;
coinex

حضور پر رنگ تکنولوژی هوش مصنوعی در نمایشگاه CES 2017

حضور پر رنگ تکنولوژی هوش مصنوعی در نمایشگاه CES 2017
حضور تکنولوژی هوش مصنوعی در نمایشگاه CES 2017 بسیار پررنگ خواهد بود. برای بررسی بیشتر این موضوع در ادامه با تکرا همراه باشید.

به زودی فناوری هوش مصنوعی (AI) بیش از پیش به زندگی های روزمره افراد وارد خواهد شد؛ چراکه قرار است در نمایشگاه CES 2017 محصولات جدیدی مبتنی بر این تکنولوژی فوق پیشرفته ارائه شود. انتظار می رود که اکثر این محصولات توسط شرکت های پیشرو در این زمینه یعنی شرکت های سامسونگ و ال جی عرضه شوند. گفته شده است که این دو شرکت قصد دارند این تکنولوژی را در لوازم خانگی خود اعمال کنند.

در سال های اخیر نمایشگاه CES توانسته است با کمک نام های بزرگ در دنیای تکنولوژی و با معرفی جدیدترین و به روزترین قابلیت های موجود در این زمینه  جایگاه مناسبی را در میان دیگر رقبای خود  به دست بیاورد و تبدیل به یکی از معتبرترین نمایشگاه های تکنولوژی در سطح جهان شود.

این بار نیز  به نظر می رسد که قرار است هوش مصنوعی در نمایشگاه CES 2017 در صدر اخبار مربوط به این نمایشگاه قرار گیرد؛ چرا که بسیاری از تولیدکنندگان لوازم های هوشمند خانگی و یا سازندگان بزرگ خودروها به استفاده از تکنولوژی هوش مصنوعی در  محصولات خود اشاره کرده اند.  به عنوان مثال اعلام شده است که در خودروهای نسل آینده بیش از پیش از فناوری هوش مصنوعی استفاده خواهد شد و به وسیله این مغز الکترونیک می توان یک قدم به خودروهای بدون راننده نزدیک تر شد.

هوش مصنوعی در نمایشگاه CES 2017

عده زیادی از فعالان و تولیدکننده های محصولات هوشمند بیشتر از دوران قبل به تکنولوژی هوش مصنوعی روی آورده اند؛ چراکه به نظر می رسد رشد تکنولوژی در صنعت گوشی های هوشمند بسیار کند شده است. امسال فروش این دستگاه های هوشمند به 1.45 میلیارد دستگاه رسید. طبق آماری که از شرکت IDC منتشر شده است تعداد فروش گوشی های هوشمند نسبت به سال گذشته تنها 0.6 درصد افزایش یافته است. از عواملی که باعث شده اند تا صنعت گوشی های هوشمند به رکود نسبی دچار شوند می شود به عدم وجود نوآوری های قابل توجه و عرضه بیش از حد نیاز بازار تولیدکنندگان چینی اشاره کرد.

در حال حاضر در بقیه زمینه های تکنولوژی نیز این استقبال از فناوری هوش مصنوعی به چشم می خورد. به طوری که شرکت ال جی الکترونیک که یکی از نامدارترین برندهای تولیدکننده محصولات خانگی در جهان است، اعلام کرده که قصد دارد از جدیدترین محصولات هوشمند خانگی خود در نمایشگاه CES 2017 رونمایی کند.

ویژگی منحصر به فرد این لوازم خانگی این است که با استفاده از هوش مصنوعی در این محصولات، دستگاه های تولید شده قادر خواهند بود با دریافت داده ها و تحلیل آنها، در واقع به یادگیری مسائل جدید بپردازند. این شرکت پیش از این نیز از سیستم عامل مخصوص به لوازم خانگی خود رو نمایی کرده است. این سیستم عامل که SmartThinQ نام دارد به کاربر این امکان را می دهد تا بتواند دستگاه هایی مانند تهویه هوا را به تلوزیون هوشمند خود متصل کند.

به گفته مسئولین این شرکت برای آن که ال جی نیز بتواند سوار بر قطار هوش مصنوعی به سمت پیشرفته تر شدن حرکت کند، طراحان و مهندسین این شرکت قابلیت یادگیری عمیق (Deep learning) را به محصولات خانگی خود مثل ربات های نظافت چی و یا دستگاه های تصفیه هوای این شرکت اضافه کرده اند و قرار است از این دستگاهای فوق هوشمند مجهز به هوش مصنوعی در نمایشگاه CES 2017 رونمایی شود.

ال جی سیستم یادگیری عمیق دستگاه های خود را این گونه توصیف می کند که در دستگاه هایی که مجهز به این قابلیت هستند، خودآموز موجود در این دستگاه ها با استفاده از جمع آوری اطلاعات اطراف خود و با کمک سنسورهای وای فای، الگوی کلی سبک زندگی کاربر را دریافت کرده و آنها را در ابر اطلاعاتی خود ذخیره می کند. و در صورت لزوم از آنها برای ارائه خدمات بهتر استفاده خواهد کرد.

شرکت ال جی در این زمینه تنها نیست چراکه رقیب این شرکت، سامسونگ ، نیز پا به پای این شرکت در حال گسترش تولید وسایل هوشمند با استفاده از هوش مصنوعی است. این شرکت نیز قصد دارد که با طراحی و تولید اکوسیستم هوش مصنوعی منحصر به فرد خود بتواند محصولات بیشتری را به این تکنولوژی مجهز کند. با این وجود هوش مصنوعی در نمایشگاه CES 2017 می تواند بسیار قوی ظاهر شود.

در ماه گذشته، این شرکت از طرح اولیه تجهیز دستگاه های هوشمند خود رونمایی کرد. گوشی های هوشمند، یخچال ها و تلویزیون های هوشمند این شرکت شامل این طرح می شوند و قرار است عامل هوش مصنوعی فعلا در این دستگاه ها تعبیه شود.

هوش مصنوعی در نمایشگاه CES 2017

در نمایشگاه CES 2017 پیش رو شرکت سامسونگ قصد دارد که از یخچال هوشمند جدید خود رونمایی کند. این یخچال با استفاده از تکنولوژی هوش مصنوعی قادر خواهد بود که با تشخیص صدای هر یک از اعضای خانواده با آنها صحبت کند و به کاربران این امکان را می دهد که تنها با صحبت کردن غذا و یا نوشیدنی دلخواه خود را از یخچال دریافت کنند.

HIS Markit نیز در گزارشی در همین زمینه اعلام کرده است که هوش مصنوعی در آینده ای نزدیک به محبوب ترین قابلیت در دنیای تکنولوژی بدل خواهد شد.

یکی از شرکت های اقتصادی در لندن درباره این تکنولوژی می گوید: ” کمپانی های بسیار زیادی  همانند شرکت اپل با سیری و شرکت آمازون با الکسا توانسته اند دستیار هوشمند دیجیتال خود را در اختیار عده بسیار زیادی از کاربران قرار دهند؛ اما این تازه آغاز راه فناوری هوش مصنوعی است؛ چراکه ما معتقدیم در آینده شاهد آن خواهیم بود که با گسترش و پیشرفت این تکنولوژی نوپا ، ربات ها و ماشین های خودران تولید و برای استفاده عموم عرضه شوند. ” یادتان باشد تکنولوژی هوش مصنوعی در نمایشگاه CES 2017 بسیار دیدنی خواهد بود!

.

منبع: koreatimes

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر