پردازنده‌های اسنپدراگون

گوشی‌های هوشمند پرچمدار در سال 2017 نسبت به سال 2016 میلادی تفاوت های بسیار زیادی از نظر پردازشی و قناوری‌های استفاده شده خواهند داشت.

پردازنده 10 نانومتری و جدید اسنپدراگون 835 از شرکت آمریکایی کوالکام یک ابر پردازنده برای موبایل‌های هوشمند تا به امروز است و برترین تکنولوژی‌های پردازشی در آن استفاده شده است. یکی از انتظارات بسیار مهم برای گوشی‌های بالارده در سال 2017 میلادی قابلیت پردازش بسیار بالا و قدرتمند است. این پردازنده جدید و قدرتمند نسبت به اسنپدراگون 820 و 821 در زمینه قدرت پردازشی و استفاده از باتری بهبودهایی اساسی داشته است به همین دلیل باید منتظر گوشی‌هایی بالارده چون ال جی جی 6 و سامسونگ گلکسی اس 8 با این پردازنده باشیم.

پردازنده‌های اگزینوس از شرکت سامسونگ و پردازنده‌های مدیاتک و کرین شاید طرفداران زیادی داشته باشند و قدرت پردازشی مناسب و بالایی داشته باشند؛ اما هیچ شکی وجود ندارد که پردازنده جدید کوالکام، اسنپدراگون 835 پیشتاز میدان در حوزه پردازش برای موبایل‌های هوشمند بالارده در سال 2017 است.

ویژگی گوشی‌های هوشمند پرچمدار 2017: اسکنر عنبیه چشم

گوشی‌های هوشمند پرچمدار در سال 2017 نسبت به سال 2016 میلادی تفاوت های بسیار زیادی از نظر پردازشی و قناوری‌های استفاده شده خواهند داشت.

امروزه امنیت کاربران یک موضوع بسیار مهم است و برندهای سازنده تلفن همراه همواره با رویکردها و تکنولوژی‌های جدید درصدد امنیت بیشتر، اما با سهولت برای کاربر هستند. یکی از بهترین تکنولوژی‌های جدید که امینت بیشتری حتی از اسکنرهای اثر انگشت دارد، اسکنر عنبیه چشم است که در روز به راحتی و سرعت می‌توان از آن استفاده کرد؛ اما در شب به دلیل نور پایین چندان قابل اطمینان نیست.

در هر صورت، در سال 2016 تعداد زیادی موبایل پرچمدار یا حتی میان‌رده با قابلیت اسکنر عنبیه چشم وارد بازار شدند که از جمله بهترین آنها باید به گلکسی نوت 7 اشاره داشت. با استفاده از اسکنر عنبیه چشم، کاربران عادی و تجاری قادر هستند تا از گوشی خود به عنوان یک منبع نگه داری اطلاعات و پرداخت‌های مالی امن استفاده کنند.

ویژگی گوشی‌های هوشمند پرچمدار 2017: دوربین دوگانه

گوشی‌های هوشمند پرچمدار در سال 2017 نسبت به سال 2016 میلادی تفاوت های بسیار زیادی از نظر پردازشی و قناوری‌های استفاده شده خواهند داشت.

اگر یادتان باشد اولین گوشی هوشمند دنیا با دوربین دوگانه، محصولی بالا‌رده و تمام عیار از شرکت تایوانی اچ تی سی با نام One M8 بود. گوشی اچ تی سی وان ام 8 از دو لنز دوربین استفاده کرد اما نتیجه استفاده از این لنزهای قدرتمند، برعکس جواب داد و این گوشی در زمینه عکاسی حرفی برای گفتن نداشت.

در سال 2016 دوباره برندهایی چون ال‌جی با گوشی G5 و V20، هوآوی با P9 و میت 9 و شرکت آمریکایی اپل با آیفون 7 پلاس به سراغ این نوع از دوربین‌های هوشمند (دوربین دوگانه) رفتند؛ اما دوربین‌های دوگانه استفاده شده در موبایل‌های سال 2016، این بار توانستند امتیازات بالایی را کسب کنند و یک دوربین عکاسی حرفه‌ای و درجه یک باشند.

انتظار می‌رود در سال 2017 محصولات میان‌رده و بالارده بیشتری همراه با دوربین دوگانه وارد بازار شوند تا لذت عکاسی برای کاربران یک نقطه مشترک باشد. همچنین امسال باید منتظر فناوری و روش‌های بهتری برای بالابردن کیفیت تصاویر دوربین‌های گوشی‌های هوشمند از سوی کمپانی‌هایی چون ال‌جی و هوآوی باشیم که به جذاب‌تر شدن موضوع دوربین در موبایل کمک بسیار زیادی خواهد کرد.

ویژگی گوشی‌های هوشمند پرچمدار 2017: واقعیت مجازی

گوشی‌های هوشمند پرچمدار در سال 2017 نسبت به سال 2016 میلادی تفاوت های بسیار زیادی از نظر پردازشی و قناوری‌های استفاده شده خواهند داشت.

در این روز‌ها واقعیت مجازی یا VR یکی از موضوعات داغ و مهم در صنعت تلفن هوشمند محسوب می‌شود. در واقع واقعیت مجازی نقش مهم و پر رنگی را در صنعت موبایل و محتوای دیجیتال دارد که به صورت قطعی باید گفت در سال‌های آینده شاهد اهمیت بیشتر VR و پرداختن شدید شرکت‌ها به این نوع از محتوای دیجیتال خواهیم بود.

 یکی از لوازم مهم اصلی VR در صنعت گوشی‌های هوشمند، صفحه نمایش‌هایی بزرگ و با کیفیت است به همین دلیل امسال برخی از شرکت‌ها به دنبال فبلت‌هایی با وضوح تصویر 4K بودند که قطعا در گوشی‌های هوشمند پرچمدار 2017 و همچنین سال‌های آینده، تاثیر زیادی بر روی پیشرفت واقعیت مجازی در گجت‌های همراه خواهد داشت.

ویژگی گوشی‌های هوشمند پرچمدار 2017: خداحافظی با جک 3.5 میلی‌متری هدفون و مینی یو اس بی

گوشی‌های هوشمند پرچمدار در سال 2017 نسبت به سال 2016 میلادی تفاوت های بسیار زیادی از نظر پردازشی و قناوری‌های استفاده شده خواهند داشت.

درگاه جک هدفون یکی از نکات بسیار مهم برای گوش کردن به موزیک است. درواقع این درگاه سالیان سال در گوشی‌ها میزبان هدفون‌ها بوده است؛ اما انتظار می‌رود با انقلابی که امسال در گوشی آیفون 7 ایجاد شد، سال آینده تعداد زیادی از موبایل‌ها فاقد این درگاه باشند و همراه با هدفون‌هایی بی‌سیم عرضه شوند. همچنین پورت میکرو یو اس بی نیز در حال خداحافظی با دنیای تلفن‌های هوشمند است و قرار است این پورت با USB Type-C جایگزین شود؛ چرا که سرعت شارژ و کیفیت انتقال اطلاعات در این نوع از پورت بسیار بهبود بخشیده شده است.

جمع بندی؛ سال 2017، سالی هیجان انگیز در صنعت تلفن هوشمند

گوشی‌های هوشمند پرچمدار در سال 2017 نسبت به سال 2016 میلادی تفاوت های بسیار زیادی از نظر پردازشی و قناوری‌های استفاده شده خواهند داشت

امسال قطعا سال بسیار هیجان انگیز و بسیار خوبی را در صنعت گوشی‌های هوشمند تجربه خواهیم کرد، سالی که در آن برندهای قدرتمندی چون سونی، اچ تی سی، سامسونگ و ال‌جی از سال 2015 حرف‌های بیشتری برای گفتن خواهند داشت و شاید از سال 2015 میلادی درس‌های بزرگی گرفته باشند و باعث بهبود عملکرد آنها در سال جاری میلادی شود. امسال سامسونگ موبایل به عنوان تولید کننده نخست کشور کره قصد دارد خودش را دوباره با محصولاتی پایدار و درجه یک همچون گلکسی اس 7 به همگان ثابت کند.

در عین حال شرکت آمریکایی اپل در صدد محصولاتی با نوآوری بالا برای جشن گرفتن 10 سالگی تلفن هوشمند این شرکت، آیفون است. همچنین در سال 2017 شرکت چینی هوآوی درصدد فروش بیشتر و گرفتن جایگاه‌های بهتر در صنعت موبایل، کمپانی چینی شیائومی در تلاش است تا با محصولات با کیفیت و خوش قیمت خود نام شیائومی را در سراسر جهان بزرگ کند. در یک جمع بندی سال جدید باید شاهد نوآوری‌های بیشتری در هر زمینه از جمله سخت افزار، ظاهر  و نرم افزار (رابط کاربری) در گوشی‌های هوشمند باشیم.

نظر شما در مورد گوشی‌های هوشمند پرچمدار 2017 میلادی چیست؟ بهترین گوشی هوشمند 2017 متعلق به کدام برند است؟

.

منبع: androidauthority

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر